Ogłoszenia targów i szkoleń
Etyka w zawodzie urzędnika / w administracji
Status | |
---|---|
Miejsce | Śląskie Wisła |
Data rozpoczęcia | 2013-11-25 |
Data zakończenia | 2013-11-26 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/2628/etyka-w-zawodzie-urzednika--w-administracji |
Kontakt
WIK Consulting
Opis
Cele szkolenia: • zapoznanie uczestników z podstawową wiedzą dotyczącą wartości i zasad funkcjonowania w środowisku etycznym, w szczególności ze specyfiką świata wartości urzędnika administracji (system i hierarchia wartości)• opanowanie i doskonalenie umiejętności samodzielnego formułowania opinii o charakterze stricte moralnym (terminologia, komunikacja)• opanowanie umiejętności rozpoznawania źródeł konfliktów i dylematów o charakterze moralnym w pracy urzędnika• opanowanie umiejętności przewidywania praktycznych konsekwencji płynących z przyjętej hierarchii wartości oraz konfrontowania opinii z pozostałymi uczestnikami szkoleniaKorzyści dla uczestników:• Uporządkowanie wiedzy i terminologii etycznej, a przez to podniesienie umiejętności komunikacji interpersonalnej oraz umiejętności formułowania opinii dotyczących problemów etycznych występujących w pracy w administracji• Umiejętne diagnozowanie źródeł konfliktów oraz dylematów etycznych w życiu zawodowym• Nabycie umiejętności oceniania kodeksów etycznych pod kątem ich rzetelności i użytecznościProgram szkolenia:1. Wprowadzenie • Uporządkowanie terminologii etycznej: przydatne rozróżnienia i zależności• Etyka zawodowa i ludzka moralność• Wartości, normy i oceny etyczne w administracji2. Źródła i cele zachowań moralnych • Prawo, tradycja i religia jako fundamenty etyki. Problem etyki niezależnej• Światopogląd urzędnika. Służebność zawodu urzędnika3. Kluczowe wartości etyczne w administracji• Identyfikacja i hierarchizacja kluczowych wartości (dyskusja)• Ogólna charakterystyka, odmiany i zastosowanie wybranych wartości (odpowiedzialność, sumienność, lojalność, sprawiedliwość, godność, wolność…)4. Decyzje i dylematy etyczne w zawodzie urzędniczym. • Decyzja a dylemat w praktyce postępowania• Konflikt jako sytuacja etycznie wymagająca5. Kodeks etyki urzędnika – potrzeba czy fanaberia? • Istota, struktura i rodzaje kodeksów etycznych• Budowa kodeksu etycznego w świetle jego użyteczności6. Gdy kodeks nie działa... • Scenariusze postępowania w przypadku nieprzestrzegania zapisów kodeksu etycznego• Rozwiązania stosowane w innych sektorach7. Etyczne nadużycia w administracji• Charakterystyka przyczyn nadużyć moralnych w zawodzie urzędniczym• Sposoby radzenia sobie z nadużyciami.