Ogłoszenia targów i szkoleń
LEADERSHIP POSITION CZYLI EFEKTYWNE BUDOWANIE POZYCJI LIDERA
Status | |
---|---|
Miejsce | Śląskie Gliwice |
Data rozpoczęcia | 2011-10-27 |
Data zakończenia | 2011-10-28 |
www | http://agmax-szkolenia.com.pl |
agmax@agmax-szkolenia.pl |
Kontakt
Centrum Szkoleń AGMAX s.c.
ul. Sobieskiego 11 lok. E6
40-082 Katowice
Magdalena Konieczny
mobile: 532-425-620
Agnieszka Paliszewska
mobile: 532-425-622
fax. 32 236-59-82
Opis
„Liderem można się stać – nie urodzić. Liderem można się stać dzięki wielkiemu wysiłkowi,
który jest ceną, jaką trzeba zapłacić za osiągnięcie jakiegokolwiek sensownego celu.”
Vince Lombardi
Budowanie pozycji lidera jest bardzo ważnym i dalekowzrocznym działaniem mającym na celu stworzenie organizacji nastawionej na rozwój i dążącej do ciągłego doskonalenia się. Skoro to jest takie oczywiste to dla czego takie trudne? Bycie liderem to nie tylko umiejętność komunikacji czy bycia asertywnym. To również budowanie narzędzi, które pomogą podległemu personelowi realizować się w firmie i przestrzegać wartości, które wynikają z ich przekonań a nie przymusu.
CELE SZKOLENIA
dostarczenie uczestnikom wiedzy psychologicznej niezbędnej do zrozumienia tworzenia i wzmacniania relacji pracownik-przełożony
poznanie mechanizmów kreowania liderów
autodiagnoza predyspozycji i umiejętności przywódczych - wskazanie kierunku rozwoju zdolności kierowniczych
lepsze zrozumienie źródła własnych emocji, nabycie umiejętności panowania nad trudnymi emocjami
radzenie sobie ze stresem
nabycie umiejętności konstruktywnego rozwiązywania konfliktów
SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO
prezesów firm
dyrektorów zarządzających
dyrektorów oddziałów
osób zarządzających zespołem pracowników
kierowników działów
rezerwowej kadry zarządzającej
wszystkich osób zainteresowanych tematyką szkolenia
PROGRAM SZKOLENIA
I Przywódca, lider, kierownik – charakterystyka ról
1. Kierownik zespołu – funkcje zawodowe
planowanie
organizowanie
motywowanie
kontrolowanie
2. Lider grupy – role społeczne
zadaniowa – istotna ze względu na realizację powierzonego zadania
emocjonalna – ważna dla współżycia i rozwoju grupy
blokująca rozwój grupy – utrudniaja współżycie w zespole i sprawną realizację celów
3. Przywódca – charyzma osobowościowa
osobowościowe i behawioralne uwarunkowania charyzmy
sytuacyjne uwarunkowania charyzmy
II Inteligencja emocjonalna menedżera
1.Autoprezentacja
komunikacja werbalna i niewerbalna
2.Metody rozwoju własnej inteligencji emocjonalnej, kształtowanie wybranych cech
optymizm
asertywność
otwartość poznawcza
myślenie strategiczne
3.Kontrola emocji, czyli radzenie sobie ze stresem
analiza specyfiki stresu, jego objawów fizjologicznych, psychicznych oraz intelektualnych
analiza jego konsekwencji
zasady radzenia sobie ze stresem – przegląd technik radzenia sobie ze stresem
4.Umiejętność rozwiązywania konfliktów w zespole
Skuteczne metody kierowania konfliktem w grupie
5. Podstawowe umiejętności organizacyjne
formułowanie celów zawodowych
ustalanie priorytetów
planowanie działań
podejmowanie decyzji
6. Style kierowania – przegląd i omówienie najbardziej efektywnych stylów kierowania
7. Rola lidera w utrwalaniu pozycji firmy
fazy rozwoju organizacji a typ efektywnego lidera – zarządzanie zmianą
działania wewnątrz organizacji
- realizacja zadań strategicznych
- gospodarowanie potencjałem ludzkim
budowanie wizerunku firmy w środowisku zewnętrznym
METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW
miniwyłady połączone z prezentacjami multimedialnymi
ćwiczenia grupowe i indywidualne
dyskusje grupowe
analiza przypadków
diagnoza potencjału – testy, kwestionariusze
ćwiczenia indywidualne
Czas trwania szkolenia: 16 h dydaktycznych