Ogłoszenia targów i szkoleń
Profesjonalna asystentka/sekretarka. Warsztat dla sektora publicznego
Status | |
---|---|
Miejsce | Wielkopolskie Poznań |
Data rozpoczęcia | 2012-09-18 |
Data zakończenia | 2012-09-19 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/5116/profesjonalna-asystentkasekretarka-warsztat-dla-sektora-publicznego |
Kontakt
SGP Training and Consulting przy SGP Sp. z o.o.
Opis
Cele szkolenia: Poprawa zarządzania czasem i wyższą efektywność Doskonalenie narzędzi niezbędnych do obsługi klienta w sekretariacie instytucji publicznej Poprawa skuteczności związana z efektywniejszym zarządzaniem czasem i asertywnością Skuteczniejszą organizację pracy asystentki Zwiększenie umiejętności komunikacyjnych asystentki Większą odpowiedzialność za powierzone zadania Program szkolenia:KLIENT WEWNĘTRZNY I ZEWNĘTRZNY Klient wewnętrzny a Klient zewnętrzny - Podobieństwa i różnice Kto jest moim Klientem wewnętrznym? - Analiza struktury i procesów w Instytucji Waga Klienta - priorytety działań i sposoby ich wyodrębniania – wzajemne relacje korzyści Klient – Instytucja/Urząd Trójkąt potrzeb Klienta w zakresie jakości. Analiza czynników kształtujących zachowania klienta wewnętrznego i zewnętrznegoWSPÓŁPRACA Z PRZEŁOŻONYM, CZYLI PROFESJONALIZM I WSPARCIE Utrzymanie prawidłowych relacji z przełożonymi Pożądane cechy asystentki - typ osobowości, charakter, umiejętności... Lista podstawowych oczekiwań szefa Efektywność w pracy asystentki Komplementarność funkcjonowania zawodowego Nastroje i emocje w relacji: przełożony-podwładnyBIURO JAKO CENTRUM KOMUNIKACYJNE URZĘDU/INSTYTUCJI Efektywna komunikacja wewnętrzna w administracji Zarządzanie informacją w zarządzaniu biurem Rola sekretariatu jako centrum funkcjonowania biura Organizowanie pracy sekretariatu, zebrań, spotkań i konferencjiTAK JAK SZEF CHCIAŁ. CZYLI SKUTECZNA PERSWAZJA I WYWIERANIE WPŁYWU Komunikacja w pracy sekretarki/asystentki Perswazja, manipulacja i wpływ Pierwsze wrażenie i budowanie wiarygodności Gesty wzmacniające i sugerujące Postawa ciała Podstawowe techniki wywierania wpływu Trening zachowań antymanipulacyjnychSKUTECZNA KOMUNIKACJA WERBALNA W ADMINISTRACJI Siła tego co i jak mówimy – słowa i głos Zasady skutecznej argumentacji i przekazywania informacji Klarowność i przejrzystość wypowiedzi Techniki nawiązywania i potwierdzania kontaktu, umiejętność stawiania pytań Techniki uzyskiwania odpowiedzi twierdzącej, argumentowanie, komunikaty budujące zaufanie Pułapki w komunikacji werbalnejSZTUKA GESTU – KOMUNIKACJA NIEWERBALNA Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych Typy uścisków dłoni i ich znaczenie Jak uniknąć gafy – cmok nonsens i gesty kulturowe Skuteczne budowanie wizerunku a mowa ciała Gesty wzmacniające wypowiedź Znaczenie wyglądu i ubioru w obsłudze klienta ETYKIETA BIZNESOWA I SAVOIR VIVRE W PRACY ASYSTENTKI Zasady pierwszeństwa w kontaktach biznesowych Przedstawianie, anonsowanie, umawianie – jak nie popełnić faux pas Wymiana wizytówek, powitania, tytułowanie Zasady przyjmowania gości DRESS CODE I ELEGANCJA W UBIORZE W SEKRETARIACIE INSTYTUCJI PUBLICZNEJ - CO I KIEDY NOSIĆ? Ubiór w instytucji – sztuka autoprezentacji Prawidłowy dobór stroju i dodatków Fryzura, makijaż, biżuteria Podstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety Typy strojów i zasady ich doboru, wskazania elegancji Idealny ubiór do biura oraz na spotkania Strój nieformalny czy ubranie wyjściowe? ZASADY PLANOWANIA I ORGANIZACJI CZASU W SEKRETARIACIE Efektywne zarządzanie czasem asystentki/sekretarki Organizacja pracy własnej i przełożonego Złodzieje czasu Wyznaczanie czasu Planowanie czasu Planowanie metodą ALPEN Rytm dnia a efektywne działanieTRENING ASERTYWNOŚCI I KOMUNIKACJA W PRACY ASYSTENTKI Przyjmowanie gości i interesantów Istota i zasady asertywności i prawa asertywności w sytuacji zawodowej w zawodzie asystentki Konstruktywne wyrażanie swojego zdania bez wywoływania konfliktu Asertywność jako sztuka respektowania granic i budowania pozytywnej samooceny Radzenie sobie w trudnych sytuacjach z klientami Porozumienie z trudnymi klientami (rozpoznawanie charakteru rozmówcy, adekwatny przekaz i odbiór informacji, dostosowanie strategii bezpośredniej do rozmówcy)