Ogłoszenia targów i szkoleń
Profesjonalna Obsługa Klienta
Status | |
---|---|
Miejsce | Polska Zakopane |
Data rozpoczęcia | 2012-11-13 |
Data zakończenia | 2012-11-16 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/2295/profesjonalna-obsluga-klienta |
Kontakt
TQM Training & Consulting Polska sp. z o.o.
Opis
PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA
Cel
szkolenia:
Pogłębienie,
poszerzenie, zdobycie i utrwalenie wiedzy z zakresu:
·
Skuteczności
komunikacji i jej znaczenia w budowaniu sprawności interpersonalnej
·
Skutecznych
technik komunikacyjnych w tym aktywnego słuchania
·
Stylów
komunikacji
·
Poziomów
komunikacji międzyludzkiej
·
Schematów
zachowań określonego typu osobowości człowieka – modeli myślowych
·
Dopasowania
komunikacji do odpowiedniego typu zachowania rozmówcy
·
Umiejętnego
zadawania pytań i ich wykorzystywania podczas rozmowy
·
Prezentacji
oferty na podstawie analizy potrzeb
·
Rozpoznawania
ukrytych potrzeb Klienta i jego motywacji do zakupu
·
Radzenia
sobie w sytuacjach trudnych podczas spotkania
·
Rozpoznawania
i przeciwdziałania manipulacjom stosowanych przez klienta
·
Radzenia
sobie z komunikatami negatywnymi i poznanie technik zbijania obiekcji ze strony
klienta
·
Skutecznych
technik finalizacji spotkania
Program
szkolenia:
I
Istota pracy Doradcy Klienta w świetle dzisiejszych realiów rynkowych
(niezbędna i pożądana wiedza, umiejętności i postawa)
1.
Najważniejsze reguły i zasady profesjonalnej obsługi Klienta – jakość obsługi
Klienta a pozycja Firmy na rynku, rola i znaczenie odkrywania, zaspokajania i
przekraczania oczekiwań klientów, sposoby odkrywania potrzeb Klientów.
Wpływ
jakości obsługi Klienta na konkurencyjność i pozycję firmy na rynku
• misja
firmy i wynikające z niej standardy profesjonalnej obsługi Klienta
•
znajomość własnej pracy i oferty produktów/usług
• rola
poszczególnych działów firmy w obsłudze Klienta
•
oczekiwania Klientów
•
pomiar błędów obsługi i wprowadzenie ulepszeń
Daj coś
extra – budowanie relacji poprzez zaspakajanie potrzeb przewyższając oczekiwanie
Klienta
Budowanie
pozytywnych relacji w kontakcie z Klientem – nastawienie, elastyczność,
motywacja , umiejętności i postawa.
2.
Komunikacja jako podstawa technika w obsłudze Klienta – budowanie pozytywnych
relacji
Komunikacja
interpersonalna – wprowadzenie do tematu, pokazanie wpływu skuteczności
komunikacji na sprawność interpersonalną.
Bariery
komunikacji, – dlaczego ludzie mają trudności w porozumiewaniu się, analiza
ograniczeń i możliwości SWOT
TEST
"MÓJ STYL KOMUNIKACJI" - Analiza własnego stylu komunikacyjnego
"KATALOG
OCZEKIWAŃ KOMUNIKACYJNYCH"
Jak
rozwijać w sobie umiejętności prostego, zwięzłego i konsekwentnego
komunikowania?
Precyzja
komunikatu: zwięzłość, prostota, czytelność, interaktywność. Ćwiczenie
"FIGURA" (ćwiczenia pokazują, w jaki sposób mówić, żeby być zrozumianym)
Ćwiczenie
"GŁUCHY TELEFON" (zabawa grupowa, pokazująca, kto jest odpowiedzialny za
komunikat oraz jakie są bariery w procesie komunikacji)
Techniki
skutecznej komunikacji i ich wpływ na obsługę Klienta i sprzedaż:
"SZTUKA
ZADAWANIA PYTAŃ" –
od ogółu do szczegółu. Technika lejka – zadawanie pytań, zmierzających do celu,
czyli uzyskania oczekiwanej odpowiedzi.
Funkcje
pytań –
informacyjna, psychologiczna, kontroli nad procesem.
Rodzaje
pytań i
umiejętność ich zadawania i wykorzystania podczas rozmowy:
-
pytania zamknięte
-
pytania otwarte
-
pytania alternatywne
-
pytania hipotetyczne
-
pytania sugerujące
Jakich
pytań nie wolno stosować podczas rozmowy z Klientem
"SPIRALA
AKTYWNEGO SŁUCHANIA" –
od zorientowania na rozmówcę do intencji rozmówcy -ćwiczenia w zakresie technik
aktywnego słuchania.
