Ogłoszenia targów i szkoleń
Przywództwo w praktyce
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2012-11-15 |
Data zakończenia | 2012-11-15 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/1069/przywodztwo-w-praktyce |
Kontakt
AVENHANSEN Sp. z o.o.
Opis
Zapraszamy na naszą stronę internetową:
Przywództwo w praktyce>>>
Warsztat "Przywództwo w praktyce" przekazuje metody i narzędzia budowania i rozwijania pozycji przywódcy/lidera w firmie i poza nią. Pozwala także uczestnikom zbudować własny plan rozwoju jako lidera, tak, aby mogli stać się lepszymi liderami w oczach tych, którzy z tej perspektywy na nich patrzą.
Cele warsztatu:
Przekazanie uczestnikom wiedzy i narzędzi prowadzących do budowania i rozwoju pozycji przywódcy/lidera w zespole, firmie, jak również poza nią
Praktyczne przećwiczenie narzędzi związanych z przywództwem, nastawione na utrwalenie tych elementów oraz możliwość natychmiastowego ich zastosowania w pracy uczestników
Przywódca to bardzo szeroka i odpowiedzialna rola. To osoba, na którą zwrócone są oczy ludzi, którzy liczą, że ich poprowadzi do sukcesu i zwycięstwa. To osoba, na którą zwrócone są oczy ludzi, którzy wierzą, że w trudnej sytuacji, będzie wiedzieć jak postępować, by nie przegrać. To wreszcie osoba, na którą zwrócone są oczy ludzi, którzy oczekują wsparcia, rozwoju, motywacji i nagrody.
Na tym jednak rola przywódcy się nie kończy. Przywódca, poza ludźmi i zespołem, jest odpowiedzialny za firmę, jej wyniki, zadowolenie klientów, satysfakcję interesariuszy i jeszcze wiele innych czynników, w kontekście których funkcjonuje. To trudne zadanie. Może dlatego dobrych przywódców jest tak niewielu.
Korzyści dla uczestników-Zrozumienie i przyswojenie kluczowych elementów związanych z przywództwem wraz z umiejętnością ich efektywnego łączenia oraz zarządzania nimi dla skutecznego osiągania celów zawodowych i osobistych.- Umiejętność efektywnego zarządzania zespołem dla osiągania najlepszych możliwych rezultatów biznesowych oraz wypracowania optymalnej atmosfery w zespole i firmie.- Wypracowanie indywidualnego planu rozwoju kompetencji przywódczych.
Program szkolenia
Szczegółowy program oraz jego zawartość zostaną doprecyzowane na podstawie wywiadów z uczestnikami oraz dopasowane do specyfiki ich zakresu pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności przeprowadzonych ćwiczeń, które będą miały za zadanie oddanie specyfiki pracy uczestników warsztatu.
Przywódca/lider zespołu W tym module, uczestnicy skupią się na swojej pozycji przywódcy/lidera zespołu i firmy. Poznają zasady łączenia elementów skutecznego działania zespołu z elementami budowania pozycji jego lidera. Poruszane zagadnienia obejmują min.:
Pojęcie przywództwa (leadership) w firmie i zespole oraz rola uczestników warsztatu w tym kontekście
Przywództwo piątego poziomu wg Jima Collinsa (na podstawie "Od dobrego do wielkiego")
Marka przywódcy/lidera zespołu i firmy
Profil kompetencyjny przywódcy, lidera zespołu, lidera organizacji
Określanie indywidualnego profilu uczestników w kontekście kompetencji związanych z byciem liderem (ankieta i jej analiza)
Nawyki efektywnego przywódcy/lideraW dalszej części warsztatu, dla celów dydaktycznych, "przywództwo" zostanie podzielone na kluczowe obszary, co pozwoli na bardziej skuteczne przyswojenie niezbędnej wiedzy i narzędzi. Na każdym etapie podkreślana będzie jednakże złożoność zagadnienia przywództwa oraz wskazywane będą punkty współdziałania poszczególnych obszarów. Będzie to miało także odzwierciedlenie w studiach przypadków, które uczestnicy będą rozwiązywać, gdzie sytuacje często będą złożone i niejednoznaczne.
