Ogłoszenia targów i szkoleń
Etyka w służbie cywilnej
Status | |
---|---|
Miejsce | Śląskie Wisła |
Data rozpoczęcia | 2013-11-25 |
Data zakończenia | 2013-11-26 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/2610/etyka-w-sluzbie-cywilnej |
Kontakt
WIK Consulting
Opis
Cele szkolenia: • zapoznanie uczestników z podstawową wiedzą dotyczącą wartości i zasad funkcjonowania w środowisku etycznym, w szczególności ze specyfiką świata wartości urzędnika służby cywilnej (system i hierarchia wartości)• opanowanie i doskonalenie umiejętności samodzielnego formułowania opinii dotyczących problemów etycznych, w szczególności werbalizowania opinii o charakterze stricte moralnym (słownictwo)• opanowanie umiejętności rozpoznawania źródeł powstających konfliktów o charakterze moralnym w pracy urzędnika; • opanowanie umiejętności przewidywania konsekwencji płynących z przyjętej hierarchii wartości oraz konfrontowania opinii z pozostałymi uczestnikami szkoleniaKorzyści dla uczestników:• Uporządkowanie wiedzy i terminologii etycznej, a przez to podniesienie umiejętności komunikacji interpersonalnej oraz umiejętności formułowania opinii dotyczących problemów etycznych występujących w służbie cywilnej• Zyskanie wiedzy dotyczącej specyfiki świata wartości etycznych w służbie cywilnej• Umiejętne diagnozowanie źródeł konfliktów etycznych w zawodzie urzędniczym• Nabycie umiejętności oceniania kodeksów etycznych pod kątem ich rzetelności i użytecznościProgram szkolenia:1. Wprowadzenie • Uporządkowanie terminologii etycznej: przydatne rozróżnienia i zależności• Etyka urzędnicza i moralność urzędnika• Wartości, normy i oceny etyczne2. Źródła i cele zachowań moralnych • Prawo, tradycja, religia jako fundamenty etyki. Problem etyki niezależnej• Światopogląd urzędnika. Służebność zawodu urzędnika3. Kluczowe wartości etyczne zawodu urzędnika• Identyfikacja i hierarchizacja kluczowych wartości (dyskusja)• Ogólna charakterystyka, odmiany i zastosowanie wybranych wartości (odpowiedzialność, sumienność, lojalność, sprawiedliwość, godność, wolność…)4. Decyzje i dylematy etyczne w zawodzie urzędniczym. • Decyzja a dylemat w praktyce postępowania• Konflikt jako sytuacja etycznie wymagająca5. Kodeks etyki urzędnika – potrzeba czy fanaberia? • Istota, struktura i rodzaje kodeksów etycznych• Analiza i ocena zapisów istniejącego kodeksu etyki służby cywilnej (dyskusja)6. Gdy kodeks nie działa... • Scenariusze postępowania w przypadku nieprzestrzegania zapisów kodeksu etycznego• Rozwiązania stosowane w innych sektorach (mini wykład)7. Zagrożenia w świecie moralności. • Charakterystyka przyczyn nadużyć moralnych w zawodzie urzędniczym• Sposoby przeciwdziałania