Ogłoszenia targów i szkoleń
Profesjonalne prowadzenie rozmów z trudnymi klientami
Status | |
---|---|
Miejsce | Wielkopolskie Poznań |
Data rozpoczęcia | 2012-09-18 |
Data zakończenia | 2012-09-19 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/5112/profesjonalne-prowadzenie-rozmow-z-trudnymi-klientami--- |
Kontakt
SGP Training and Consulting przy SGP Sp. z o.o.
Opis
Cele szkolenia: Podniesienie wiedzy z zakresu profesjonalnej obsługi Klienta; Uświadomienie sobie własnej roli w kontaktach z Klientem oraz co wpływa na jakość obsługi; Poznanie zachowań oraz emocji Klientów na różnych etapach procesu obsługi oraz umiejętność ich interpretowania; Zdobycie umiejętności dopasowania stylu prowadzonych rozmów do stylu osobowości Klienta; Zdobycie umiejętności stosowania postawy asertywnej na co dzień; Zdobycie umiejętności przekonywania rozmówcy do swoich racji.Szkolenie jest skoncentrowane na praktycznych aspektach związanych z profesjonalnym prowadzeniem rozmów z Klientami. Szkolenie ma charakter warsztatów aktywizujących (70% zajęcia praktyczne, 30% zajęcia teoretyczne).Warsztaty koncentrują się na przełożeniu poznanej wcześniej wiedzy teoretycznej, na możliwość jej wykorzystania w pracy, a także dostarczają wskazówek na temat profesjonalnego prowadzenia rozmów z Klientami. Szkolenie uwzględnia między innymi czynności, które maja na celu stosowanie zasad profesjonalnej obsługi Klienta, rozpoznawanie emocji Klienta, znajomości samego siebie, mowy ciała, komunikacji werbalnej. Uczestnicy poznają również sposoby porozumiewania się z ludźmi o różnych typach osobowości. Warsztat pozwoli na uświadamianie Klientowi zaangażowania i profesjonalizmu Zakładu, proponowanie rozwiązań, asertywne odmawianie oraz proponowanie alternatywnych rozwiązań, skuteczne radzenie sobie trudnymi Klientami.Program szkolenia: 1. Najważniejsze reguły i zasady profesjonalnej obsługi Klienta Jakość obsługi Klienta a pozycja Rola i znaczenie odkrywania, zaspokajania i przekraczania oczekiwań Klientów Sposoby odkrywania i zaspokajania potrzeb Klientów2. Język ciała pracownika Sygnały wizualne: wygląd, strój, sposób bycia i ich rola w odbiorze tego, co mówimy Barwa, tembr i natężenie głosu Feedback i utrzymywanie kontaktu ze słuchaczami. Rola kontaktu wzrokowego Postawa ciała i sposoby jej kontrolowania Niewerbalne sygnały emocji, stosunku nadawcy do odbiorcy i prawdziwości wypowiedzi 3. Nawiązywanie kontaktu z Klientem Znaczenie pierwszego wrażenia Rola indywidualnego podejścia Strategie otwarcia rozmowy i przełamania lodów Nawiązywanie kontaktu i podtrzymywanie relacji Określenie i zrozumienie potrzeb Klienta Waga klienta – priorytety działań i sposoby ich wyodrębniania Trójkąt potrzeb Klienta w zakresie jakości; Analiza czynników kształtujących zachowania Klienta Uświadomienie Klientowi zaangażowania i profesjonalizmu własnej organizacji 4. Zaspokajanie psychologicznych potrzeb Badanie potrzeb Klienta Jak sprawić aby Klient poczuł się ważny Jak wpływać na pozytywne emocje Klienta Budowanie lojalności i zadowolenia Opłacalność tworzenia dobrych relacji z Klientem5. Radzenie sobie z Klientem o różnych typach osobowości Rozpoznawanie typów osobowościowych Klientów Świadomość przewagi ograniczeń własnego typu osobowości Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości Cele, diagnoza, dostrojenie do rozmówcy, wpływ, nastawienia Efektywne wywieranie wpływu na osoby o różnych typach osobowości Osobowość pracownika ZUS w kontakcie z Klientem6. Jak prowadzić rozmowę z Klientem Słuchanie jako fundament dobrej komunikacji z Klientem Konwersacja z Klientem: techniki tworzenia pozytywnej atmosfery dialogu Pytanie Klienta jako sposób na jego otwarcie, zaskarbienie sobie sympatii oraz dotarcie do jego problemu Pytania do Klienta: typy i sytuacje ich użycia Prawidłowe formułowanie i zadawanie poszczególnych typów pytań Inne narzędzia usprawniające efektywną komunikację z Klientem Parafraza, parafraza z błędem Pytania precyzujące Wyjaśnianie, doprecyzowywanie Podsumowanie, klaryfikacja, odzwierciedlenie Aktywne słuchanie7. Jak sobie radzić z trudnymi Klientami Przyczyny niezadowolenia Klientów Reagowanie na emocje i zażalenia Profesjonalizm w radzeniu sobie z obiekcjami i sprzeciwem Radzenie sobie z manipulacją i krytyką Wyjaśnianie obiekcji klienta Umiejętność zachowania się w sytuacjach konfliktowych8. Skuteczne reagowanie, zapobieganie powstawaniu oraz rozwiązywanie sytuacji konfliktowych Przyczyny powstawania konfliktów Przewidywanie i wczesne diagnozowanie potencjalnego konfliktu Przewartościowanie sytuacji konfliktowych Postawy wobec sytuacji konfliktowych Efektywne zachowania w konfliktach Postawa asertywna w sytuacji konfliktu Zachowania asertywne jako techniki wywierania wpływu i obrony przed presją Rozpoznawanie emocji Klienta i kontrolowanie własnych emocji Rodzaje asertywności Kontrolowanie uczuć i emocji 9. Jak zachować postawę asertywną w kontakcie z Klientem? Asertywne odmawianie i proszenie Kiedy można, a kiedy nawet trzeba powiedzieć "Nie"? Kulturalne upominanie Klienta Przekazywanie klientowi złych wiadomości Korzyści i ryzyko związane z przyjęciem postawy asertywnej, agresywnej lub uległej Zestawy technik postępowania w trudnych, konfliktowych sytuacjach