Ogłoszenia targów i szkoleń
KODEKSY ETYCZNE
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2012-03-26 |
Data zakończenia | 2012-03-26 |
www | http://www.wikconsulting.pl |
szkolenia@wikconsulting.pl |
Kontakt
tel. 509 66 77 98
Opis
Cele szkolenia:
• zdobycie wiedzy o istocie i rodzajach kodeksów etycznych
• zdobycie umiejętności budowania kodeksów etycznych
• zdobycie wiedzy o wpływie rzetelnie zbudowanego kodeksu na kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa
Adresaci:
• kadra trzech sektorów
• pracownicy organizacji lub przedsiębiorstw, które planują wdrożenie procedury budowy kodeksu etycznego
• osoby zawodowo związane z etyką
Metody szkoleniowe:
Preferowane są metody aktywne: praca w małych grupach, ćwiczenia warsztatowe, dyskusje i symulacje. Dla wprowadzenia w problem i wyjaśnienia kwestii teoretycznych planowane są miniwykłady wspierane prezentacjami multimedialnymi.
Korzyści dla uczestników:
• uczestnicy zdobywają wiedzę na temat istoty, podstawowych rodzajów oraz funkcji kodeksów etycznych
• uczestnicy zdobywają umiejętność budowania rzetelnych i użytecznych kodeksów etycznych oraz ich oceny
• uczestnicy w trakcie szkolenia zdobywają wiedzę na temat roli i wpływu przekonań, postaw i postępowania moralnego na kulturę organizacji oraz osiągane wyniki
PROGRAM:
1. Wprowadzenie
• Uporządkowanie terminologii etycznej: przydatne rozróżnienia i zależności
• Wartość – norma – ocena etyczna jako podstawa systemów etycznych
2. Problem kodyfikacji przekonań moralnych
• Prawo, obyczaj, religia jako fundamenty etyki
• Regulacje w świecie moralności: programy etyczne, certyfikacje, normy jakościowe
3. Podstawowe wiadomości o kodeksach etycznych
• Charakterystyka kodeksu etycznego (moralność kodeksowa, moralność bez kodeksu)
• Rodzaje kodeksów etycznych
• Dobry i zły kodeks etyczny – praktyczne rozróżnienia
4. Budowa kodeksu etycznego – konieczne procedury
• Omówienie pięciu etapów budowania kodeksu etycznego
• Symulacja procesu tworzenia kodeksu
• Budowanie kodeksu jako część programu etycznego wdrażanego w organizacji
5. Metody badań społecznych wykorzystywane w budowaniu kodeksów etycznych
• Metody i formy zbierania danych (pierwotne sondaże pośrednie i bezpośrednie; skale pomiaru i mierzenie postaw)
• Metody redukcji i analizy danych
• Prezentacja i ocena wyników badania
6. Gdy kodeks nie działa...
• Problem niekodyfikowalności dylematów etycznych
• Scenariusze postępowania w przypadku nieprzestrzegania zapisów kodeksu etycznego.
7. Możliwe korzyści i zagrożenia płynące z przyjęcia kodeksu etycznego