Ogłoszenia targów i szkoleń
Merchandising
Status | |
---|---|
Miejsce | Wielkopolskie Poznań |
Data rozpoczęcia | 2012-09-18 |
Data zakończenia | 2012-09-19 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/379/merchandising |
Kontakt
SGP Training and Consulting przy SGP Sp. z o.o.
Opis
Psychologia robienia zakupow i merchandisingu
- Psychologiczne uwarunkowania merchandisingu.
- Psychologia spoleczna, osobowości i zachowan konsumenckich. Dlaczego ludzie kupuja i czym kieruja sie przy wyborze produktu? Jak na tych mechanizmach budowac optymalny merchandising?
- Psychologia percepcji, reguly zakotwiczenia i heurystyki. Ulozenie produktu a jego mentalna dostepnośc dla klienta.
- Schematy robienia zakupow przez klientow. Zakupy spontaniczne vs. zakupy zaplanowane. Impulsywne kupowanie i zakupoholizm a merchandising.
- Jak skupiac uwage klienta na danym produkcie i w sposob optymalny prowadzic klienta przez sklep.
- Merchandising dostosowany do klienta i produktu.
- Metody oddzialywania na klienta jak roznicowac klientow w zalezności od typu i profilu potencjalnego nabywcy.
- Pozaświadome determinanty decyzji zakupowych. Co powinno charakteryzowac miejsce, w ktorym klient dokonuje zakupu.
- Metody komponowania ekspozycji i ukladania towaru w zalezności od jego marki, ceny i percypowanej jakości.
- Tworcze myślenie w merchandisingu.
- Kreatywnośc w promocji sprzedazy i ksztaltowaniu przestrzeni zakupowej zalety i niebezpieczenstwa.
- Bariery i blokady kreatywności jak je pokonac.
Metody ksztaltowania przestrzeni handlowej i komponowania ekspozycji
- Czynniki decydujace o zasadach eksponowania towarow.
- Profil sklepu i atmosfera w nim panujaca.
- Rozmieszczenie przejśc sklepowych. Ciagi handlowo-komunikacyjne.
- Punkty o najwiekszej sile oddzialywania w zalezności od typu i ulozenia sklepu.
- Zatloczenie w sklepie a merchandising.
- Moj produkt i jego miejsce w sklepie.
- Optymalna aranzacja istniejacych przejśc w sklepie i drogi do produktu.
- Rola odpowiedniej atmosfery.
- Sasiedztwo potencjalnej konkurencji.
- Tworzenie stoiska lub ekspozycji.
- Zasady eksponowania produktu w warunkach sklepowych.
- Optymalizacja rozmieszczenia produktow w blokach asortymentowych.
- Elementy kompozycji wnetrza. Swiatlo, kolor, aranzacja ich rola i znaczenie.
- Rola utrzymywania porzadku na polkach: dlaczego klient zawsze powinien wiedziec, gdzie znalezc nasz produkt.
- Ekspozycje specjalne i zasady ich tworzenia.
- Ekspozycje zwielokrotnione (second placement)
- Materialy wspomagajace sprzedaz.
- Wystawy i reklama wewnatrz sklepu.
- Materialy POS i ich praktyczne wykorzystanie.
- Promocje cenowe i metody ich wizualizacji.
- Granice wywierania wplywu na konsumenta.
- Techniki perswazji w merchandisingu: co jeszcze moze sie udac, a czego juz nie warto stosowac?
- Co przynosi efekt odwrotny od zamierzonego?
Konkretne problemy w merchandisingu
- Dobor miejsca i sposoby ekspozycji do danego produktu.
- Analiza cech produktu co wypada podkreślic i jak to zrobic a ktore jego cechy lepiej ukryc przed klientem.
- Identyfikacja czynnikow warunkujacych miejsce produktu na określonym miejscu ekspozycyjnym.
- Utrzymanie ekspozycji w pozadanym ksztalcie.
- Sprawdzenie jakości towarow, dat przydatności artykulow do spozycia i stanu technicznego artykulow.
- Uzupelnienie brakujacych etykiet cenowych (wymiana etykiet przy artykulach, gdy zmienia sie cena itp.).
- Monitoring tempa sprzedazy. Przygotowanie lub sugestie kolejnych zamowien.
Utrzymywanie porzadku i czystości w miejscu ekspozycji.
Merchandising a kontakty z przedstawicielem sklepu
- Pierwszy kontakt z potencjalnym kontrahentem.
- Nawiazywanie kontaktow z nowymi sklepami i pozyskiwanie nowych miejsc ekspozycji jak robic to skutecznie.
- Poczatek rozmowy z kontrahentem: metody zdobycia zaufania detalisty.
- Definiowanie wrazenia, jakie chcemy wywolac w poczatkach interakcji. Rola tonu mowy ciala, glosu, artykulacji i wywieranego wrazenia kompetencji.
- Metody przechodzenia od etapu zaufania do pytan handlowych i prezentacji oferty.
- Rozmowy o cenie.
- Techniki wprowadzania ceny. Jezyk mowienia o cenie i kolejnośc przedstawiania opcji.
- Techniki redukujace wrazliwośc kontrahenta na wysokośc ceny.
- Argumentacja w rozmowie o cenach. Uzasadnianie wysokości ceny.
- Techniki obrony przed wymowkami cenowymi. Rabaty, kiedy je dawac i jak to robic.
- Negocjacje w merchandisingu
- Klasyfikacja negocjacji: twarde vs miekkie, jedno- vs wieloplaszczyznowe, pozycyjne vs problemowe.
- Negocjacje handlowe jako negocjacje pozycyjne: charakterystyka, obszary, uczestnicy i ich role.
- Glowne elementy negocjacji. BATNA, dolna linia, punkt aspiracji. Inne kluczowe pojecia.
- Co pomaga, a co przeszkadza negocjowac (czas, miejsce, problem, kontekst i otoczenie).
- Cena i jej rola w procesie negocjcji: czy zawsze kluczowa?
- Negocjacje cenowe w warunkach dlugotrwalej wspolpracy. Systematyka, strategie prowadzenia, skuteczne techniki argumentacji.
- Dlugofalowe kontakty handlowe.
- Metody podtrzymywania dobrych relacji biznesowych.
- Rabaty i upusty dla stalych klientow.
Mierzenie skuteczności dzialan merchandisingowych
- Testowanie rozwiazan przestrzennych.
- Segmentacja i filtrowanie danych sprzedazowych.
- Mierzenie stopnia realizacji sprzedazowych celow kampanii.
- Ankiety i kwestionariusze.
Cwiczenia praktyczne
- Analiza zdjec ekspozycji konkretnych grup produktowych określanie ich mocnych i slabych punktow.
- Projektowanie wlasnej ekspozycji przy wykorzystaniu wiedzy z treningu.
- Symulowane rozmowy handlowe z przedstawicielami sklepow.