Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

Kierowanie i współpraca zespołowa [trening umiejętności]

Kierowanie i współpraca zespołowa [trening umiejętności]
Status
Miejsce Mazowieckie Warszawa
Data rozpoczęcia 2012-12-11
Data zakończenia 2012-12-11
www http://www.szkolenia.com/szkolenie/3579/kierowanie-i-wspolpraca-zespolowa-trening-umiejetnosci
Email
Kontakt
SYNTEZA [Szkolenia-Konsulting]
Opis
Miejsce i termin szkolenia proszę uzgadniać z naszymi Konsultantami: 32 281 62 31szkolenia@synteza.plCzas trwania: 2 dni [2 x 7 godzin]Miejsce: Dowolne na terenie całego kraju [np. siedziba Zleceniodawcy]PROGRAM1. Rozpoczęcie szkoleniaPrzedstawienie się trenera i UczestnikówWskazanie obszarów trudności i określenie metod pracy na zajęciachIntegracja grupy: zbudowanie atmosfery otwartości i zaufania 2. "Dobry zespół nie tworzy się sam" – charyzmatyczny lider i zespół z pasjąSześć kroków skutecznego budowania zespołuStyl kierowania i umiejętne dostosowanie stylu do ludzi i okolicznościZespół w procesie zmian (dynamika i transformacja): pozytywny i negatywny wpływ jednostek na pracę zespołu; reguły modyfikacji postaw społecznych Autorytet siły czy siła autorytetu – stymulowanie zachowań pracowników3. Porozumiewanie się i przekazywanie informacji w zespoleSkuteczna komunikacja jako gwarant spójności zespołu"Komunikacja niejedno ma imię", czyli formy komunikacji: komunikacja werbalna (techniki aktywnego słuchania, zadawanie pytań); mowa ciała (mimika; gest; pozycja ciała; ton głosu); słowo pisane – zasady wykorzystywane w organizacji; preferowany styl komunikacji – samoocena i rozpoznawanie stylu rozmówcyZasady komunikacji w zespole (reguły grupowego porozumiewania się i właściwe sposoby informowania)4. Rola zawodowa + postawa społeczna + styl działania = współpracaRola lidera – świadomość zwiększa możliwościKompetencje zawodowe siłą każdego zespołu: umiejętne wykorzystanie indywidualnych cech i predyspozycji (kwestionariusz ról); 2 + 2 = 5 "Efekt synergii – zespół może więcej" Ustalanie zasad współpracy – wspólny cel pokonuje barieryZaufanie – spoiwo wiążące ludzi5. Motywacja jako czynnik wpływający na efektywność pracy Podejście do motywowania podwładnych: "wszyscy jesteśmy ludźmi, ale każdy z nas jest inny" – co nas motywuje? Czynniki decydujące o zadowoleniu, a tym samym wpływające na wydajność pracowników (motywacja wewnętrzna i zewnętrzna)Motywacja pozapłacowa – siła przekonywania słowem ("jak sprawić, by ludziom chciało się chcieć")"Duch zespołu" – cenne zjawisko w motywacji6. Podejmowanie decyzji i zespołowe rozwiązywanie problemów "Drzewko decyzyjne" – skupienie na kluczowych elementach i odrzucenie nieistotnychRóżne strony tego samego zadania – wyzwanie czy problem?Techniki rozwiązywania problemów ["burza mózgów", synektyka, metoda 6 kapeluszy]Filozofia KAIZEN – bodziec do samorozwoju i technika ciągłego ulepszania 7. Organizacja pracy jako klucz do poprawy efektywnościZasady działania wynikowego – strategia Cele SMART i ustalanie priorytetówDelegowanie zadań i uprawnień a zaufanie do podwładnych: niechęć do delegowania i niechęć do przyjmowania delegacji; zasady delegowania i analiza błędów – blaski i cienie delegowaniaKoordynowanie działań podwładnych i egzekwowanie wykonania zadańZasady prowadzenia rozmowy oceniającej (pochwała i konstruktywna krytyka) 8. Konflikty w organizacji i konstruktywne sposoby ich rozwiązywaniaPrzyczyny powstawania konfliktów w zespole Style reakcji na konflikt, czyli: co lepsze "walczyć" czy unikać konfrontacji?Fazy rozwiązywania sporów: rola lidera jako rozjemcy; sztuka prowadzenia "trudnych" rozmówTechniki pomocne w rozwiązywaniu konfliktów9. Podsumowanie i zakończenie zajęćDyskusja i wyciagnięcie praktycznych wnioskówOdpowiedzi na końcowe pytania UczestnikówOcena zajęć [arkusz ewaluacyjny]Pełen program i informacje nt. organizacji szkolenia