Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

Przywództwo w praktyce

Przywództwo w praktyce
Status
Miejsce Mazowieckie Warszawa
Data rozpoczęcia 2012-11-15
Data zakończenia 2012-11-15
www http://www.szkolenia.com/szkolenie/1069/przywodztwo-w-praktyce
Email
Kontakt
AVENHANSEN Sp. z o.o.
Opis
Zapraszamy na naszą stronę internetową: Przywództwo w praktyce>>> Warsztat "Przywództwo w praktyce" przekazuje metody i narzędzia budowania i rozwijania pozycji przywódcy/lidera w firmie i poza nią. Pozwala także uczestnikom zbudować własny plan rozwoju jako lidera, tak, aby mogli stać się lepszymi liderami w oczach tych, którzy z tej perspektywy na nich patrzą. Cele warsztatu: Przekazanie uczestnikom wiedzy i narzędzi prowadzących do budowania i rozwoju pozycji przywódcy/lidera w zespole, firmie, jak również poza nią Praktyczne przećwiczenie narzędzi związanych z przywództwem, nastawione na utrwalenie tych elementów oraz możliwość natychmiastowego ich zastosowania w pracy uczestników Przywódca to bardzo szeroka i odpowiedzialna rola. To osoba, na którą zwrócone są oczy ludzi, którzy liczą, że ich poprowadzi do sukcesu i zwycięstwa. To osoba, na którą zwrócone są oczy ludzi, którzy wierzą, że w trudnej sytuacji, będzie wiedzieć jak postępować, by nie przegrać. To wreszcie osoba, na którą zwrócone są oczy ludzi, którzy oczekują wsparcia, rozwoju, motywacji i nagrody. Na tym jednak rola przywódcy się nie kończy. Przywódca, poza ludźmi i zespołem, jest odpowiedzialny za firmę, jej wyniki, zadowolenie klientów, satysfakcję interesariuszy i jeszcze wiele innych czynników, w kontekście których funkcjonuje. To trudne zadanie. Może dlatego dobrych przywódców jest tak niewielu. Korzyści dla uczestników-Zrozumienie i przyswojenie kluczowych elementów związanych z przywództwem wraz z umiejętnością ich efektywnego łączenia oraz zarządzania nimi dla skutecznego osiągania celów zawodowych i osobistych.- Umiejętność efektywnego zarządzania zespołem dla osiągania najlepszych możliwych rezultatów biznesowych oraz wypracowania optymalnej atmosfery w zespole i firmie.- Wypracowanie indywidualnego planu rozwoju kompetencji przywódczych. Program szkolenia Szczegółowy program oraz jego zawartość zostaną doprecyzowane na podstawie wywiadów z uczestnikami oraz dopasowane do specyfiki ich zakresu pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności przeprowadzonych ćwiczeń, które będą miały za zadanie oddanie specyfiki pracy uczestników warsztatu. Przywódca/lider zespołu W tym module, uczestnicy skupią się na swojej pozycji przywódcy/lidera zespołu i firmy. Poznają zasady łączenia elementów skutecznego działania zespołu z elementami budowania pozycji jego lidera. Poruszane zagadnienia obejmują min.: Pojęcie przywództwa (leadership) w firmie i zespole oraz rola uczestników warsztatu w tym kontekście Przywództwo piątego poziomu wg Jima Collinsa (na podstawie "Od dobrego do wielkiego") Marka przywódcy/lidera zespołu i firmy Profil kompetencyjny przywódcy, lidera zespołu, lidera organizacji Określanie indywidualnego profilu uczestników w kontekście kompetencji związanych z byciem liderem (ankieta i jej analiza) Nawyki efektywnego przywódcy/lideraW dalszej części warsztatu, dla celów dydaktycznych, "przywództwo" zostanie podzielone na kluczowe obszary, co pozwoli na bardziej skuteczne przyswojenie niezbędnej wiedzy i narzędzi. Na każdym etapie podkreślana będzie jednakże złożoność zagadnienia przywództwa oraz wskazywane będą punkty współdziałania poszczególnych obszarów. Będzie to miało także odzwierciedlenie w studiach przypadków, które uczestnicy będą rozwiązywać, gdzie sytuacje często będą złożone i niejednoznaczne. Obszary przywództwa: LUDZIE Jest to pierwszy z praktycznych obszarów przywództwa, który zostanie