Ogłoszenia targów i szkoleń
Obrona ceny
Status | |
---|---|
Miejsce | Śląskie Wisła |
Data rozpoczęcia | 2013-11-25 |
Data zakończenia | 2013-11-26 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/2578/obrona-ceny |
Kontakt
WIK Consulting
Opis
Cele szkolenia:Nabycie umiejętności argumentowania ceny oraz zbijania obiekcji klientaOpanowanie sztuki kierowania rozmową handlową i radzenia sobie z manipulacjamiĆwiczenie postawy handlowca jako partnera biznesowego klientaDzięki udziałowi w szkoleniu Uczestnik będzie:budował atrakcyjne oferty,radził sobie z obiekcjami klientów, skutecznie prowadził i zamykał rozmowę handlową, rozpoznawał psychologiczne gry stosowane przez klientów, radził sobie z zastrzeżeniami co do ceny, umiał postępować z trudnym klientem, radził sobie z naturalnymi osobistymi barierami w rozmowie z klientem na temat ceny, potrafił dokonać analizy realizowanych zadań i własnego stylu działania, świadom odpowiedzialności za obsługiwany rynek, potrafił określić kluczowe obszary własnych umiejętności do dalszego rozwoju. Program szkolenia:1. Czym jest cena? Czy można funkcjonować bez ceny, O czym informuje cena – spojrzenie ze strony klienta vs. spojrzenie ze strony kupującego, Dlaczego nie lubimy ceny – dyskusja, kiedy cenę lubimy?2. "Wyceń produkt" – gra strategicznaUczestnicy podzieleni na dwie grupy mają za zadanie sprzedać sobie wzajemnie swoje produkty grając trudnych i dobrze przygotowanych klientów. Pierwsza grupa tworzy wirtualną usługę i dokonuje jej wyceny z uwzględnieniem wszystkich parametrów dobrej ceny. Druga grupa na takiej samej zasadzie wycenia wirtualny produkt3. Psychologia ceny – inwestycja a wydatek Zrozumienie istoty i znaczenia ceny w procesie produkcji, dostawy i pozyskiwania środków i materiałów, sprzedaży, inwestowania, budowania przewagi konkurencyjnej 4. Czynniki sukcesu w sprzedaży• Potrzeby, relacje i zaufanie• Obszar możliwości nabywczych• Sposób podejmowania przez klientów decyzji o zakupie• Poziom racjonalny i poziom emocjonalny w kontaktach handlowych5. Poznanie potrzeb klienta• Technika PARA• Oczekiwania klientów oraz ich rzeczywiste potrzeby• Jawne i ukryte potrzeby klientów. • Mapa informacji – powrót do modułu "przygotowanie do sprzedaży"• Poszukiwanie potrzeb klienta – zadawanie pytań• Dlaczego zadawanie pytań jest tak trudne? Rodzaje pytań• Do czego służy parafraza i jak ją stosować? • Bariery, które utrudniają słuchanie• Kreowanie potrzeb – jak naprowadzić klienta na jego rzeczywiste potrzeby? • Wykorzystanie kwadratu komunikacji Von Thuna w rozpoznaniu i kreowaniu potrzeb6. Prezentowanie rozwiązań i korzyści• Analiza celów, jakie powinien osiągnąć handlowiec na tym etapie• Co kupujemy - produkt czy rozwiązanie, które daje korzyści?• Cecha - zaleta – korzyść. Dlaczego korzyść jest ważniejsza niż cechy produktu?• Produkt dobrze opakowany w usługę – "pozaofertowe" korzyści, jakie dostarczamy naszym klientom• Handlowiec jako partner w biznesie • Rozpoznawanie opinii oraz zastrzeżeń klienta7. Negocjacje sprzedażowe• W co grają ludzie? Gra psychologiczna i droga do porozumienia. • Przykłady manipulacji i strategie przeciwdziałania • Taktyki negocjacyjne używane podczas rozmów handlowych• Diagnozowanie wspólnych interesów i potrzeb • Język perswazji - komunikaty adekwatne do sytuacji i siła przekonywania słowem. Wpływ scenariusza negocjacji na przyszłe relacje z Klientem.8. Cena – Najtrudniejszy element rozmowy• Cena - jeden z trudniejszych tematów rozmowy z Klientem• "Oferta nie do odrzucenia\", czyli co nas wyróżnia na rynku - radzenie sobie z konkurencją. Kiedy i jak zaprezentować cenę? (m.in. metoda oszczędnościowa, porównywania, kompaktowa)• Najczęstsze gry i wymówki Klienta, stosowane podczas rozmów o cenie • Zachowania stron i strategie prowadzenia negocjacji cenowych9. "Negocjacje cenowe" - trening umiejętności Uczestnicy na bazie własnych doświadczeń przygotowują scenariusz negocjacji cenowych i ćwiczą w parach. Analiza rozmów pod kątem zastosowanych metod i ich skuteczności - samoocena i informacje zwrotne od Uczestników i trenera.10. Reagowanie na zagrywki klienta• "No wie Pan mamy kryzys\"• "Ile to kosztuje i dlaczego tak drogo?\"• "Tylko cena mnie interesuje\"• "Taka jest polityka firmy\"• "Wiem, że możecie mi dać lepszą cenę!!! I tak na mnie zarobicie\"• "Ja znam ten rynek, wiem ile to kosztuje\"• "U konkurencji mam lepsze warunki\"11. Zamknięcie sprzedaży. Uzgodnienia z klientem i zamykanie rozmowy handlowej• Analiza celów, jakie powinien osiągnąć handlowiec na tym etapie• Ustalenia końcowe - jakie uzgodnienia można zawierać z klientem?• Dlaczego boimy się zamykać rozmowę konkretnymi ustaleniami?• Sposoby zamykania sprzedaży i rozmowy handlowej• Co robić, aby zwiększyć szanse, że klient wywiąże się z ustaleń? • Wykorzystanie kwadratu komunikacji Von Thuna w prezentacji handlowej i zawieraniu uzgodnień• "Pokaż mi swój produkt a …." - ćwiczenia warsztatowe z użyciem kamery video. Uczestnicy dokonują prezentacji swoich produktów i korzyści z ich stosowania. Poznają opinie klienta, radzą sobie z zastrzeżeniami a następnie przechodzą do zamknięcia rozmowy handlowej.12. Atrakcyjność oferty• Budowanie atrakcyjności oferty• Wyliczenie współczynnika atrakcyjności• Wyliczanie współczynnika atrakcyjności oferty dla poszczególnych grup13. Utrzymanie relacji z klientem – działania po sprzedaży i odnawianie sprzedaży• Podtrzymanie kontaktu - działania po spotkaniu• Egzekwowanie uzgodnień z klientem• Działania po sprzedaży. Serwis po sprzedaży. Planowanie dalszych działań sprzedażowych z klientem – cykl współpracy z klientem14. "Moje rezerwy do wykorzystania" - analiza. Ćwiczenie indywidualne.