Ogłoszenia targów i szkoleń
Moderacja
Status | |
---|---|
Miejsce | Wielkopolskie Poznań |
Data rozpoczęcia | 2012-09-18 |
Data zakończenia | 2012-09-19 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/383/moderacja |
Kontakt
SGP Training and Consulting przy SGP Sp. z o.o.
Opis
Moderacja ogolna charakterystyka zjawiska
-Definicja moderacji. Rola moderatora w trakcie spotkania, panelu, dyskusji.
-Zasady prowadzenia spotkan grupowych i reguly ich moderowania.
-Style, strategie i techniki moderowania. Obszary moderacji.
-Moderacja a zarzadzanie, kierowanie i przywodztwo spojrzenie praktyczne.
-Psychologia grup ludzkich i techniki kontroli ich dynamiki.
-Autorytet osoby moderujacej i jego znaczenie dla efektywności procesu moderacji.
Struktura moderowanego spotkania
-Struktura spotkania roboczego. Organizacja pracy grupy.
-Planowanie spotkania. Wybor moderatora i określenie jego kompetencji.
-Przygotowanie szczegolowego scenariusza. Wybor kolejności punktow lub tematow do dyskusji.
-Przygotowanie prezentacji. Dobor metod pracy w grupie, dopasowanych do potrzeb zespolu.
-Rozpoczecie spotkania jak zrobic pierwsze wrazenie i odpowiednio sprofilowac wszystko, co nastapi pozniej.
-Biezaca kontrola kolejności mowienia. Udzielanie i odbieranie glosu. Sztuka asertywności.
-Przerwy: jak rozpoznac moment, w ktorym prawie nikt nie slucha, i co wtedy zrobic.
-Pytanie o pytania innych uczestnikow.
-Zamykanie spotkania. Podsumowanie i wnioski.
Procedury moderacji
-Atmosfera w grupie jak juz w pierwszych minutach spotkania zbudowac jak najlepsza.
-Cele i zasady komunikacji w czasie spotkania. Sluchanie i feedback.
-Techniki skupiania i wzbudzania uwagi odbiorcow.
-Klaryfikacja niejasności. Wyjaśnianie zagadnien trudnych lub niezrozumialych.
-Techniki angazowania uczestnikow w dyskusje.
-Prezentowanie wlasnego zdania. Dyskusja roznicy zdan.
-Metody wyciagania z rozmowcow informacji o ich motywach, oczekiwaniach i problemach.
-Zachowania przywodcze. Określanie celu i oczekiwanych rezultatow dzialan zespolu.
-Biezaca kontrola przebiegu spotkania.
-Podnoszenie poziomu kreatywności uczestnikow w trakcie spotkania.
-Techniki integrowania grupy. Modelowanie zachowan sluzacych wspolpracy.
-Delegowanie w trakcie spotkan roboczych. Ustalanie kontraktu z pracownikiem w sytuacji publicznej.
-Motywowanie i inspirowanie pracownikow do dzialania.
-Monitorowanie zachowan uczestnikow i poziomu ich uwagi.
-Ewaluacja efektow pracy grupy.
Trudności i konflikty
-Trudne sytuacje w trakcie spotkan jak sobie z nimi radzic.
-Trudny temat rozmowy i sposoby przekazywania negatywnych informacji.
-Trudności i konflikty z uczestnikami spotkania lub miedzy nimi oraz sposoby ich rozladowania.
-Techniki rozwiazywania konfliktow i problemow miedzy uczestnikami. Kolo konfliktow i metody konstruktywnej mediacji.
-Przelamywanie milczenia i impasu w dyskusji.
Metaanaliza
-Jakim jestem moderatorem analiza mocnych i slabych stron wlasnej osoby.
-Identyfikacja najwazniejszych obszarow pracy z grupa lub tematem. Ocena wlasnych kompetencji w danej dziedzinie.
-Wypracowanie krotko- i dlugofalowych rekomendacji dla siebie jako przyszlego moderatora.
-Techniki skutecznego realizowania postanowien i rekomendacji na polu moderowania grup.