Ogłoszenia targów i szkoleń
Negocjacje i trudne sytuacje negocjacyjne
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2012-11-15 |
Data zakończenia | 2012-11-15 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/1578/negocjacje-i-trudne-sytuacje-negocjacyjne |
Kontakt
AVENHANSEN Sp. z o.o.
Opis
Zapraszamy na naszą stronę internetową:Negocjacje i trudne sytuacje negocjacyjne>>>
Szkolenie łączy planowanie, przygotowanie oraz umiejętności prowadzenia negocjacji. Zaprojektowany jest w celu maksymalizacji zysków z negocjacji na wysokim szczeblu, szczególnie w sytuacji, gdy ważne jest utrzymanie pozytywnych relacji z drugą stroną.
Wszyscy nieustannie negocjujemy. Począwszy od dzieci negocjujących w sprawie wyboru kreacji do przedszkola, przyjaciół w sprawie wyboru klubu, poprzez biznesmenów negocjujących warunki kontraktu, specjalistów negocjujących realizację projektu i zadań, aż do policji i państw. Negocjacje nie są procesem i umiejętnościami zarezerwowanymi jedynie dla wybitnych dyplomatów, każdy ma z nimi do czynienia na co dzień. Zawsze gdy trzeba się "dogadać" z partnerem są dwie główne drogi, presja i technika "wygrany – przegrany", albo kompromis i strategia wzajemnych korzyści. Warsztat szkoleniowy z negocjacji jest zorientowany na poznanie technik, jakimi mogą się posługiwać nasi partnerzy negocjacyjni oraz na zastosowanie odpowiednich narzędzi by osiągnąć pożądany efekt.
Korzyści dla Firmy- Osiąganie postawionych celów w negocjacjach przy zachowaniu pozytywnych relacji z drugą stroną.- Większa precyzja i strategiczne podejście do planowania negocjacji oraz większa efektywność w egzekwowaniu postawionych celów.- Większa pewność siebie oraz umiejętność radzenia sobie z własnym napięciem i taktyką partnera w negocjacjach.- Większa elastyczność w adaptowaniu się do celów i stylu prowadzenia rozmów przez drugą stronę.- Zbudowanie wizerunku pewnego siebie, doświadczonego i jednocześnie empatycznego negocjatora.
Uczestnicy nauczą się
- Komunikacji w zespole podczas wieloosobowych negocjacji.
- Pewności siebie w realizacji celów w negocjacji.
- Stosowania i rozpoznawania metod i technik w negocjacji.
- Tworzyć proste dokumenty wspierające negocjacje.
Program szkolenia
Istota negocjacji:
charakterystyka sytuacji negocjacyjnej.
współzależność i przystosowanie.
modele negocjacji.
tworzenie wartości dodatniej.
Proces negocjacyjny – charakterystyka i wytyczne dla poszczególnych etapów.
Faza kontaktu.
Faza przygotowań i planowania.
Faza zapoznawcza.
Faza wstępna.
Faza argumentacji.
Faza kompromisu.
Faza zawarcia porozumienia.
Faza realizacji.
Strategia i taktyka negocjacji:
Konfrontacyjnych.
Integrujących.
Metody planowania strategii negocjacyjnych:
Określenie i uporządkowanie celu negocjacji.
Informacje – wiedza to władza.
Zaplanowanie negocjacji w czasie – planowanie taktyczne.
Określenie składu zespołu podczas negocjacji.
Konstruktywne przygotowanie psychiczne do negocjacji.
Przygotowanie się do negocjacji twarzą w twarz – psychologiczne uwarunkowania negocjacji:
Wybór miejsca i otoczenia.
Rozmieszczenie osób podczas negocjacji.
Strefa osobista jako ochrona własnego terytorium.
Determinanty dominacji – metody postępowania.
Relaksująca postawa i stres – metody zaradcze.
Konstruktywna mowa ciała.
Techniki dochodzenia do porozumienia:
Wgląd i porównanie wszystkich ofert.
Model przedstawiania swoich warunków i żądań.
Uchylone drzwi – wycofanie się we właściwy sposób.
Metody odwracania uwagi.
Konstruktywne zakończenie negocjacji.
Zasady i wytyczne dla negocjacji - osiem zasad dla posunięć taktycznych:
Zawsze pytaj o korzystniejsze warunki.
Nie zgrywaj "twardziela".
Jeśli usłyszysz odmowę, spróbuj przynajmniej jeszcze raz.
Bądź sobą i nie popisuj się.
Nadgorliwością nic nie zyskasz.
Jeśli zostaniesz poproszony o ustępstwo – zawsze proś o coś w zamian.
Nie poddawaj się presji przeciwnika.
Zawsze bądź gotów przerwać negocjacje.
Jak rozpoznać i uporać się z taktyką drugiej strony? – taktyki w negocjacjach i ich rozpoznawanie:
Wybór taktyki odpowiedniej dla własnego stylu negocjowania.
Korzystniejsza propozycja przeciwnika jako pierwsza.
Odwoływanie się do wyższej instancji.
"Good Guy/Bad Guy".
Moc słowa pisanego.
Pułapki "standardowej umowy"
Poszukiwanie i wykorzystywanie środków perswazji:
percepcja i uprzedzenia poznawcze w negocjacjach.
treść przekazu.
doskonalenie komunikacji w negocjacjach.
Siedem sposobów na umacnianie relacji partnerskich w biznesie:
Budowanie atmosfery zaufania – klucz do długofalowych relacji.
Taktyki "zasiadania" do stołu negocjacyjnego.
Dobór partnerów w procesie negocjacji.
Rola osób odpowiedzialnych za wdrożenie przedmiotu negocjacji.
Współpraca a nie współzawodnictwo.
Jasność sytuacji sprzyja otwarciu i zaufaniu.
Idea wspólnoty – pokonywanie barier pomiędzy ludźmi.
Etyka a negocjacje:
Czym kierują się negocjatorzy przy wyborze taktyki?
Sposoby radzenia sobie z oszustwem.
Mówienie prawdy w negocjacjach.
Ćwiczenie negocjacji biznesowych ze scenariuszem – podsumowanie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas szkolenia.
Wybrane opinie uczestników na temat szkolenia:
"Szkolenia prowadzone przez AVENHANSEN są dynamiczne i łączą w sobie odpowiednią dawkę teorii oraz praktyki."
"Szkolenie bardzo pragmatyczne, w luźnej atmosferze, duża dbałość o detale bez zbędnego nadmiaru teoretycznej - nudnej wiedzy."
"Bardzo dobre i interesujące szkolenie."
"Dzięki szkoleniu udało mi się zrozumieć dlaczego negocjacje są uważane za najwyższą formę komunikacji:)"
Szkolenie prowadzi:
Marzena Szczepanik
Certyfikowany coach ICC, doradca psychospołeczny z wieloletnim doświadczeniem Jako certyfikowany coach ICC prowadzi procesy coachingowe dla klientów biznesowych i indywidualnych w zgodzie ze standardami ICC.SZKOLENIA