Ogłoszenia targów i szkoleń
PRAWO W DZIAŁANIACH PROMOCYJNYCH URZĘDU LUB INSTYTUCJI - niezbędnik dla specjalistów ds. promocji i komunikacji
Status | |
---|---|
Miejsce | Polska Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2013-11-14 |
Data zakończenia | 2013-11-14 |
www | http://gremium.com.pl/index.php/szkolenia-otwarte/11-katalog-szkolen-otwartych/38-prawo-w-dzialaniach-promocyjnych-urzedu-lub-instytucji-niezbednik-dla-specjalistow-ds-promocji-i-komunikacji |
gremium@gremium.com.pl |
Kontakt
Gremium IDK
tel. 22 250 19 46
e-mail: gremium@gremium.com.pl
www.gremium.com.pl
Opis
Adresaci:
specjaliści ds. promocji, komunikacji, PR, rzecznicy prasowi, specjaliści ds. marketingu i wszystkie inne osoby odpowiedzialne za promocję urzędu lub instytucji
Cel:
Celem szkolenia jest przedstawienie uczestnikom możliwie kompletnej wiedzy na temat prawnych obowiązków i ograniczeń w pracy nad działaniami promującymi urząd czy instytucję. Prowadzenie działań marketingowych wymaga stosowania się do wielu różnych przepisów zaczerpniętych z różnych ustaw i rozporządzeń. Nasze szkolenie pomoże zebrać tą wiedzę w jednym miejscu, uświadomi jakie prawa mogą zostać naruszone podczas działań marketingowych, nauczy jak promować zgodnie z przepisami prawa. To kompendium wiedzy będzie bardzo przydatne zarówno dla początkujących jak i doświadczonych specjalistów.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Uczestnicy dowiedzą się m. in.:
• jak korzystać z siły stron społecznościowych i jednocześnie chronić wizerunek urzędu
• jak korzystać z dzieł nie naruszając praw autorskich
• jak stosować się do przepisów o ochronie danych osobowych, zwłaszcza podczas organizacji akcji promocyjnych
• jak właściwie zorganizować zgromadzenia ludności, np. pikniki
• jakie są prawne ograniczenia w zakresie promocji organizacji w Internecie
Ilość miejsc:
max 25 uczestników.
Program:
- Regulacje prawne dotyczące promocji urzędu/instytucji(regulacje dotyczące ochrony danych osobowych i informacji niejawnych, ochrony własności intelektualnej, świadczenia usług drogą elektroniczną, odpowiedzialności cywilnoprawnej, dostępu do informacji publicznej - przekrój obowiązków obciążających działy promocji instytucji i urzędów)
- Prawne aspekty tworzenia i utrzymywania wizerunku (w tym wizerunku w internecie z uwzględnieniem przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ochrona wizerunku w przepisach kodeksu cywilnego i ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wizerunek w serwisach społecznościowych – prawne granice działań ukierunkowanych na kreowanie i podtrzymywanie wizerunku. Odpowiedzialność cywilna i karna – skutki naruszenia dóbr osobistych, dobrego imienia, wizerunku, prawa do prywatności).
