Ogłoszenia targów i szkoleń
Promocja i marketing w dobie social media
Status | |
---|---|
Miejsce | Wielkopolskie Zakopane |
Data rozpoczęcia | 2012-09-17 |
Data zakończenia | 2012-09-18 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/5148/promocja-i-marketing-w-dobie-social-media |
Kontakt
SGP Training and Consulting przy SGP Sp. z o.o.
Opis
Cel szkolenia:Przekazanie
uczestnikom poszerzonej wiedzy o najnowszych trendach we współczesnym
marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości docierania do
klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych. Pokazanie, w jaki
sposób optymalnie z korzystać z możliwości, które te media dają,
kompletując bazę potencjalnych klientów i wprowadzając w życie skuteczną
kampanię promocyjną. Program szkolenia:Wprowadzenie do marketingu w mediach społecznościowych1. Social media – czym są dla współczesnych ludzi i jakie mają znaczenie dla marketingu.•
Nowe media (internet, komórki, telewizja cyfrowa) – jak
zrewolucjonizowały obrót handlowy (disintermediation) i współczesny
marketing. • Social media jako specyficzny rodzaj nowych mediów:
jak wpływają na ludzkie zachowanie i jakie dają możliwości
oddziaływania.2. Historia i typologia mediów społecznościowych.• Pierwsze społeczności internetowe: fora, listy dyskusyjne, czaty. • Blogi, YouTube i początki marketingu wirusowego. • Facebook, Twitter i inne serwisy, które dyktują dziś trendy w social media. 3. Psychologiczne uwarunkowania marketingu w nowych mediach, ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych. •
Psychologia społeczna, osobowości i zachowań konsumenckich a
zachowanie człowieka na serwisach społecznościowych, forach itp. Metody
oddziaływania za pośrednictwem nowych mediów. • Psychologia
ewolucyjna marki – co chcemy komunikować, wybierając znany i kojarzony
(przez nas i innych) produkt? Rola akceptacji grup rówieśniczych w
świecie realnym i wirtualnym. Marketing społecznościowy w praktyce 1. Ukryte przekazy marketingowe na Facebooku, Twitterze, Wykopie, blogach, portalach i serwisach informacyjnych: • Artykuły sponsorowane; • Komentarze (często: marketing ukryty); • Linki (odnośniki) w materiałach autorskich i redakcyjnych. • Jak pisać teksty na potrzeby internetu. 2. Marketing i PR w serwisach społecznościowych • Marketing szeptany (Word-of-Mouth Communication) na serwisach społecznościowych i w komentarzach. • Marketing partyzancki (guerilla marketing). Rola serwisów typu Digg (polski Wykop) i Reddit. • Czarny PR na serwisach społecznościowych – ograniczenia i możliwości. • Media społecznościowe a sprzedaż przez internet. • Ograniczenia marketingu w serwisach społecznościowych. Planowanie i przygotowanie kampanii marketingowej w sieci1. Po co chcę się promować w sieci – określenie celów i dobranie do nich środków.• Zdefiniowanie celów kampanii (znalezienie pracy, osoby do związku, wygranie wyborów, długofalowe cele wizerunkowe). • Określenie budżetu, z jakim chcemy osiągnąć zakładane cele. 2. Grupa docelowa, czyli do kogo chcę dotrzeć. • Określenie odbiorcy: kogo i do czego mam zamiar przekonać. • Zbadanie aktywności grupy docelowej w internecie. Zdefiniowanie potrzeb odbiorców. 3. Jaki wizerunek chcę zbudować – określenie oczekiwań.• Analiza mojego dotychczasowego wizerunku w sieci (jeśli istnieje). Czym dysponuję i co z tym mogę zrobić? • Cechy wizerunku, który chcę uzyskać, i koszt, jaki mogę na to poświęcić.• Zbudowanie wizerunku jako projekt do realizacji. 4. Jakimi sposobami chcę osiągnąć zakładany cel wizerunkowy. Wybór narzędzi marketingowych. •
Dobór kanałów komunikacji (blog, profil na Facebooku, strona, reklama w
sieci), którymi przekaz dotrze do odbiorców: rola testowania rozwiązań.
• Wybór formy kontaktu z odbiorcą: personalna (Facebook,
Twitter), czy ogólna, pośrednia, czy bezpośrednia, aktywna czy bierna. 5. Realizacja zaplanowanych działań. • Przygotowanie przekazu, dostosowanego do zakładanych celów. • Kampania właściwa i zasady jej modyfikacji w trakcie trwania działań autopromocyjnych. Mierzenie efektów działań marketingowych w social media 1. Weryfikacja skuteczności działań promocyjnych: skonfrontowanie stopnia zrealizowania celów z wysokością kosztów• Badania odwiedzalności strony i działań obliczonych na jej promocję.• Statystyki odwiedzin strony, kliknięć, retweetów i komentarzy. •
Monitoring "szumu" wywołanego w internecie na pożądany temat: wzmianki
na portalach, blogach, licznik odwiedzin strony, ilość linków i
retweetów, liczba widzów na YouTubie lub przyjaciół na Facebooku. 2. Informacje zwrotne, czyli co robić z wynikami pomiarów. • Podstawowe wnioski: ocena zasadności podjętych działań promocyjnych.• Zaawansowana analiza wyników marketingowych i zalecenia na przyszłość.