Ogłoszenia targów i szkoleń
EFEKTYWNY COACHING DLA MENEDŻERÓW JAKO NOWOCZESNA METODA DOSKONALENIA KOMPETENCJI I STYLU ZARZĄDZANIA
Status | |
---|---|
Miejsce | Śląskie Czeladź |
Data rozpoczęcia | 2011-11-21 |
Data zakończenia | 2011-11-22 |
www | http://agmax-szkolenia.com.pl |
agmax@agmax-szkolenia.pl |
Kontakt
Centrum Szkoleń AGMAX s.c.
ul. Sobieskiego 11 lok. E6
40-082 Katowice
Magdalena Konieczny
mobile: 532-425-620
Agnieszka Paliszewska
mobile: 532-425-622
fax. 32 236-59-82
Opis
Proces coachingowy to praca na celach i zasobach, a zatem kluczowe są odpowiedzi na pytania: Gdzie chcesz dojść, co osiągnąć? Co już masz aby to zrobić? W co musisz uwierzyć aby zrealizować cel? Co zrobisz już dziś aby to osiągnąć?
A zatem zasadniczym celem szkolenia jest poznanie i przećwiczenie przez uczestników narzędzi coachingowych, które będą wykorzystywać w rozwoju swoich pracowników, a także innych kompetencji menedżerskich jak np. umiejętności i narzędzi do skutecznego komunikowania się z zespołem, motywowania pracowników, umiejętnego delegowania zadań.
W trakcie zajęć uczestnicy zapoznają się i praktycznie przećwiczą etapy prowadzenia rozmów coachingowych, udzielania feedback'u, rozwiązywania sytuacji konfliktowych z uwzględnieniem poziomu dojrzałości i osobowości pracownika.
CELE SZKOLENIA
W trakcie szkolenia uczestnicy:
Nabędą/rozszerzą i usystematyzują wiedzę dotyczącą coachingu oraz zarządzania zespołem
Dokonają autodiagnozy m.in.: własnego stylu osobowości i stylu zarządzania, a w związku z tym będą potrafili przełożyć zdobytą wiedzę na zbudowanie różnych modeli pracy z zespołem oraz indywidualnych rozmów z pracownikami
Poznają zasady i narzędzia coachingowego motywowania podwładnych, delegowania zadań oraz egzekwowania wyników z zachowaniem właściwej relacji
Będą lepiej potrafili rozpoznawać motywacje swoich podwładnych i budować z nimi lepsze relacje
Nabędą umiejętność prowadzenia coachingowych rozmów w relacjach przełożony-podwładny
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:
dopasować styl coachingu i zarządzania do stopnia dojrzałości pracowników, w zależności od poziomu kompetencji i motywacji zespołów i poszczególnych pracowników
motywować pozafinansowo
przeprowadzić rozmowę z pracownikiem metodami coachingowymi
precyzować cele i wspierać pracowników przy dążeniu do ich realizacji przy zachowaniu właściwej relacji metodami coachingowymi
poprawiać relacje na linii przełożony-podwładny
lepiej rozumieć siebie i innych, skutecznie i efektywnie komunikować się współpracownikami, podwładnymi, przełożonymi
Wartość dodana szkolenia:
W trakcie szkolenia uczestnicy zostaną zaproszeni do własnych "sesji" coachingowych, co pozwoli zobaczyć i poczuć skuteczność narzędzi coachingowych w rozwiązywaniu dylematów z realnych sytuacji życia zawodowego.
PROGRAM SZKOLENIA
1. NARZĘDZIA W PRACY MENEDŻERA
Coaching, feedback, trening, mentoring, doradztwo, rozmowa oceniająca, terapia - różnice i podobieństwa
2.KIEDY I JAK STOSOWAĆ COACHING?
Co to jest coaching? – podstawowe rodzaje i modele coachingu
Czym coaching nie jest i nie powinien być
Kiedy stosować coaching, a kiedy wybrać inne metody rozwojowe. Czy coaching jest dobry na wszystko?
Jak dopasować rodzaj i model coachingu do zamierzonych celów?
Jak dopasować rodzaj i model coachingu do specyfiki pracy i dojrzałości pracownika?
3. STYLE ZARZĄDZANIA, MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW, DELEGOWANIE ZADAŃ
Autodiagnoza własnego stylu zarządzania
Presja i kara czy nagroda i wzmocnienie
Pozafinansowe metody motywowania pracowników
Co zrobić aby rozmowa oceniająca motywowała
Wpływ postawy kierownika na motywację zespołu
Delegowanie zadań – czyli jak zyskać więcej czasu dla siebie, mieć zrealizowane cele i zmotywowanych ludzi
Jak dopasowanej styl zarządzania do specyfiki pracy, poziomu kompetencji i motywacji zespołu/pracownika.
4. KOMUNIKACJA W PRACY MENEDŻERA. JAK DOGADAĆ SIĘ Z RÓŻNYMI „TYPAMI”?
Różne kanały komunikacji
Komunikacja niewerbalna w pracy menedżera
Aktywne słuchanie, czyli na czym polega dobra komunikacja z pracownikiem?
Cztery typy osobowości- jak zadbać o różne potrzeby pracowników, jak przydzielać zadania w zależności od predyspozycji osobowościowych
Atmosfera bezpieczeństwa i porozumienia, gwarancja poufności
5. COACHING JAKO PRACA NA CELACH
Coachingowe formułowanie celu, czyli SMART PLUS
Przejście z płaszczyzny krytyki do płaszczyzny celu
Błędy stają się celami
6. PROCES COACHINGOWY. ETAPY ROZMOWY COACHINGOWEJ
Przygotowanie siebie, klienta/pracownika, miejsca
Określanie potrzeb i celów coachingowych
Cele mogą się zmieniać
Jak zmieniać zachowania i postawy coachowanych?
Zakończenie coachingu, podsumowanie dokonanych zmian
7. INFORMACJA ZWROTNA W PRACY MANAGERA
Obserwacja
Motywujące znaczenie pozytywnych informacji zwrotnych w relacji szef – podwładny
Ludzie naparstki, ludzie filiżanki, ludzie wiadra
Opis zamiast oceny, zachowanie zamiast cech charakteru
Konstruktywna krytyka czyli, jak mówić o błędach, aby zmotywować pracownika do zmian postaw i zachowań?
8. MOCNE PYTANIA COACHINGOWE. DLACZEGO PYTANIA SĄ TAK WAŻNE. PRACOWNIK ZNA WSZYSTKIE ODPOWIEDZI, MANAGER-COACH ZNA PYTANIA.
Co chcesz osiągnąć? Jak chcesz rozwiązać ta kwestię? Co jeszcze możesz zrobić?
Czego możesz robić mniej, więcej, inaczej niż do tej pory aby osiągnąć to co chcesz?
Kiedy chcesz to zrobić?
Jaka to dla Ciebie informacja? Co uświadomiła Ci ta sytuacja? Czego się nauczyłeś?
Jakiej pomocy oczekujesz ode mnie?
Co już masz aby to osiągnąć? Co pomogło przyczynić się do takiego efektu?
Jakie przeszkody chcesz pokonać?
Co zrobisz następnym razem w podobnej sytuacji?
Które z tych rozwiązań najbardziej Ci pasuje?
9. NA JAKIE REAKCJE PRACOWNIKA MOŻEMY BYĆ NARAŻENI I JAK NA NIE REAGOWAĆ?
10. SESJE COACHINGOWE Z UDZIAŁEM UCZESTNIKÓW
Czas trwania szkolenia: 16 h dydaktycznych