Ogłoszenia targów i szkoleń
Organizaja czasu pracy
Status | |
---|---|
Miejsce | Wielkopolskie Poznań |
Data rozpoczęcia | 2012-09-18 |
Data zakończenia | 2012-09-19 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/401/organizaja-czasu-pracy |
Kontakt
SGP Training and Consulting przy SGP Sp. z o.o.
Opis
Psychologia zarzadzania czasem:
- bariery utrudniajace skuteczne zarzadzanie soba w czasie, czyli ktore poglady i nawyki powinniśmy zmienic,
- programowanie swoich przyszlych zachowan - projektowanie mentalne,
- idea zarzadzania czasem wg S. Coveya,
- osobowośc typu "A".
Analiza dotychczasowego sposobu organizowania czasu
- moje aktywności w ciagu dnia na co poświecam najwiecej czasu, na co go marnotrawie, z czym sie nie wyrabiam, z jakimi zadaniami i aktywnościami mam problemy.
- określenie warunkow idealnych: co chcialbym zmienic w moim planowaniu zadan i sposobie pracy.
- motywacja czego mi brakuje, by motywowac sie do wlaściwego zarzadzania zadaniami i ich realizacja.
Co jest dla ciebie naprawde wazne? Jak ustalac swoje priorytety?
- hierarchia potrzeb wg A. Maslowa,
- zasada Pareto - 20/80,
- metoda ABC,
- matryca Eisenhowera.
Warunki operacyjności celow. Jak poprawnie formulowac swoje cele?
Sztuka planowania dzialan dlugoterminowych i krotkoterminowych:
- strategia Vonneguta,
- metoda Gantta,
- metoda ALPEN.
Bariery utrudniajace efektywne wykorzystanie czasu w pracy:
- organizacja stanowiska pracy,
- jak odkryc i wyeliminowac "pozeraczy czasu",
- jak wykorzystac wykres "krzywej zaklocen" dnia,
- analiza "spraw wplywajacych" i umiejetnośc ich katalogowania,
- zasady i reguly delegowania zadan.
Styl zycia sprzyjajacy zarzadzaniem soba w czasie:
- jak wykorzystac swoj "zegar biologiczny",
- nawyk dbania o zdrowie i ksztaltowania tezyzny fizycznej,
- nowoczesne strategie uczenia sie; techniki szybkiego i skutecznego przyswajania informacji
- (szybkie czytanie, techniki pamieciowe, mapy myśli),
- jak maksymalnie wykorzystywac swoj umysl? - organizacja jednostek pracy umyslowej, przerwy,
Stres i jego wplyw na wykonanie zadania
- praca pod presja czasu wplyw adrenaliny na szybkośc i jakośc wykonania zadania.
- stres zbyt niski, zbyt wysoki i optymalny klasyfikacja w odniesieniu do osobowości czlowieka i charakteru wykonywanej pracy.
- pozytywne i negatywne skutki stresu.
- przyczyny stresu w zyciu zawodowym: terminy, niepewnośc jutra, emocje.
- pozazadaniowe stresory w pracy jak sobie z nimi radzic.
- asertywnośc jak nie tracic czasu na niewazne rzeczy, o ktore prosza nas inni, i nie stresowac sie odmawianiem.
Konflikty, ich wplyw na gospodarowanie czasem i metody ich rozwiazywania
- trudne sytuacje miedzyludzkie a zarzadzanie czasem jak godzic jedno z drugim.
-trudności i konflikty z rozmowca oraz sposoby ich rozladowania.
-kolo konfliktow i metody konstruktywnej mediacji.
Sytuacje specjalne
- zarzadzanie czasem w warunkach kryzysowych.
- organizacja czasu w trakcie spotkania roboczego. Rola agendy.