Obszary przywództwa: LUDZIE Jest to pierwszy z praktycznych obszarów przywództwa, który zostanie przedstawiony i przećwiczony podczas warsztatu. Ponieważ przywództwo dotyczy przede wszystkim ludzi, uczestnicy poznają elementy i zasady kształtowania i zarządzania pozycją lidera względem swoich podwładnych, współpracowników i nie tylko. Poszczególne elementy zostaną także przećwiczone w symulacjach realnych sytuacji zawodowych. Poruszane zagadnienia obejmują min.:
Współpraca w ramach zespołu i poza nim
Praca zespołowa (przywództwo, zarządzanie, delegowanie, kontrola)
Elementy zarządzania przez cele jako podejście wspomagające efektywną współpracę i budowanie pozycji lidera
Rozwijanie i uwalnianie potencjału pracowników
Delegowanie i motywowanie
Coaching i mentoring
Inteligencja emocjonalna w kontekście przywództwa
Budowanie relacji
Zarządzanie konfliktem
Obszary przywództwa: KOMUNIKACJA W tym module, uczestnicy poznają zasady skutecznej wielokierunkowej komunikacji z pozycji lidera w zespole, a także poza nim. W części praktycznej, uczestnicy będą w stanie przećwiczyć różnego rodzaju trudne sytuacje związane z komunikacją, w których mają okazję wzmocnić swoją pozycję lidera (lub, jeśli sytuacja zostanie nieodpowiednio zarządzona, taką pozycję zniszczyć). Poruszane zagadnienia obejmują min.:
Elementy autoprezentacji w budowaniu wizerunku lidera
Skuteczna komunikacja indywidualna i zespołowa
Inspiracja i motywacja w komunikacji przywódcy/lidera
Exposé lidera
Aktywne słuchanie
Komunikacja werbalna i niewerbalna
Umiejętne wywieranie wpływu
Unikanie manipulacji
Obszary przywództwa: SPÓJNOŚĆ WEWNĘTRZNAW tej części, uczestnicy poznają i przećwiczą elementy związane z budowaniem i utrzymywaniem swojego wizerunku jako lidera zespołu. Moduł w dużej mierze będzie bazował na praktycznych przypadkach, w których uczestnicy będą decydować co do sposobu swojego zachowania. Następnie sytuacje będą wspólnie analizowane pod kątem szukania najskuteczniejszych sposobów zachowania i rozwiązywania sytuacji problematycznych. Poruszane zagadnienia obejmują min.:
Etyka menedżera
Spójność komunikacji i postawy na każdym poziomie organizacji
Szczerość przywódcy/lidera
Pozytywne nastawienie
Wiarygodność
Budowanie i utrzymywanie autorytetu
Obszary przywództwa: KOMPETENCJE W tej części warsztatu, uczestnicy przekonają się jak ważne są dla lidera zespołu kompetencje, zarówno twarde, jak i – zwłaszcza w zakresie zarządzania zespołem – miękkie. Kwestie zostaną przećwiczone na praktycznych przykładach i symulacjach. Poruszane zagadnienia obejmują min.:
Wiedza merytoryczna lidera zespołu
Umiejętności planowania i wdrażania działań
Umiejętność skutecznego podejmowania decyzji
Umiejętność zarządzania zmianą
Efektywne osiąganie wyników przez zespół
Przywództwo na poziomie firmy (oraz poza nią) W tej części warsztatu zostaną poruszone tematy związane z budowaniem pozycji lidera nie tylko w ramach swojego zespołu lecz na poziomie całej firmy oraz poza nią. Poruszane zagadnienia obejmują min.:
Konsekwentne budowanie trwałej pozycji lidera w firmie
Pojęcie przywództwa zespołowego w firmie (dla grupy zarządzającej firmą)
Przywództwo w kontekście zmian i innych trudnych sytuacji w firmie
Opracowanie indywidualnego planu rozwoju kompetencji przywódczych Na zakończenie warsztatu, uczestnicy wypracują – na podstawie przyswojonego materiału oraz przedstawionej metodologii - swój indywidualny plan rozwoju kompetencji przywódczych. Będzie to swoista "mapa drogowa" budowania lub wzmacniania pozycji lidera w zespole, firmie oraz poza nią.
Szkolenie prowadzi:
Marcin Rzucidło
Praktyk marketingu z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w międzynarodowych firmach produkcyjno-handlowych. Zajmował się również zarządzaniem organizacją, zasobami ludzkimi oraz produkcją. Posiada umiejętność przekazywania wiedzy na najwyższym poziomie.
SZKOLENIA