Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

Promocja i marketing w dobie social media

Promocja i marketing w dobie social media
Status
Miejsce Wielkopolskie Poznań
Data rozpoczęcia 2012-09-18
Data zakończenia 2012-09-19
www http://www.szkolenia.com/szkolenie/5148/promocja-i-marketing-w-dobie-social-media
Email
Kontakt
SGP Training and Consulting przy SGP Sp. z o.o.
Opis
Cel szkolenia:Przekazanie uczestnikom poszerzonej wiedzy o najnowszych trendach we współczesnym marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości docierania do klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych. Pokazanie, w jaki sposób optymalnie z korzystać z możliwości, które te media dają, kompletując bazę potencjalnych klientów i wprowadzając w życie skuteczną kampanię promocyjną. Program szkolenia:Wprowadzenie do marketingu w mediach społecznościowych1.    Social media – czym są dla współczesnych ludzi i jakie mają znaczenie dla marketingu.•    Nowe media (internet, komórki, telewizja cyfrowa) – jak zrewolucjonizowały obrót handlowy (disintermediation) i współczesny marketing. •    Social media jako specyficzny rodzaj nowych mediów: jak wpływają na ludzkie zachowanie i jakie dają możliwości oddziaływania.2.    Historia i typologia mediów społecznościowych.•    Pierwsze społeczności internetowe: fora, listy dyskusyjne, czaty. •    Blogi, YouTube i początki marketingu wirusowego. •    Facebook, Twitter i inne serwisy, które dyktują dziś trendy w social media. 3.    Psychologiczne uwarunkowania marketingu w nowych mediach, ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych. •    Psychologia społeczna, osobowości i zachowań konsumenckich a zachowanie człowieka na serwisach społecznościowych, forach itp. Metody oddziaływania za pośrednictwem nowych mediów. •    Psychologia ewolucyjna marki – co chcemy komunikować, wybierając znany i kojarzony (przez nas i innych) produkt? Rola akceptacji grup rówieśniczych w świecie realnym i wirtualnym. Marketing społecznościowy w praktyce 1.    Ukryte przekazy marketingowe na Facebooku, Twitterze, Wykopie, blogach, portalach i serwisach informacyjnych: •    Artykuły sponsorowane; •    Komentarze (często: marketing ukryty); •    Linki (odnośniki) w materiałach autorskich i redakcyjnych. •    Jak pisać teksty na potrzeby internetu. 2.    Marketing i PR w serwisach społecznościowych •    Marketing szeptany (Word-of-Mouth Communication) na serwisach społecznościowych i w komentarzach. •    Marketing partyzancki (guerilla marketing). Rola serwisów typu Digg (polski Wykop) i Reddit. •    Czarny PR na serwisach społecznościowych – ograniczenia i możliwości. •    Media społecznościowe a sprzedaż przez internet. •    Ograniczenia marketingu w serwisach społecznościowych. Planowanie i przygotowanie kampanii marketingowej w sieci1.    Po co chcę się promować w sieci – określenie celów i dobranie do nich środków.•    Zdefiniowanie celów kampanii (znalezienie pracy, osoby do związku, wygranie wyborów, długofalowe cele wizerunkowe). •    Określenie budżetu, z jakim chcemy osiągnąć zakładane cele. 2.    Grupa docelowa, czyli do kogo chcę dotrzeć. •    Określenie odbiorcy: kogo i do czego mam zamiar przekonać. •    Zbadanie aktywności grupy docelowej w internecie. Zdefiniowanie potrzeb odbiorców. 3.    Jaki wizerunek chcę zbudować – określenie oczekiwań.•    Analiza mojego dotychczasowego wizerunku w sieci (jeśli istnieje). Czym dysponuję i co z tym mogę zrobić? •    Cechy wizerunku, który chcę uzyskać, i koszt, jaki mogę na to poświęcić.•    Zbudowanie wizerunku jako projekt do realizacji. 4.    Jakimi sposobami chcę osiągnąć zakładany cel wizerunkowy. Wybór narzędzi marketingowych. •    Dobór kanałów komunikacji (blog, profil na Facebooku, strona, reklama w sieci), którymi przekaz dotrze do odbiorców: rola testowania rozwiązań. •    Wybór formy kontaktu z odbiorcą: personalna (Facebook, Twitter), czy ogólna, pośrednia, czy bezpośrednia, aktywna czy bierna. 5.    Realizacja zaplanowanych działań. •    Przygotowanie przekazu, dostosowanego do zakładanych celów. •    Kampania właściwa i zasady jej modyfikacji w trakcie trwania działań autopromocyjnych. Mierzenie efektów działań marketingowych w social media 1.    Weryfikacja skuteczności działań promocyjnych: skonfrontowanie stopnia zrealizowania celów z wysokością kosztów•    Badania odwiedzalności strony i działań obliczonych na jej promocję.•    Statystyki odwiedzin strony, kliknięć, retweetów i komentarzy. •    Monitoring "szumu" wywołanego w internecie na pożądany temat: wzmianki na portalach, blogach, licznik odwiedzin strony, ilość linków i retweetów, liczba widzów na YouTubie lub przyjaciół na Facebooku. 2.    Informacje zwrotne, czyli co robić z wynikami pomiarów. •    Podstawowe wnioski: ocena zasadności podjętych działań promocyjnych.•    Zaawansowana analiza wyników marketingowych i zalecenia na przyszłość.