- Informacja w promocji i budowaniu wizerunku (dane osobowe w akcjach promocyjnych i kreowaniu wizerunku instytucji/urzędu, polityka bezpieczeństwa informacji, zakres przekazywanych informacji a ustawowo chronione tajemnice, wpływ zasad ochrony informacji niejawnych na funkcję informacyjną promocji, zakres i aktualizacja informacji w BIP, informacja publiczna – zasady dostępu i zakres podmiotów uprawnionych do żądania udostępnienia informacji, podmioty upoważnione do udzielania informacji)
- Informacja w społeczeństwie informacyjnym (zasady przekazywania informacji w świetle przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, tworzenie strony internetowej z uwzględnieniem obowiązujących regulacji prawnych oraz funkcji informacyjnej i aktywizującej strony)
- Prawo internetu w świetle działań promocyjnych i wizerunkowych (problematyka piractwa domenowego i rejestracji domen, domena jako element wizerunku instytucji, prawne podstawy ochrony domen, tworzenie biuletynów informacyjnych, dopuszczalność mailingu, mailing a ochrona danych osobowych - kiedy powstaje obowiązek rejestracyjny bazy danych odbiorców mailingu, spam jako niezamówiona informacja handlowa, spam a prawo autorskie)
- Prawne aspekty organizacji zgromadzeń (obowiązki organizatora, wymogi związane z organizacją zgromadzenia publicznego, wyłączenia zastosowania przepisów ustawy Prawo o zgromadzeniach, analiza zakresu zastosowania ustawy – kiedy zgrupowanie jest zgromadzeniem? – kwalifikacja pikników i publicznych akcji marketingowych jako zgromadzeń)
- Zakres zastosowania przepisów prawa prasowego w działalności działów promocji (autoryzacja i sprostowanie, zasady przekazywania informacji, naruszenia prawa prasowego, współpraca z mediami i agencjami reklamowymi (zakres przekazywanych informacji, w tym danych osobowych i informacji będących utworami w rozumieniu prawa autorskiego, zasady umieszczania sprostowań, zasady autoryzacji informacji, obowiązek autoryzacyjny w orzecznictwie sądowym)
- Ochrona własności intelektualnej w działaniach promocyjnych i tworzeniu wizerunku (przesłanki wykorzystania fragmentów utworów/publikacji/informacji w kampaniach i kreowaniu wizerunku – komu przysługują prawa autorskie, jak przenosić te prawa, ustawowe możliwości korzystania z utworów bez zgody twórcy, zasady wykorzystania fotografii w akcjach promocyjnych, pomysł kampanii jako utwór, ochrona pomysłu akcji promocyjnej w świetle prawa autorskiego, ustawy Prawo własności przemysłowej oraz ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wykorzystywanie znaków towarowych/wzorów przemysłowych/wzorów użytkowych w kampaniach i budowaniu wizerunku, roszczenia ochronne w przypadku naruszenia własności intelektualnej)
- Ochrona danych osobowych w akcjach promocyjnych i budowaniu wizerunku (co to są dane osobowe, czy samo imię i nazwisko to dane osobowe, inne dane wykorzystywane w akcjach promocyjnych i budowaniu wizerunku, kiedy istnieje obowiązek uzyskania zgody na przetwarzanie danych osobowych, wyłączenia obowiązku uzyskania zgody, ochrona danych osobowych a naruszenie dobrego imienia, dane osobowe w konkursach, zbiory danych i obowiązki rejestracyjne, jakie dane osobowe można wykorzystać? Odpowiedzialność za naruszenie przepisów ustawy)
- Organizacja akcji promocyjnych w internecie i granice prowadzenia akcji marketingowych i promocyjnych (w jaki sposób organizować działania marketingowe z wykorzystaniem internetu, kiedy tworzyć regulaminy świadczenia usług, jak formułować regulaminy konkursowe, analiza zakazów ustawowych uregulowanych m.in. w przepisach ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wybrane aspekty prawa konsumenckiego w akcjach promocyjnych i działaniach marketingowych, analiza niedozwolonych zapisów w regulaminów konkursów, sprzeczność z przepisami prawa, udział w katalogu klauzul niedozwolonych)
Szkolenie dostępne również w formie zamkniętej.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń: 507188997
Szkolenie poprowadzi:
Joanna Łukaszyk
Doktor nauk prawnych Polskiej Akademii Nauk, od kilku lat prowadzi szkolenia z obszaru prawa prasowego, ochrony własności intelektualnej, ochrony danych osobowych. Redaktor merytoryczny współpracujący z Wydawnictwem C.H. Beck. Nauczyciel akademicki w Wyższej Szkole Zarządzania i Prawa im. Heleny Chodkowskiej oraz Europejskiej Wyższej Szkole Informatyczno-Ekonomicznej. Autorka wielu artykułów w czasopismach o charakterze naukowym.