Ogłoszenia targów i szkoleń
Prowadzenie rozmów oceniających
Status | |
---|---|
Miejsce | Śląskie Wisła |
Data rozpoczęcia | 2013-11-25 |
Data zakończenia | 2013-11-26 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/3057/prowadzenie-rozmow-oceniajacych |
Kontakt
WIK Consulting
Opis
Przygotowanie menedżerów do prowadzenia ocen pracowniczych lub udoskonalenie ich umiejętności w tym zakresie.Cel szkolenia:Prowadzenie rozmów oceniających jako skuteczne narzędzie podnoszenia efektywności i skuteczności w zespole. Jak wykorzystywać rozmowę oceniającą do rozwoju pracowników, jak w sposób motywujący ją przeprowadzić, jak zaangażować pracownika w proces, jak poradzić sobie z trudnymi sytuacjami w trakcie rozmów oceniających.Korzyści dla uczestników:Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:• wykorzystać techniki potrzebne do przeprowadzenia motywującej rozmowy oceniającej• przeciwdziałać mechanizmom wewnętrznym, np, stres, utrudniającym obiektywną ocenę pracownika• określać z pracownikiem w sposób jasny i klarowny konkretne, mierzalne i rozwijające cele na przyszłość• przeprowadzić rozmowę oceniającą z tzw. trudnym pracownikiemProgram szkolenia:1. Funkcje i cel systemu ocen• Perspektywa organizacji• Perspektywa kadry zarządzającej• Perspektywa pracownika2. Założenia SOP – kryteria ich definicje i stopnie, zasady oceniania• Regulamin przeprowadzania ocen okresowych• Opis systemu i terminy oceniania• Tryb oceniania• Tryb odwoławczy• Postanowienia końcowe3. Zasady oceniania• Zasada systematyczności, celowości, użyteczności, jednolitości, powszechności,• Kompleksowości,• Adekwatności, elastyczności, jawności, ciągłości, prostoty, systemowości,• Metodyczności – techniki zbierania danych, argumentów• Fachowości, etapowości, formalizacji, poufności, rzetelności4. Rozmowa oceniająca• Etapy rozmowy oceniającej• Planowanie i przebieg rozmowy• Budowanie atmosfery w rozmowie oceniającej i jej znaczenie• Sposoby przygotowania się do rozmowy5. Zasady prowadzenia skutecznej rozmowy oceniającej• Angażowanie pracownika poprzez przygotowanie do procesu • Koncentracja na konkretach• Samospełniające się proroctwo i jego moc potwierdzająca nastawienie,• Sztuka chwalenia i wyrażania krytyki, czyli o tym jak przekazywać informacje zwrotne6. Psychologiczne aspekty oceniania• Sytuacje psychologicznie trudne i sposoby konstruktywnego reagowania• Opis sytuacji oceny i istota procesu oceny• Potencjalne błędy i pułapki oceniania• Techniki eliminowania oporu przez oceną• Techniki przekazywania informacji zwrotnej o wynikach oceny7. Aspekty interpersonalne w procesie oceniania• Diagnoza zdolności komunikacyjnych uczestników• Werbalne i niewerbalne aspekty komunikacji w sytuacji oceny• Komunikacja jako narzędzie wpływu i źródło informacji w procesie oceny• Podstawowe umiejętności komunikacyjne w sytuacji oceny8. Analiza wyników oceny, podsumowanie oceny i konstruktywne wnioski• ustalanie zadań, mających na celu poprawę efektywności pracy• ustalanie zadań, mających na celu rozwój pracownika9. Następstwa oceny• System ocen pracowniczych a motywowanie• Ocena a rozwój pracownika• Monitorowanie systemu ocen