Ogłoszenia targów i szkoleń
Negocjacje handlowe z klientem sieciowym
Status | |
---|---|
Miejsce | Polska Wrocław |
Data rozpoczęcia | 2012-10-19 |
Data zakończenia | 2012-10-19 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/535/negocjacje-handlowe-z-klientem-sieciowym |
Kontakt
TÜV Akademia Polska Sp. z o.o.
Opis
Pojęcie asertywności – czym w istocie jest asertywność i z czym nie należy jej mylićIndywidualna diagnoza poziomu asertywności uczestników w różnych sferach życiaAsertywność w praktyce negocjacyjnejPrzygotowanie się do negocjacji handlowych, a zdolność do podtrzymywania postawy asertywnej we wszystkich etapach negocjacjiDefiniowanie warunków kluczowych (BATNA, dolna linia, punkty
oporu, aspiracje itp.) i trzymanie się ich bez względu na działania
rozmówcyWyrażanie próśb i oczekiwań w jasny i bezpośredni sposób – jak to robić, gdy partner interakcji jest trudny i napastliwyAsertywna reakcja na postawę roszczeniową lub agresywną postawę partnera negocjacjiAsertywna reakcja na próbę zastraszenia lub wywołania poczucia lub winyOdróżnianie zachowań asertywnych od agresywnychAnaliza konsekwencji zachowań asertywnych, agresywnych i uległych w negocjacjach
w perspektywie budowania długofalowych relacji z klientemPrzekazywanie rzetelnych informacji zwrotnychAsertywna postawa negocjatora w sytuacjach trudnych:
- Asertywność jako sposób budowania porozumienia i reagowania na konflikt interesów
- Jak nie dać się sprowokować – sposoby na manipulację czy agresywną krytykę
- Asertywność wobec klientów kluczowych, autorytetów w branży, osób stojących wyżej
w hierarchii itp.Użyteczne techniki asertywnego odpowiadania rozmówcyCzym są manipulacje – mechanizmy psychomanipulowania w negocjacjach handlowych:
- Manipulacje skoncentrowane na samoocenie
- Manipulacje wykorzystujące dysonans poznawczy
- Manipulacje emocjami
- Manipulacje poczuciem kontroliTaktyki negocjacyjne – istota, znaczenie oraz jak je stosować w praktyce?Rodzaje taktyk negocjacyjnych:
- Taktyki neutralne (m.in. balon próbny, imadło, groźby, blef, gra czasem, rzut na taśmę, ostatnie życzenie)
- Techniki presji pozycyjnej (m.in. ekstremalne stanowisko wstępne, eskalacja żądań, fakty dokonane, gra na czas, salami)
- Techniki dywersyjne (m.in. gra w eksperta, wybiórczy obiektywizm, darmowa przysługa)
- Techniki wojny psychologicznej (m.in bezpośrednia krytyka
personalna, podważanie kompetencji, gra na poczuciu desperacji, metody
denerwowania)13 trików negocjacyjnych:
- Technika wygórowanego żądania początkowego
- Techniki opóźniające
- Technika bagatelizowania problemu
- Technika oferty końcowej – oskubywania
- Technika umniejszania własnej roli – porucznika Kolombo
- Technika własnego zawinionego błędu
- Technika opuszczania miejsca obrad
- Technika pakietu propozycji
- Technika ograniczonego pełnomocnictwa
- Technika "dobry-zły facet"
- Technika dekoncentrowania w toku negocjacji
- Technika poszerzania liczebności przedstawicieli własnej strony
- Technika rotacji negocjatorówAtaki personalne i stosowanie presji psychologicznejStosowanie ultimatum oraz techniki zastraszaniaRadzenie sobie z degradującymi atakamiPrzełamywanie bloków i impasówObrona satysfakcjonującego poziomu rentownościTestowanie limitów ustępstw drugiej strony:
- Poinformowanie drugiej strony o absolutnej granicy naszych ustępstw
- Użycie presji czasu
- Umożliwienie zachowania twarzy przez drugą