Ogłoszenia targów i szkoleń
PRAWNE ASPEKTY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI czyli reklamacje, gwarancja, rękojmia
Status | |
---|---|
Miejsce | Śląskie Katowice |
Data rozpoczęcia | 2011-10-17 |
Data zakończenia | 2011-10-18 |
www | http://agmax-szkolenia.com.pl |
agmax@agmax-szkolenia.pl |
Kontakt
Centrum Szkoleń AGMAX s.c.
ul. Sobieskiego 11 lok. E6
40-082 Katowice
Magdalena Konieczny
mobile: 532-425-620
Agnieszka Paliszewska
mobile: 532-425-622
fax. 32 236-59-82
e-mail: agmax@agmax-szkolenia.pl
Opis
Każda sprzedaż produktu czy usługi pociąga za sobą konsekwencje prawne w postaci możliwości ponoszenia roszczeń przez konsumentów w postaci reklamacji w razie wady produktu oraz obowiązków nałożonych na przedsiębiorców przez ustawę i umowę w zakresie realizacji reklamacji. Na szkoleniu omówione zostaną kwestie związane z dochodzeniem roszczeń klientów wobec Państwa firm jak i roszczeń w stosunku do swoich kontrahentów.
SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:
- działów obsługi klienta
- działów reklamacji
- działów serwisu
- działów sprzedaży
- oraz wszystkich zajmujących się problematyką reklamacji
CELE SZKOLENIA:
- Zwiększenie wiedzy z zakresu prawnych aspektów reklamacji i gwarancji
- Zmiana postawy uczestników w zakresie reklamacji jako źródła polepszenia satysfakcji klienta i zwiększenia zysku firmy
- Uświadomienie faktu, iż sposób załatwienia reklamacji wpływa na wizerunek firmy
- Poznanie przedmiotów oraz podmiotów reklamacji
- Prezentacja podstawowych regulacji prawnych
- Omówienie zasad dokumentowania postępowania reklamacyjnego
- Nabycie praktycznych umiejętności oraz prawnej wiedzy w zakresie realizacji procesu reklamacji
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Wprowadzenie
Ogólne omówienie regulacji prawnych kształtujących proces reklamacji
Umowa sprzedaży (przedsiębiorca-przedsiębiorca, przedsiębiorca-konsument)
Prawa i obowiązki stron umowy sprzedaży
Jak zabezpieczyć sprzedawcę / usługodawcę przed reklamacjami?
Jak powinna wyglądać prawidłowa procedura rozpatrywania reklamacji?
Wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy
Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu wad rzeczy sprzedanej
2. Rękojmia i gwarancja jakości - w umowach zawieranych między przedsiębiorcami
a. Rękojmia
Zasady odpowiedzialności sprzedawcy oraz zakres jej dopuszczalnej modyfikacji - a co w sytuacji kiedy rękojmia zostanie wyłączona?
Wady fizyczne a wady prawne
Uprawnienie kupującego a obowiązki sprzedawcy
Tryb i termin realizacji uprawnień z tytułu rękojmi
Proces reklamacji
Naprawa, wymiana, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy
Zwroty
Promocje, przeceny, towary używane
Wykonanie zastępcze - jak się przed nim bronić?
Rękojmia w umowach leasingu; Rękojmia w umowach sprzedaży na raty, odpowiedzialność komisu za wady rzeczy sprzedanej
Odpowiedzialność za szkodę spowodowaną wadami rzeczy sprzedanej
b. Gwarancja jakości - czy sprzedawca musi ją udzielić?
Udzielenie gwarancji w oparciu o dokument gwarancyjny i jego podstawową treść
Obowiązki dającego gwarancję
Jak długo obowiązuje gwarancja?
Proces reklamacji
Przykłady niedozwolonych postanowień we wzorcach dokumentów gwarancyjnych
3. Odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową i gwarancja - w umowach zawieranych między przedsiębiorcą a konsumentem
a. Odpowiedzialność za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
Stwierdzenie niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową
Wyłączenie odpowiedzialności sprzedającego
Uprawnienia kupującego i obowiązki sprzedawcy
Termin do wniesienie i rozpatrzenia reklamacji
Postępowanie reklamacyjne
Reklamacja towarów: przecenionych, w promocji, używanych
Odpowiedzialność za szkodę spowodowaną wadami rzeczy sprzedanej
b. Gwarancja przy sprzedaży konsumenckiej
Odpowiedzialność z tytułu gwarancji
Tryb i termin realizacji uprawnień z tytułu gwarancji
Przykłady niedozwolonych postanowień we wzorcach dokumentów gwarancyjnych
4. Umowa międzynarodowej sprzedaży towarów – zasady odpowiedzialności
5. Gwarancja usługodawcy
Zawarcie umowy o wykonanie usługi
Zadatek i zaliczka
Odpowiedzialność usługodawcy za wadliwe wykonanie usługi
6. System kontroli - gdzie może szukać pomocy konsument
Rzeczoznawcy
Organizacje konsumenckie
Sądownictwo powszechne i polubowne
7. Niedozwolone klauzule - pozorne zabezpieczenie sprzedawcy
8. Studium przypadków
9. Usługi transportowe a dochodzenie roszczeń reklamacyjnych
a. List przewozowy i jego znaczenie dla dochodzenia roszczeń reklamacyjnych
b. Przyczyny zwalniające przewoźnika z odpowiedzialności
c. Czas na zgłoszenie niezgodności od daty dostawy
Część praktyczna
1. Analiza postanowień konkretnych kart gwarancyjnych i umów
a. dostarczonych przez uczestników warsztatów
b. zaproponowanych przez wykładowce
Prosimy o zgłaszanie swoich problemów i pytań (pocztą elektroniczną lub faxem ) przed rozpoczęciem szkolenia. Podczas szkolenia przewidziano czas na indywidualne konsultacje z wykładowcą oraz analizę dostarczonych przez Państwa umów i kart gwarancyjnych.
Czas trwania szkolenia: 14 h dydaktycznych
PROWADZĄCY SZKOLENIE
Prawnik, wykładowca na uczelniach wyższych, ekspert w dziedzinie reklamacji, od wielu lat prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe skierowane do menedżerów działów prawnych oraz specjalistów działów reklamacji (zrealizował ponad 810 godzin szkoleń). Autor licznych publikacji naukowych (artykuły, książki) z zakresu prawa cywilnego, gospodarczego i handlowego, finansowego oraz prawa upadłościowego i naprawczego.
Prelegent na międzynarodowych, ogólnopolskich i regionalnych konferencjach naukowych. Akredytowany wykładowca na Kursie dla kandydatów na członków rad nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa (Kurs Ministerstwa Skarbu Państwa).
Autor licznych publikacji, książek,między innymi:
„Status notariusza jako punkt wyjścia do zmian w ustawie Prawo upadłościowe i naprawcze”,
„Proponowane zmiany w prawie upadłościowym i naprawczym – wybrane regulacje”,
„Sprawozdanie z VIII Dorocznej Konferencji SEAP poświęconej – Umowom w administracji”,
„Sprawozdanie z II Konferencji – Modelowe rozwiązania zastosowania dokumentu elektronicznego w sądach powszechnych z uwzględnieniem aspektów prawnych, organizacyjnych i ekonomicznych”,
„Sprawozdanie z Konferencji – Fuzje i przejęcia na polskim rynku kapitałowym”,
„Sprawozdanie z III Ogólnopolskiego Zjazdu Cywilistów”,
„Sprawozdanie z VII Ogólnopolskiego Zjazdu Katedr Prawa Handlowego „Prawo handlowe po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. 75 lat Kodeksu Handlowego” ,