Ogłoszenia targów i szkoleń
Ilościowe i jakościowe badania zachowan nabywcow od projektu do raportu z badan marketingowych
Status | |
---|---|
Miejsce | Wielkopolskie Poznań |
Data rozpoczęcia | 2013-08-19 |
Data zakończenia | 2013-08-20 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/2139/ilosciowe-i-jakosciowe-badania-zachowan-nabywcow--od-projektu-do-raportu-z-badan-marketingowych |
Kontakt
CADiTI Centrum Analizy Danych i Technologii Informacyjnych
Opis
CZESC 1 - ILOSCIOWE BADANIA ZACHOWAN NABYWCOW
1. Proces badania marketingowego w obszarze zachowan nabywcow - wprowadzenie. Projektowanie badania marketingowego.
Przygotowanie projektu badania.
2. Czynniki determinujace zachowania nabywcow na rynku - pomiar cech i zachowan nabywcow. Typy skal pomiarowych i ich cechy. Kwestionariusz jako narzedzie pomiaru cech i zachowan nabywcow.
Przygotowanie projektu kwestionariusza w badaniu zachowan nabywcow.
3. Określanie liczebności proby i wybor metody doboru proby w badaniach ilościowych (ankietowych).
Wyznaczanie proby badawczej z zastosowaniem metody doboru kwotowego.
4. Tworzenie bazy danych i przetwarzanie danych z badan ilościowych. Zasady redukcji i kodowania danych. Tworzenie w programie Excel tabel wynikowych (tabel kontyngencji) na podstawie danych z badan ankietowych.
Przygotowanie bazy danych i tabel kontyngencji.
5. Przygotowanie raportu z badan ankietowych. Analiza i interpretacja zalezności pomiedzy cechami i zachowaniami nabywcow w oparciu o tablice kontyngencji.
Przeprowadzenie segmentacji nabywcow w oparciu o tablice kontyngencji.
CZESC 2 JAKOSCIOWE BADANIA ZACHOWAN NABYWCOW
1. Proces badawczy w badaniach jakościowych.
2. Scenariusz zogniskowanego wywiadu grupowego (badania fokusowego) rodzaje pytan, kolejnośc,
zasady budowy i funkcje pytan.
3. Wykorzystanie technik projekcyjnych i wspomagajacych w badaniach fokusowych.
Przygotowanie scenariusza badania fokusowego.
4. Organizacja zogniskowanego wywiadu grupowego (badania fokusowego) rekrutacja uczestnikow, warunki techniczne (sprzetowe) i lokalowe
5. Moderowanie dyskusji grupowej cechy i kryteria doboru moderatora. Trudne sytuacje i bledy w zakresie moderacji badania fokusowego.
Analiza pracy moderatora na przykladzie wyświetlonego fragmentu badania fokusowego.
6. Analiza wynikow i przygotowane raportu z badania fokusowego.
7. Przyklady zastosowan badan fokusowych i technik projekcyjnych w badaniach produktu i reklamy.