Ogłoszenia targów i szkoleń
Redaktor w firmie. Jak być dziennikarzem komunikacji wewnętrznej w organizacji?
Status | |
---|---|
Miejsce | Podkarpackie Rzeszów |
Data rozpoczęcia | 2013-09-16 |
Data zakończenia | 2013-09-17 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/6375/redaktor-w-firmie-jak-byc-dziennikarzem-komunikacji-wewnetrznej-w-organizacji |
Kontakt
WIK Consulting
Opis
Podczas warsztatu nacisk będzie położony na podniesienie indywidualnych umiejętności posługiwania się "piórem", czyli swobodnego kształtowania - zarówno pod względem formy, jak i treści – swojej komunikacji pisemnejCele szkolenia:Pozyskanie wiedzy i umiejętności o tym:• Jak napisać, żeby przeczytali, czyli podniesienie umiejętności precyzyjnego pisania tekstów do biuletynu oraz newslettera.• Czy praca w biuletynie firmowym jest to dziennikarstwo? - jak pozyskiwać i weryfikować tematy do artykułu;• Jak "sprzedać" temat, czyli podejście do tematu i dobór odpowiedniej ilustracji (rola zdjęć i grafiki); • Jakie są różnice między treściami w wydaniu papierowym a newsletterem;• Jaka jest różnica pomiędzy "rzuceniem okiem" i kliknięciem?Korzyści dla uczestników:Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnik:• Nauczy się wykorzystywać narzędzia dziennikarskie do pracy nad biuletynem firmowym• Podniesie poziom swobodnego posługiwania się polskim językiem pisanym• Zakończy warsztat z kilkoma gotowymi tekstami do wykorzystania w biuletynie wewnętrznymProgram szkolenia:Dzień pierwszy1. Na czym polega specyfika komunikacji pisemnej na tle innych form komunikowania się? Kwestie zasadnicze.• formułowanie wypowiedzi pisemnych w sposób gwarantujący zrozumienie;• rola tytułu;• kto, gdzie i dlaczego;• dbanie o czystość języka polskiego.Ćwiczenie – analiza wybranych tekstów pod kątem tytułu, leadu i treści zarówno w formie "papierowej" jak i internetowej. Stworzenie katalogu charakterystycznych wyróżników. 2. Jakie są zasady tworzenia tekstów dziennikarskich do biuletynu firmowego? Jakie są różnice w pisaniu do wydania papierowego, a jakie do newslettera?• szukanie tematu i źródeł informacji;• przedstawianie zagadnień w sposób jasny i zwięzły;• formuła piramidy;• budowanie zdań poprawnych gramatycznie i logicznie;• dobieranie odpowiedniego stylu, języka i treści komunikatu; czy podpis pod zdjęciem jest tekstem?• umiejętność skracania tekstów (liczba znaków);• układ graficzny;Ćwiczenie dotyczące doboru tematu – postaw sobie pytanie;Ćwiczenie – skróć to!Ćwiczenie – podpisz zdjęcie.3. Zebranie redakcyjne – burza mózgów: co wybrać? • za co nagradzać?• rola prowadzącego wydanie • planowanie numeruĆwiczenie – jak poprowadzić zebranie redakcyjne Dzień drugi4. W jaki sposób zbudować komunikację pisemną w zależności od kanału przekazu?• Intranet – krótko, list – zwięźle i jasno; tablica ogłoszeń – efektownie, pismo wewnętrzne – ciekawie• Jakich używać form i słów w każdym z nich?Ćwiczenie – opracowanie zawartości i układu tematu do różnych rodzajów kanałów komunikacji wewnętrznej. Praca nad tytułem.5. Jakie są formy dziennikarskie i w jakich przypadkach je stosować?• Gatunki informacyjne np. relacja, sylwetka, reportaż, notatka i inne• Publicystyka np. felieton, artykuł, komentarz i inneĆwiczenia z zakresu umiejętności pisania – pisanie tekstów na określony temat w różnej formie dziennikarskiej. Omówienie.