Ogłoszenia targów i szkoleń
Etyka w biznesie
Status | |
---|---|
Miejsce | Podkarpackie zakopane |
Data rozpoczęcia | 2013-03-21 |
Data zakończenia | 2013-03-22 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/3043/etyka-w-biznesie |
Kontakt
WIK Consulting
Opis
Wiedza o programach etycznych w biznesie i CSRCele szkolenia:• uporządkowanie wiadomości dotyczących terminologii etycznej• zdobycie wiedzy o programach etycznych w biznesie i o CSR• zdobycie wiedzy na temat konkretnych certyfikatów etycznych• nabycie umiejętności odróżniania rzetelnych kodeksów etycznych od nierzetelnych• zainicjowanie refleksji uczestników szkolenia nad etycznym wymiarem biznesu• zdobycie wiedzy o korzyściach biznesu płynących ze współpracy z sektorem NGO i z postawy ekologicznejKorzyści dla uczestników:• poprawa komunikacji wskutek opanowania uporządkowanej terminologii oraz opanowania umiejętności werbalizowania opinii o charakterze czysto etycznym• rozwój wiedzy na temat biznesu społecznie odpowiedzialnego• zdobycie wiedzy o budowaniu i funkcjonowaniu kodeksów etycznych• poprawa komunikacji z otoczeniem biznesuProgram szkolenia:1. Wprowadzenie – o wartościach• uporządkowanie terminologii etycznej: przydatne rozróżnienia• logiczny i praktyczny związek wartości z normą i oceną etyczną• kluczowe wartości etyczne – identyfikacja i hierarchizacja• charakterystyka i rodzaje odpowiedzialności2. CSR i programy etyczne• CSR i zrównoważony rozwój• CSR w zarządzaniu – wyjście poza deklaracje• składniki programów etycznych: misja, standardy postępowania, procedury i systemy zarządzania, narzędzia diagnozy i kontroli, raportowanie.3. Regulacje w świecie etyki• certyfikaty i normy jakościowe• kodeksy etyczne4. Współczesny renesans refleksji nad naturą biznesu• redefinicje celów działalności biznesowej (uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne)• biznes w czasach kryzysu• "menedżer oświecony"5. Biznes w otoczeniu: ochrona środowiska i ekologia• "zielony biznes" – postawa i wymogi prawne• rosnąca presja prosumencka6. Biznes w otoczeniu: NGO i społeczność lokalna• specyfika i obszary działania NGO• obszary współpracy• CRM – cause related marketing i programy partnerskie• korzyści ze współpracy dla biznesu