Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

ETYKA W BIZNESIE

ETYKA W BIZNESIE
Status
Miejsce Mazowieckie Warszawa
Data rozpoczęcia 2012-02-20
Data zakończenia 2012-02-21
www http://www.wikconsulting.pl
Email szkolenia@wikconsulting.pl
Kontakt
tel. 509 66 77 98
Opis
Cele szkolenia: • uporządkowanie wiadomości dotyczących terminologii etycznej • zdobycie wiedzy o programach etycznych w biznesie i o CSR • zdobycie wiedzy na temat konkretnych certyfikatów etycznych • nabycie umiejętności odróżniania rzetelnych kodeksów etycznych od nierzetelnych • zainicjowanie refleksji uczestników szkolenia nad etycznym wymiarem biznesu • zdobycie wiedzy o korzyściach biznesu płynących ze współpracy z sektorem NGO i z postawy ekologicznej Adresaci: • kadra sektora biznesu Metody szkoleniowe: Preferowane są metody aktywne: praca indywidualna i grupowa, dyskusje, studia przypadków i symulacje. Dla wprowadzenia w problem i wyjaśnienia kwestii teoretycznych planowane są miniwykłady wspierane prezentacjami multimedialnymi. Korzyści dla uczestników: • poprawa komunikacji wskutek opanowania uporządkowanej terminologii oraz opanowania umiejętności werbalizowania opinii o charakterze czysto etycznym • rozwój wiedzy na temat biznesu społecznie odpowiedzialnego • zdobycie wiedzy o budowaniu i funkcjonowaniu kodeksów etycznych • poprawa komunikacji z otoczeniem biznesu PROGRAM: 1. Wprowadzenie – o wartościach • uporządkowanie terminologii etycznej: przydatne rozróżnienia • logiczny i praktyczny związek wartości z normą i oceną etyczną • kluczowe wartości etyczne – identyfikacja i hierarchizacja • charakterystyka i rodzaje odpowiedzialności 2. CSR i programy etyczne • CSR i zrównoważony rozwój • CSR w zarządzaniu – wyjście poza deklaracje • składniki programów etycznych: misja, standardy postępowania, procedury i systemy zarządzania, narzędzia diagnozy i kontroli, raportowanie. 3. Regulacje w świecie etyki • certyfikaty i normy jakościowe • kodeksy etyczne 4. Współczesny renesans refleksji nad naturą biznesu • redefinicje celów działalności biznesowej (uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne) • biznes w czasach kryzysu • „menedżer oświecony” 5. Biznes w otoczeniu: ochrona środowiska i ekologia • „zielony biznes” – postawa i wymogi prawne • rosnąca presja prosumencka 6. Biznes w otoczeniu: NGO i społeczność lokalna • specyfika i obszary działania NGO • obszary współpracy • CRM – cause related marketing i programy partnerskie • korzyści ze współpracy dla biznesu