Ogłoszenia targów i szkoleń
Planowanie strategiczne w działalności turystycznej - HR-PS/ZGTUR (EFS).
Status | |
---|---|
Miejsce | Lubelskie Lublin |
Data rozpoczęcia | 2012-11-08 |
Data zakończenia | 2012-11-09 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/4343/planowanie-strategiczne-w-dzialalnosci-turystycznej-hr-pszgtur-efs |
Kontakt
Altkom Akademia
Opis
Altkom zaprasza do wzięcia udziału w projekcie szkoleniowym "Profesjonalne kadry lubuskiej turystyki" którego
celem jest wzmocnienie konkurencyjności lubuskich mikro i małych
przedsiębiorstw z branży turystycznej, szczególnie z obszaru
hotelarstwa, gastronomii i rekreacji, poprzez podniesienie kwalifikacji
pracowników w zakresie ich umiejętności zawodowych. Szkolenia przygotują
uczestników, zwłaszcza kobiety stanowiące minimum 60 % uczestników
projektu, do efektywnego prowadzenia biznesu i profesjonalnej obsługi
turystów.
Więcej informacji dotyczących rekrutacji na szkolenia można uzyskać na stronie internetowej projektulub kontaktując się z naszym Konsultantem:
Sylwia Purcelewskae-mail: sylwia.purcelewska@altkom.pltel: 224170180
Cele szkolenia: • Zapoznanie się z podstawowymi zagadnieniami z zakresu planowania strategicznego. • Uświadomienie znaczenia planowania w rozwoju organizacji. • Wzmocnienie praktycznych umiejętności analizowania potencjału firmy i określania jej słabości. • Nabycie umiejętności identyfikacji głównych celów firmy oraz ich weryfikacji z posiadanymi zasobami. • Nabycie wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu formułowania i wprowadzenia w życie planu strategicznego. • Poznanie metod monitorowanie i ewaluacji podjętych działań.
Program szkolenia:
1. Podstawy planowania strategicznego w działalności turystycznej: • Charakterystyka procesu planowania strategicznego. • Główne cele konstruowania planu strategicznego w działalności przedsiębiorstw. • Elementy zarządzania strategicznego. • Rola i funkcje planu strategicznego w rozwoju instytucji. • Charakterystyczne cechy efektywnego planu. 2. Konstruowanie planu strategicznego w działalności turystycznej- studium przypadku: Analiza aktualnej sytuacji przedsiębiorstwa. • Sformułowanie misji i wizji przedsiębiorstwa podstawą planowania strategicznego. • Analiza aktualnej pozycji firmy: makrootoczenie, mikrootoczenie, wewnętrzna sytuacja przedsiębiorstwa. • Benchmarking- analiza sytuacji firmy w kontekście konkurencji. Gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy? • Identyfikacja ogólnych i szczegółowych celów firmy. • Określenie posiadanych zasobów- analiza SWOT. • Weryfikacja realności postawionych celów. • Identyfikacja czynników sukcesu- czego jeszcze potrzebujemy, aby osiągnąć cel. • Bariery w ustalaniu celów i planowaniu oraz sposoby ich przezwyciężania. Formułowanie strategii działania. • Generowanie propozycji przy zastosowaniu "burzy mózgów". • Ustalenie standardów oceny propozycji. • Oddzielnie plew od zboża- eliminacja mało satysfakcjonujących rozwiązań i wybór najlepszego. Ustalenie planu działania. • Określenie poszczególnych kroków prowadzących do osiągnięcia sukcesu. • Osadzenie działań w czasie. • Identyfikacja mierzalnych wyznaczników osiągnięcia celu. • Przyczyny niepowodzeń w planowaniu. Procedury kontroli i modyfikacji. • Monitorowanie i ewaluacja wybranego rozwiązanie po czasie. • Określenie mocnych i słabych stron zastosowanego planu strategicznego.