Ogłoszenia targów i szkoleń
Komunikacja wewnętrzna w kryzysie i zmianach
Status | |
---|---|
Miejsce | Śląskie Wisła |
Data rozpoczęcia | 2013-11-25 |
Data zakończenia | 2013-11-26 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/2605/komunikacja-wewnetrzna-w-kryzysie-i-zmianach |
Kontakt
WIK Consulting
Opis
Cele szkoleniowe:1. Poziom wiedzy – uczestnik:• wie, co to są kryzys i zmiana• zna rodzaje kryzysów oraz zmian• wie, jakie są fazy kryzysu i zmiany• wie, jaka jest rola komunikacji w kryzysie oraz sytuacji zmiany• zna sposoby diagnozowania sytuacji kryzysowych• zna sposoby komunikacji z pracownikami w przypadku kryzysu oraz zmiany• zna rolę kierownika w komunikowaniu zmian i kryzysu• wie, jakie są nastroje pracowników w zależności od fazy kryzysu czy zmiany• wie, jakie są najczęstsze błędy w komunikacji zmian i kryzysu 2. Poziom umiejętności – uczestnik:• potrafi zdiagnozować sytuacje kryzysowe• potrafi opracować scenariusze kryzysowe• potrafi opracować kluczowe komunikaty dla pracowników• potrafi przeprowadzić pracowników przez kryzys oraz sytuację zmiany• potrafi dostosować komunikację do nastawienia pracowników w różnych fazach zmiany i kryzysu• potrafi dostosować komunikację wewnętrzną do typu zmiany zachodzącej wewnątrz organizacji• potrafi prowadzić działania pokryzysowe w kontekście komunikacji wewnętrznej3. Poziom postaw – uczestnik:• rozumie, jak ważną rolę odgrywa komunikacja wewnętrzna w sytuacji zmiany lub kryzysie• jest przekonany o konieczności przygotowania planu prewencyjnego na wypadek wystąpienia kryzysu• jest świadomy różnorodności narzędzi komunikacji zmian i kryzysu wewnątrz organizacji• uważa, że warto dostosować komunikację do nastawienia pracowników w różnych fazach zmiany lub kryzysu• rozumie, że – w zależności od typu zmiany w organizacji – komunikacja może różnie przebiegać• jest świadomy wagi działań pokryzysowych w komunikacji wewnętrznejDlaczego warto?• Zajęcia prowadzi praktyk z komunikacji wewnętrznej• Metodyka nauczania oparta jest na najlepszych praktykach szkoleń biznesowych• Program przeszedł wielokrotną weryfikację w różnych grupach docelowych• Przewaga części warsztatowej pokazującej praktyczną stronę zarządzania zmianą i kryzysem w kontekście komunikacji wewnętrznejProgram szkolenia:1. Kryzys i zmiana w organizacji• Co to jest kryzys?• Jakie mamy rodzaje kryzysów oraz zmian w organizacji?• Jak przebiega kryzys / zmiana?2. Rola komunikacji w kryzysie oraz sytuacji zmiany3. Prewencja jako sposób na obronę przed kryzysem:• Diagnozowanie sytuacji wyjściowej• Scenariusze kryzysowe• Key messages4. Jak komunikować, aby przeprowadzić pracowników przez kryzys oraz sytuację zmiany?• Komunikacja bezpośrednia• Narzędzia elektroniczne• Narzędzia drukowane5. Dostosowanie komunikacji do nastawienia pracowników w różnych fazach kryzysu oraz sytuacji zmiany6. Rola kierownika w komunikowaniu zmian i kryzysu7. Specyfika komunikowania w zależności od typu zmiany w organizacji• Restrukturyzacja i zwolnienia• Fuzja• Nowe rozwiązania organizacyjne• Zmiana kulturowa• Zmiana wynagrodzeń8. Działania pokryzysowe w komunikacji wewnętrznej9. Najczęstsze błędy w komunikacji zmian wewnątrz organizacji