Ogłoszenia targów i szkoleń
Efektywny coaching czyli skuteczne oddziaływanie na pracowników
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Altkom Akademia S.A. Warszawa, ul. Chłodna 51, budynek WTT. |
Data rozpoczęcia | 2012-11-08 |
Data zakończenia | 2012-11-09 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/4197/efektywny-coaching-czyli-skuteczne-oddzialywanie-na-pracownikow- |
Kontakt
MASTERS Centrum Szkolenia Biznesu AandA Polanska sp. j.
Opis
Cel szkoleniaPodstawą pracy z ludźmi jest umiejętność praktycznego uczenia i doskonalenia pracowników.Coaching jest to pomoc danej osobie we wzmacnianiu i udoskonalaniu działania przez refleksję nad tym, jak stosuje konkretną umiejętność i/lub wiedzę.Coaching jest to wspieranie w rozwoju i wykraczaniu ponad poziom, na jakim się obecnie znajdujemy. Akcent jest położony na zdobywanie wiedzy, umiejętności i zachowań albo na modyfikowanie tych, którymi się dysponuje w celu poprawienia funkcjonowania danej osoby.Coaching to działanie skoncentrowane na osobie. W coachingu pracujemy "na zasobach\\\\\\\\\\\\\\\", co oznacza, że wydobywamy mocne strony i one stanowią bazę do rozwoju. Jednocześnie pomagamy w przezwyciężeniu słabych stron. Celem coachingu jest uzyskanie trwałej zmiany zachowania, co wymaga ćwiczeń.Coaching można też rozumieć jako dostarczenie pomocy w rozwiązaniu problemu przez bezpośrednią dyskusję i przewodnictwo w trakcie działań.Celem szkolenia jest:identyfikacja własnych zasobówpoznanie istoty coachingu i dostarczenie narzędzi do jego prowadzeniakształcenie partnerskiej postawy wobec uczących siędoskonalenie umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w sytuacji edukacyjnejwzrost kompetencji w zakresie motywowania ludzi do rozwoju.Program szkoleniaI. NARZĘDZIA PSYCHOSPOŁECZNE COACHA WARUNKIEM EFEKTYWNEGO COACHINGUkompetencje merytoryczneznajomość prawidłowości rządzących procesem uczenia sięefektywne techniki komunikacyjne czyli porozumiewanie się bez barierinteligencja emocjonalna jako narzędzie wspierające rozumienie siebie i innychrozumienie procesu grupowegometodyka nauczania dorosłychII. ETAPY COACHINGUokreślenie, dlaczego zachodzi potrzeba przeprowadzenia coachingu, oraz ustalenie jego celówuzgodnienie konkretnych potrzeb rozwojowychopracowanie szczegółowego planu coachingurealizowanie zadania bądź określonego działania ujętego w planieocena wykonanych działań oraz planowanie efektywniejszego funkcjonowaniazakończenie coachinguIII. OBSZARY COACHINGUcoaching w doskonaleniu relacji z pracownikami i dyrektorami innych działów (właścicielem)umacnianie wiary w swój potencjał kierowniczy, budowanie autorytetu na współpracy a nie używanie władzyrozwijanie otwartości na wymianę w miejsce rywalizacjiprzesuwanie akcentów z kierowania na przewodzeniestawianie granicradzenie sobie z napięciamiIV. ROLA SZEFA W ROZWIJANIU KOMPETENCJI PRACOWNIKÓWdostrzeganie zasobów pracownikówkrytyka pracownika - zasady udzielania informacji zwrotnychpolecenia i prośby - instrumenty koordynatorazasady monitorowaniamotywowanie jako inspirowanie ludzi do rozwojusposoby wzbudzania motywacji wewnętrznejV. ROZMOWY INTERWENCYJNE I DYSCYPLINARNEsześć aspektów przygotowania do rozmowyrozmowa oceniającatrudności w prowadzeniu rozmowy dyscyplinarnejanaliza problemu i szukanie rozwiązańotwarcie się na dialog podstawą partnerstwa między szefem i pracownikiemVI. NOWOCZESNE SZKOLENIE PRACOWNIKÓWokreślenie celów szkoleniazawieranie kontraktubudowanie zaufania i sposoby integracji grupyprezentacje w procesie uczenia sięmetody aktywizujące intelekt i emocjedostrajanie się do różnych typów uczestników szkoleniaewaluacja