Ogłoszenia targów i szkoleń
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W KRYZYSIE I ZMIANACH
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2012-02-16 |
Data zakończenia | 2012-02-17 |
www | http://www.wikconsulting.pl |
szkolenia@wikconsulting.pl |
Kontakt
tel. 509 66 77 98
Opis
Adresaci szkolenia:
• kadra kierownicza
• właściciele małych i średnich przedsiębiorstw
• kierownicy i specjaliści ds. komunikacji wewnętrznej
• kierownicy i specjaliści ds. public relations
• kierownicy i specjaliści ds. zarządzania zasobami ludzkimi
• kierownicy i specjaliści ds. zarządzania zmianą
Metody szkoleniowe:
Szkolenie będzie realizowane w formule warsztatowej. Wykorzystywane metody: mini-wykład, case studies, praca w grupach, praca indywidualna, odgrywanie ról
Korzyści dla uczestników:
• Zajęcia prowadzi praktyk z komunikacji wewnętrznej
• Metodyka nauczania oparta jest na najlepszych praktykach szkoleń biznesowych
• Program przeszedł wielokrotną weryfikację w różnych grupach docelowych
• Przewaga części warsztatowej pokazującej praktyczną stronę zarządzania zmianą i kryzysem w kontekście komunikacji wewnętrznej
Program szkolenia:
1. Kryzys i zmiana w organizacji
• Co to jest kryzys?
• Jakie mamy rodzaje kryzysów oraz zmian w organizacji?
• Jak przebiega kryzys / zmiana?
2. Rola komunikacji w kryzysie oraz sytuacji zmiany
3. Prewencja jako sposób na obronę przed kryzysem:
• Diagnozowanie sytuacji wyjściowej
• Scenariusze kryzysowe
• Key messages
4. Jak komunikować, aby przeprowadzić pracowników przez kryzys oraz sytuację zmiany?
• Komunikacja bezpośrednia
• Narzędzia elektroniczne
• Narzędzia drukowane
5. Dostosowanie komunikacji do nastawienia pracowników w różnych fazach kryzysu oraz sytuacji zmiany
6. Rola kierownika w komunikowaniu zmian i kryzysu
7. Specyfika komunikowania w zależności od typu zmiany w organizacji
• Restrukturyzacja i zwolnienia
• Fuzja
• Nowe rozwiązania organizacyjne
• Zmiana kulturowa
• Zmiana wynagrodzeń
8. Działania pokryzysowe w komunikacji wewnętrznej
9. Najczęstsze błędy w komunikacji zmian wewnątrz organizacji
Cele szkoleniowe:
1. Poziom wiedzy – uczestnik:
• wie, co to są kryzys i zmiana
• zna rodzaje kryzysów oraz zmian
• wie, jakie są fazy kryzysu i zmiany
• wie, jaka jest rola komunikacji w kryzysie oraz sytuacji zmiany
• zna sposoby diagnozowania sytuacji kryzysowych
• zna sposoby komunikacji z pracownikami w przypadku kryzysu oraz zmiany
• zna rolę kierownika w komunikowaniu zmian i kryzysu
• wie, jakie są nastroje pracowników w zależności od fazy kryzysu czy zmiany
• wie, jakie są najczęstsze błędy w komunikacji zmian i kryzysu
2. Poziom umiejętności – uczestnik:
• potrafi zdiagnozować sytuacje kryzysowe
• potrafi opracować scenariusze kryzysowe
• potrafi opracować kluczowe komunikaty dla pracowników
• potrafi przeprowadzić pracowników przez kryzys oraz sytuację zmiany
• potrafi dostosować komunikację do nastawienia pracowników w różnych fazach zmiany i kryzysu
• potrafi dostosować komunikację wewnętrzną do typu zmiany zachodzącej wewnątrz organizacji
• potrafi prowadzić działania pokryzysowe w kontekście komunikacji wewnętrznej
3. Poziom postaw – uczestnik:
• rozumie, jak ważną rolę odgrywa komunikacja wewnętrzna w sytuacji zmiany lub kryzysie
• jest przekonany o konieczności przygotowania planu prewencyjnego na wypadek wystąpienia kryzysu
• jest świadomy różnorodności narzędzi komunikacji zmian i kryzysu wewnątrz organizacji
• uważa, że warto dostosować komunikację do nastawienia pracowników w różnych fazach zmiany lub kryzysu
• rozumie, że – w zależności od typu zmiany w organizacji – komunikacja może różnie przebiegać
• jest świadomy wagi działań pokryzysowych w komunikacji wewnętrznej