przedstawiony i przećwiczony podczas warsztatu. Ponieważ przywództwo dotyczy przede wszystkim ludzi, uczestnicy poznają elementy i zasady kształtowania i zarządzania pozycją lidera względem swoich podwładnych, współpracowników i nie tylko. Poszczególne elementy zostaną także przećwiczone w symulacjach realnych sytuacji zawodowych. Poruszane zagadnienia obejmują min.: Współpraca w ramach zespołu i poza nim Praca zespołowa (przywództwo, zarządzanie, delegowanie, kontrola) Elementy zarządzania przez cele jako podejście wspomagające efektywną współpracę i budowanie pozycji lidera Rozwijanie i uwalnianie potencjału pracowników Delegowanie i motywowanie Coaching i mentoring Inteligencja emocjonalna w kontekście przywództwa Budowanie relacji Zarządzanie konfliktem Obszary przywództwa: KOMUNIKACJA W tym module, uczestnicy poznają zasady skutecznej wielokierunkowej komunikacji z pozycji lidera w zespole, a także poza nim. W części praktycznej, uczestnicy będą w stanie przećwiczyć różnego rodzaju trudne sytuacje związane z komunikacją, w których mają okazję wzmocnić swoją pozycję lidera (lub, jeśli sytuacja zostanie nieodpowiednio zarządzona, taką pozycję zniszczyć). Poruszane zagadnienia obejmują min.: Elementy autoprezentacji w budowaniu wizerunku lidera Skuteczna komunikacja indywidualna i zespołowa Inspiracja i motywacja w komunikacji przywódcy/lidera Exposé lidera Aktywne słuchanie Komunikacja werbalna i niewerbalna Umiejętne wywieranie wpływu Unikanie manipulacji Obszary przywództwa: SPÓJNOŚĆ WEWNĘTRZNAW tej części, uczestnicy poznają i przećwiczą elementy związane z budowaniem i utrzymywaniem swojego wizerunku jako lidera zespołu. Moduł w dużej mierze będzie bazował na praktycznych przypadkach, w których uczestnicy będą decydować co do sposobu swojego zachowania. Następnie sytuacje będą wspólnie analizowane pod kątem szukania najskuteczniejszych sposobów zachowania i rozwiązywania sytuacji problematycznych. Poruszane zagadnienia obejmują min.: Etyka menedżera Spójność komunikacji i postawy na każdym poziomie organizacji Szczerość przywódcy/lidera Pozytywne nastawienie Wiarygodność Budowanie i utrzymywanie autorytetu Obszary przywództwa: KOMPETENCJE W tej części warsztatu, uczestnicy przekonają się jak ważne są dla lidera zespołu kompetencje, zarówno twarde, jak i – zwłaszcza w zakresie zarządzania zespołem – miękkie. Kwestie zostaną przećwiczone na praktycznych przykładach i symulacjach. Poruszane zagadnienia obejmują min.: Wiedza merytoryczna lidera zespołu Umiejętności planowania i wdrażania działań Umiejętność skutecznego podejmowania decyzji Umiejętność zarządzania zmianą Efektywne osiąganie wyników przez zespół Przywództwo na poziomie firmy (oraz poza nią) W tej części warsztatu zostaną poruszone tematy związane z budowaniem pozycji lidera nie tylko w ramach swojego zespołu lecz na poziomie całej firmy oraz poza nią. Poruszane zagadnienia obejmują min.: Konsekwentne budowanie trwałej pozycji lidera w firmie Pojęcie przywództwa zespołowego w firmie (dla grupy zarządzającej firmą) Przywództwo w kontekście zmian i innych trudnych sytuacji w firmie Opracowanie indywidualnego planu rozwoju kompetencji przywódczych Na zakończenie warsztatu, uczestnicy wypracują – na podstawie przyswojonego materiału oraz przedstawionej metodologii - swój indywidualny plan rozwoju kompetencji przywódczych. Będzie to swoista "mapa drogowa" budowania lub wzmacniania pozycji lidera w zespole, firmie oraz poza nią. Szkolenie prowadzi: Marcin Rzucidło Praktyk marketingu z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w międzynarodowych firmach produkcyjno-handlowych. Zajmował się również zarządzaniem organizacją, zasobami ludzkimi oraz produkcją. Posiada umiejętność przekazywania wiedzy na najwyższym poziomie. SZKOLENIA