Ogłoszenia targów i szkoleń
Negocjacje zakupowe
Status | |
---|---|
Miejsce | Wielkopolskie Zakopane |
Data rozpoczęcia | 2012-09-17 |
Data zakończenia | 2012-09-18 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/381/negocjacje-zakupowe |
Kontakt
SGP Training and Consulting przy SGP Sp. z o.o.
Opis
Wprowadzenie do problematyki negocjacji handlowych
-Klasyfikacja negocjacji: pozycyjne vs problemowe.
-Negocjacje handlowe jako negocjacje pozycyjne: charakterystyka, obszary, uczestnicy i ich role.
-Glowne elementy negocjacji. BATNA, WATNA, dolna linia. Inne kluczowe pojecia.
-Co pomaga, a co przeszkadza negocjowac (czas, miejsce, problem, kontekst i otoczenie).
-Cena i jej rola w procesie: czy zawsze kluczowa?
-Konflikty w negocjacjach handlowych. Kolo konfliktow. Rola kooperacji i konfliktu.
-Pomost negocjacyjny.
-Negocjacje jeden na jeden kontra negocjacje w zespolach.
-Style negocjacji. Kategoryzacja negocjatorow ze wzgledu na styl negocjowania.
-Analiza wlasnego stylu negocjacji. Test autodiagnozy negocjatora.
Przygotowania do negocjacji handlowych.
-Dlaczego negocjacje wygrywaja ci, ktorzy sie przygotowuja?
-Identyfikacja zrodel sily w negocjacjach. Określenie celu glownego i celow pośrednich.
-Zdefiniowanie obszaru negocjacji i kryteriow brzegowych.
-Zbieranie informacji o drugiej stronie. Przewidywanie zachowan i mozliwych wariantow koncowych.
-Dobor strategii, technik i argumentow. Stworzenie planu rozmowy.
-Zdefiniowanie BATNA, dolnej linii, punktu oporu i aspiracji. Opracowanie celow dla roznych obszarow negocjacji.
-Określenie mocnych i slabych punktow. Wybor priorytetow, argumentow i obszarow mozliwych ustepstw.
-Przygotowanie dodatkowych materialow.
Etapy negocjowania
-Pierwszy kontakt. Identyfikacja typu i stylu rozmowcy oraz stosowanych przez niego taktyk.
-Poczatek negocjacji wlaściwych.
-Negocjacje zasadnicze. Omowienie kolejnych elementow procesu.
-Final negocjacji. Domykanie kontraktu.
Strategie, techniki, chwyty i sztuczki
-Wybor strategii i adekwatnych metod wywierania wplywu
-Chwyty czyste: argumentacja i kontrargumentacja.
-Chwyty brudne: sylogizmy, techniki perswazyjne, manipulacja werbalna i niewerbalna.
-Wprowadzenie i omowienie wybranych gier, chwytow i sztuczek.
-Odpowiadanie na nieczyste zagrania drugiej strony.
-Obnizanie wartości ofert konkurencyjnych.
-Gra na emocje: kiedy sie sprawdza, jak sie przed nia chronic? Sposoby kontroli wlasnych emocji i wplywania na emocje drugiej strony.
-Interpretowanie sygnalow werbalnych i niewerbalnych.
-Blef w negocjacjach i metody jego identyfikacji u drugiej srony.
Problemy szczegolowe
-Negocjacje wokol stanowisk (osob) vs negocjacje rzeczowe (wokol interesow).
-Wysokośc oferty poczatkowej.
-Zachowanie rownowagi pomiedzy mowieniem i sluchaniem.
-Podtrzymywanie pozytywnej atmosfery rozmow.
-Jak radzic sobie w sytuacjach patowych.
-Renegocjacje umow handlowych