Ogłoszenia targów i szkoleń
ETYKA W BIZNESIE
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2012-02-20 |
Data zakończenia | 2012-02-21 |
www | http://www.wikconsulting.pl |
szkolenia@wikconsulting.pl |
Kontakt
tel. 509 66 77 98
Opis
Cele szkolenia:
• uporządkowanie wiadomości dotyczących terminologii etycznej
• zdobycie wiedzy o programach etycznych w biznesie i o CSR
• zdobycie wiedzy na temat konkretnych certyfikatów etycznych
• nabycie umiejętności odróżniania rzetelnych kodeksów etycznych od nierzetelnych
• zainicjowanie refleksji uczestników szkolenia nad etycznym wymiarem biznesu
• zdobycie wiedzy o korzyściach biznesu płynących ze współpracy z sektorem NGO i z postawy ekologicznej
Adresaci:
• kadra sektora biznesu
Metody szkoleniowe:
Preferowane są metody aktywne: praca indywidualna i grupowa, dyskusje, studia przypadków i symulacje. Dla wprowadzenia w problem i wyjaśnienia kwestii teoretycznych planowane są miniwykłady wspierane prezentacjami multimedialnymi.
Korzyści dla uczestników:
• poprawa komunikacji wskutek opanowania uporządkowanej terminologii oraz opanowania umiejętności werbalizowania opinii o charakterze czysto etycznym
• rozwój wiedzy na temat biznesu społecznie odpowiedzialnego
• zdobycie wiedzy o budowaniu i funkcjonowaniu kodeksów etycznych
• poprawa komunikacji z otoczeniem biznesu
PROGRAM:
1. Wprowadzenie – o wartościach
• uporządkowanie terminologii etycznej: przydatne rozróżnienia
• logiczny i praktyczny związek wartości z normą i oceną etyczną
• kluczowe wartości etyczne – identyfikacja i hierarchizacja
• charakterystyka i rodzaje odpowiedzialności
2. CSR i programy etyczne
• CSR i zrównoważony rozwój
• CSR w zarządzaniu – wyjście poza deklaracje
• składniki programów etycznych: misja, standardy postępowania, procedury i systemy zarządzania, narzędzia diagnozy i kontroli, raportowanie.
3. Regulacje w świecie etyki
• certyfikaty i normy jakościowe
• kodeksy etyczne
4. Współczesny renesans refleksji nad naturą biznesu
• redefinicje celów działalności biznesowej (uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne)
• biznes w czasach kryzysu
• „menedżer oświecony”
5. Biznes w otoczeniu: ochrona środowiska i ekologia
• „zielony biznes” – postawa i wymogi prawne
• rosnąca presja prosumencka
6. Biznes w otoczeniu: NGO i społeczność lokalna
• specyfika i obszary działania NGO
• obszary współpracy
• CRM – cause related marketing i programy partnerskie
• korzyści ze współpracy dla biznesu