·
Cechy
dobrego słuchacza
·
Cztery
kroki aktywnego słuchania :
1.Słuchanie
aktywne :
-
parafrazowanie
-
precyzowanie
-
informacja zwrotna
-
odzwierciedlanie emocji
2.
Słuchanie empatyczne – słuchanie z odpowiednim nastawieniem
3.
Słuchanie otwarte – pozbawione oceny i szukanie winy
4.
Słuchanie świadome – porównywanie tego co słyszymy z wiedzą, ale bez osądu.
Obserwowanie i wsłuchiwanie się w spójność wypowiedzi.
·
Bariery
utrudniające aktywne słuchanie.
·
Korzyści
z aktywnego słuchania
II
Metaprogramy jako źródło pełnego zrozumienia Klienta i możliwości dopasowania
do jego oczekiwań.
Kim są
moi klienci .. czyli typy osobowości, jak komunikować się z poszczególnym
typem osoby , jak zadawać pytania, jakich używać argumentów i jak wywierać
wpływ by podjęli decyzje. Testy na typ osobowości, oraz obrazowy miniwykład nt
danych typów.
Jak
ćwiczyć rozpoznawanie typu osobowości klienta
III
Narzędzia pogłębionej analizy potrzeb
Zasada
"góry lodowej" w analizie potrzeb – metoda nurkowania
Rozpoznawanie
ukrytych potrzeb klienta - identyfikacja typu, dążeń i sytuacji klienta.
Nie
komplikujmy tego co sprawdzone – technika KISS
IV
Prezentacja oferty z wykorzystaniem analizy potrzeb
Prezentacja
produktu – główne zasady jakich należy przestrzegać
Technika
podawania informacji o produkcie
Reguła
kontrastu
podstawowe
elementy podczas prezentacji, język korzyści (cecha , zaleta, korzyść),
techniki przedstawiania ceny, budowanie marki.
Jeśli
niczym się nie wyróżniasz to lepiej żebyś był tani…. Różnice w
podejmowaniu decyzji przez klientów, w zależności od jakości i ceny produktów.
V
Motywacja klienta do zakupu i argumentowanie swoich racji.
czynniki
motywujące Klienta do działania….czy tylko kasa? Motywowanie do współpracy i
większych osiągnięć, wyznaczanie wspólnych celów i ich realizacja. Zwiększanie
identyfikacji Klienta z firmą.
Ćwiczenie
na argumentowania swoich racji – gra pokazująca jak ważne są dla każdego ukryte
potrzeby i motywatory. Jakich tematów unikać podczas dyskusji
VI Jak
radzić sobie z komunikatami negatywnymi – techniki zbijania obiekcji klienta,
udzielanie informacji zwrotnej, wyrażanie własnych uczuć, własnych opinii i
przekonań, systemy wartości. Radzenie sobie z reklamacjami.
Radzenie
sobie z najczęstszymi przyczynami odmowy ze strony klientów, na
przykładzie rzeczywistych sytuacji występujących w codziennej pracy.
Asertywność, czyli
umiejętność bronienia swoich praw – komunikacja na takich relacjach, które
pozwalają zachować godność drugiej osobie. Czym jest asertywność, prawa
asertywności, techniki zachowań, jak odmawiać i jak wymagać.
Ćwiczenie
– gra pokazująca jak ważne są dla każdego wyznawane wartości. Jakich tematów
unikać podczas dyskusji.
VII
Manipulacje ze strony klientów – rozpoznawanie i przeciwdziałanie.
Elementy perswazji i techniki wywierania wpływu.
Istota
manipulacji i perswazji. Model przetwarzania informacji i elementy filtrujące
informację. Technika "dostrajania" i "prowadzenia". Moc i magia słowa.
VIII
Zamykanie sprzedaży – umiejętność rozpoznawania sygnałów o podjęciu decyzji
zakupu od klienta , techniki zamykania sprzedaży.
Praktyczne
przećwiczenie skutecznych technik zamykania sprzedaży.
IX
Obsługa posprzedażowa… jak
przeciwdziałać przeświadczeniu klienta o stereotypowej zasadzie handlowca
"sprzedać i zapomnieć".
X
Zamkniecie zadań, podsumowanie i odpowiedzi na dodatkowe pytania uczestników.