Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

Od nieufności do współpracy, czyli jak z mediów uczynić sprzymierzeńca urzędu?

Od nieufności do współpracy, czyli jak z mediów uczynić sprzymierzeńca urzędu?
Status
Miejsce Wielkopolskie Zakopane
Data rozpoczęcia 2012-09-17
Data zakończenia 2012-09-18
www http://www.szkolenia.com/szkolenie/5159/od-nieufnosci-do-wspolpracy-czyli-jak-z-mediow-uczynic-sprzymierzenca-urzedu
Email
Kontakt
SGP Training and Consulting przy SGP Sp. z o.o.
Opis
Cele szkolenia:Uświadomienie uczestnikom znaczenia współpracy z mediami w funkcjonowaniu nowoczesnych instytucji oraz obowiązków związanych z obszarem dostępu do informacji publicznej.Umożliwienie uczestnikom weryfikacji dotychczasowych stereotypów dotyczących mediów i dziennikarzy.Zapoznanie uczestników ze specyfiką pracy mediów i z zasadami, których przestrzeganie może nam zagwarantować sukces w tej współpracy.Przygotowanie uczestników do efektywnej współpracy z mediami.Program szkolenia:1. Wprowadzenie do zagadnień związanych z współpracą z mediamiDlaczego mass media maja takie znaczenie?Możliwe formy współpracy z mediami.Specyfika działania poszczególnych mediów – prasy, radia, telewizji, internetu.Etapy media relations.Dlaczego dziennikarze są tacy, jacy są, czyli specyfika pracy w poszczególnych mediach!Czy można liczyć na przestrzeganie zasad etycznych przez dziennikarzy?2. Zasady współpracy z mediami Rzecznik prasowy i jego zadania.Rozmowa z dziennikarzem – Na czym zależy obu stronom?Czego chcą i czego oczekują od nas dziennikarze?Jak osiągnąć własne cele podczas kontaktu z dziennikarzem?Zacieśnianie kontaktów z dziennikarzami.Jakich błędów nie popełnić we współpracy z dziennikarzami. Jak monitorować media?Wybrane zagadnienia prawa prasowego3. Jak znaleźć temat do "sprzedania" w mediach i jak poprawnie zbudować informację dla  prasy? Skąd bierzemy tematy do komunikatów?Jak wybrać i sformułować ciekawy dla mediów temat?Jakie rodzaje informacji interesują dziennikarzy? Jaką wybrać formę publikacji?Po co tworzymy tekst informacyjny?Jak dziennikarz definiuje \"dobry materiał (dobry artykuł)\"?Co powinien zawierać każdy tekst prasowy?Mam informację. Jak spowodować, żeby ukazała się w mediach?Omówienie przykładów dobrze przygotowanych komunikatów prasowych.Warsztaty: tworzenie poprawnych i ciekawych tekstów prasowych.4. Konferencje prasowe – jak, kiedy i dla kogo? Jak zorganizować efektywną konferencję prasową?Co zrobić żeby dziennikarze przyszli na konferencję prasową?Prowadzenie konferencji prasowej.Jak sobie radzić z trudnymi sytuacjami podczas konferencji prasowej?Warsztaty: Symulacja konferencji prasowej z udziałem "trudnych" dziennikarzy.5. Sztuka udzielania wypowiedzi mediom (radiu i telewizji)Źródła stresu podczas wystąpień publicznych i jak sobie z nimi radzić10 zasad by nie złapano nas na niewiedzyJak się przygotować do wystąpienia publicznego?Analiza odbiorcówFormułowanie celu wystąpieniaStruktura wystąpieniaWalka z tremą podczas wystąpieniaJak skonstruować swoje wystąpienie, żeby było przejrzyste?Jak udzielać krótkich wypowiedzi dla telewizji?O czym pamiętać we współpracy z telewizją i radiem?Warsztaty: Wypowiedzi do kamery i przy udziale kamery6. Podstawy efektywnej komunikacji interpersonalnej – niezbędne we współpracy z mediami Czym jest komunikacja i jak ten proces przebiega?Od czego zależy efektywność komunikacji?Dlaczego komunikacja bywa nieskuteczna? Bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywaniaRola informacji zwrotnej Słuchanie jako narzędzie komunikacjiFizjologiczne aspekty komunikacji – werbalne i niewerbalne środki wyrazu (emisja głosu, wymowa, modulacja)Stałe i zmienne elementy mowy ciała10 kluczy do odczytania mowy ciałaZgodność języka ciała z językiem mówionym