Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

Etyka w zawodzie urzędnika / w administracji

Etyka w zawodzie urzędnika / w administracji
Status
Miejsce Śląskie Wisła
Data rozpoczęcia 2013-11-25
Data zakończenia 2013-11-26
www http://www.szkolenia.com/szkolenie/2628/etyka-w-zawodzie-urzednika--w-administracji
Email
Kontakt
WIK Consulting
Opis
Cele szkolenia: •    zapoznanie uczestników z podstawową wiedzą dotyczącą wartości i zasad funkcjonowania w środowisku etycznym, w szczególności ze specyfiką świata wartości urzędnika administracji (system i hierarchia wartości)•    opanowanie i doskonalenie umiejętności samodzielnego formułowania opinii o charakterze stricte moralnym (terminologia, komunikacja)•    opanowanie umiejętności rozpoznawania źródeł konfliktów i dylematów o charakterze moralnym w pracy urzędnika•    opanowanie umiejętności przewidywania praktycznych konsekwencji płynących z przyjętej hierarchii wartości oraz konfrontowania opinii z pozostałymi uczestnikami szkoleniaKorzyści dla uczestników:•    Uporządkowanie wiedzy i terminologii etycznej, a przez to podniesienie umiejętności komunikacji interpersonalnej oraz umiejętności formułowania opinii dotyczących problemów etycznych występujących w pracy w administracji•    Umiejętne diagnozowanie źródeł konfliktów oraz dylematów etycznych w życiu zawodowym•    Nabycie umiejętności oceniania kodeksów etycznych pod kątem ich rzetelności i użytecznościProgram szkolenia:1.    Wprowadzenie •    Uporządkowanie terminologii etycznej: przydatne rozróżnienia i zależności•    Etyka zawodowa i ludzka moralność•    Wartości, normy i oceny etyczne w administracji2.    Źródła i cele zachowań moralnych •    Prawo, tradycja i religia jako fundamenty etyki. Problem etyki niezależnej•    Światopogląd urzędnika. Służebność zawodu urzędnika3.    Kluczowe wartości etyczne w administracji•    Identyfikacja i hierarchizacja kluczowych wartości (dyskusja)•    Ogólna charakterystyka, odmiany i zastosowanie wybranych wartości (odpowiedzialność, sumienność, lojalność, sprawiedliwość, godność, wolność…)4.    Decyzje i dylematy etyczne w zawodzie urzędniczym. •    Decyzja a dylemat w praktyce postępowania•    Konflikt jako sytuacja etycznie wymagająca5.    Kodeks etyki urzędnika – potrzeba czy fanaberia? •    Istota, struktura i rodzaje kodeksów etycznych•    Budowa kodeksu etycznego w świetle jego użyteczności6.    Gdy kodeks nie działa... •    Scenariusze postępowania w przypadku nieprzestrzegania zapisów kodeksu etycznego•    Rozwiązania stosowane w innych sektorach7.    Etyczne nadużycia w administracji•    Charakterystyka przyczyn nadużyć moralnych w zawodzie urzędniczym•    Sposoby radzenia sobie z nadużyciami.