Ogłoszenia targów i szkoleń
Plan marketingowy w firmie - warsztaty praktyczne
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Altkom Akademia S.A. Warszawa, ul. Chłodna 51, budynek WTT. |
Data rozpoczęcia | 2012-11-08 |
Data zakończenia | 2012-11-09 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/3029/plan-marketingowy-w-firmie-warsztaty-praktyczne |
Kontakt
MASTERS Centrum Szkolenia Biznesu AandA Polanska sp. j.
Opis
Cele szkolenia:- przedstawienie zasad planowania marketingowego w ujęciu praktycznym- prezentacja problematyki marketingowej i strategii marketingowych- przećwiczenie umiejętności myślenia marketingowego- zapoznanie z najnowszymi tendencjami w tej dziedzinie- ukazanie planowania strategicznego w oparciu o realizowane wyniki i stawiane cele- umiejętność opracowywania strategii i definiowania celów strategicznych- umiejętność bieżącej analizy marketingowej w oparciu o dostępne dane- intensywny trening rozwiązywania problemów marketingowychPo szkoleniu będziecie Państwo wiedzieli jak w marketingowy sposób podejmować decyzje w przedsiębiorstwie, jak w prosty sposób gromadzić dane marketingowe, jak planować strategię przedsiębiorstwa a przede wszystkim jak sporządzać profesjonalny Plan marketingowy.Program szkolenia1. Plan marketingowy a strategia firmymisja i cel firmytypy i powstawanie strategiico to jest planowanie marketingowekiedy powstaje Plan marketingowy i jakie są cele jego tworzenia?dlaczego przedsiębiorstwo potrzebuje planowania marketingowego?plan marketingowy elementem strategii rozwoju firmyjak tworzyć cele marketingowe w firmie?czym jest ( a czym nie jest ) plan marketingowy0Ćwiczenie (analiza przypadku ) - strategie marketingowe firm, dyskusja2. Analiza sytuacji rynkowej ( analiza rynku )otoczenie marketingowe ( środowisko )analiza podaży i popytucharakterystyka elementów konkurencyjnościĆwiczenie (opis przypadku ), dyskusja3. Analiza sytuacji firmypozycja firmyrynek docelowyaktualna i perspektywiczna strategia firmymożliwości i ograniczeniaĆwiczenie (opis przypadku), dyskusja4. Analizy strategiczne w firmieanaliza SWOT /mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia/analiza BCG /portfolio produktowe/analiza cyklu życia produktuĆwiczenie (projektowanie) - Przeprowadzenie analizy SWOT w odniesieniu do wybranej firmyĆwiczenie (projektowanie) - Przeprowadzenie analizy BCG w odniesieniu do wybranej oferty handlowej5. Pozycjonowanie oferty handlowej i segmentacja rynkukomu tak naprawdę sprzedajemy?segmentacja a ocena rentownościgdzie zamierzamy szukać nowych klientów?badania preferencji odbiorcówco chcemy sprzedawać?Ćwiczenie (opis sytuacyjny, projektowanie ), dyskusja6. Planowanie mieszanki marketingowejProdukt?analiza cyklu życia produktów firmyrozwój produktuwprowadzanie nowych produktówzarządzanie ofertą produktówDystrybucjastruktura kanałów dystrybucjiwybór odpowiednich kanałów dystrybucjikoszty dystrybucjiCenametody ustalania cenycele przy ustalaniu cenwybrane strategie cenowePromocjareklamapromocja sprzedażywizerunek rynkowysprzedaż osobistaĆwiczenie - Projektowanie mieszanki marketingowej w odniesieniu do wybranej firmy7. Zasady budowy planu marketingowegoodpowiedzialność a podział zadań przy konstrukcji planuokreślanie celuprognozy i planystruktura planumetody pozyskiwania informacji wewnętrznych i z otoczenia rynkowegominimalne warunki powodzeniaĆwiczenie - założenia do planu marketingowego w firmie8.Sprządzanie i prezentacja planu marketingowegoelementy i treść planupisanie planuharmonogram realizacjibudżet i kontrola realizacjisposoby prezentacjiĆwiczenie ( projektowanie, analiza przypadku ) - treść planu.