Ogłoszenia targów i szkoleń
Komunikacja wewnętrzna – od przypadku do strategii
Status | |
---|---|
Miejsce | Podkarpackie Rzeszów |
Data rozpoczęcia | 2013-09-16 |
Data zakończenia | 2013-09-17 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/6374/komunikacja-wewnetrzna--od-przypadku-do-strategii |
Kontakt
WIK Consulting
Opis
Poprawa komunikacji wewnętrznej w firmie Cele szkolenia:Zdiagnozowanie barier komunikacyjnych w swojej organizacjiUporządkowanie wiedzy o podejściu strategicznym do zarządzania komunikacją wewnętrzną w organizacjiPodniesienie umiejętności wykorzystania narzędzi w komunikacji wewnętrznejOpracowanie podstawy strategii komunikacji w swojej organizacjiProgram szkolenia:Dzień Pierwszy – bariery w mojej organizacji. Co sprzyja ich rozwiązywaniu?Komunikacja w organizacji – co wpływa na jej skuteczność?• Bariery w przepływie informacji w organizacji• Sieci komunikacyjne: zcentralizowane i zdecentralizowane• Budowa systemu komunikowania z klientem wewnętrznymo Komunikowanie poziomeo Komunikowanie pionoweo Budowanie skutecznych relacji wewnętrznycho Rola kultury organizacyjnej w systemie komunikacjiZasady komunikacji wewnętrznej – podejście strategiczne• Etapy procesu tworzenia zaplanowanych działań komunikacyjnych • Zakres zadań związanych ze stworzeniem koncepcji i realizacją strategii komunikacji• Główne cele i funkcje działań komunikacyjnych skierowanych do pracowników organizacji• Adresaci wewnętrznych działań komunikacyjnych• Kanały komunikowania w organizacji: formalne i nieformalneMind map zatorów komunikacyjnych w organizacji – opracowanie mapy barier w komunikacji wewnętrznej. Dzień drugi – organizacja, co można zrobić, żeby poprawić skuteczność komunikacji wewnętrznej? • Narzędzia wewnętrznej komunikacji i sposób ich wykorzystaniao Wydawnictwa firmoweo Tablice ogłoszeń - szczególnie przydatne na stanowiskach pracy, do których nie można dotrzeć z indywidualna informacją o Poczta elektronicznao Imprezy okolicznościoweo Gratulacje, życzenia i korespondencja okolicznościowa o Radiowęzeł o Skrzynka życzeń, zażaleń, uwag, pomysłówo Wydarzenia specjalneo Spotkania bezpośrednieo Szkolenia i wyjazdy integracyjneo Konkursy dla pracowników, rankingi pozytywneo Rekreacja połączona z klubami zainteresowańJaka powinna być zawartość przekazów komunikacji wewnętrznej?• Własne środki przekazu, głównie w public relations wewnętrznym, ale do nich zalicza się strona www • Wydarzenia specjalne np. rocznice, nowości• Sponsoring, starannie zaplanowany, zintegrowany z celami korporacyjnymi• Kontakty bezpośrednie z grupami docelowymi – tylko na starannie przygotowany temat• Aktywność publiczna w kontaktach ze społecznościami lokalnymi, organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami• CSR (Corporate Social Responsibility) Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstwa• Co jeszcze…?Narzędzia oceny skuteczności kampanii.• Od czego zależy skuteczność i efektywność strategii komunikacji wewnętrznej?• Jak mierzyć skuteczność zrealizowanych działań promocyjnych? Wybrane metody.Opracowanie "kamieni milowych" dla strategii komunikacji w mojej organizacji.Podsumowanie szkolenia.