Ogłoszenia targów i szkoleń
Rekrutowanie i zatrzymanie najlepszych pracowników
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2012-12-11 |
Data zakończenia | 2012-12-11 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/3503/rekrutowanie-i-zatrzymanie-najlepszych-pracownikow |
Kontakt
SYNTEZA [Szkolenia-Konsulting]
Opis
PROGRAM1. Wprowadzenie do profesjonalnej rekrutacji i selekcji kadrPlanowanie zatrudnieniaIdentyfikowanie potrzeb kadrowychZnaczenie rekrutacji dla firmyWpływ rekrutacji na motywację aktualnych i potencjalnych pracowników2. Profil poszukiwanego pracownika jako kluczowy element doboruAnaliza stanowiska pracy (zakres obowiązków, wymagania, umiejętności)Rozmowy z bezpośrednim zwierzchnikiem (doprecyzowanie profilu stanowiska)3. Źródła i wybór skutecznych metod pozyskiwania pracownikówRekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna – wady i zaletyOgłoszenia (prasa, portale internetowe)Polecenia, rekomendacje, kanały prywatne, firmy doradztwa personalnegoPoszukiwany kandydat a metoda rekrutacji (czym się kierować i jak dobierać metody)4. Przygotowanie narzędzi służących selekcji kandydatów – zasady i proceduryKompetencje i umiejętności społeczne osoby zaangażowanej w proces selekcjiAnaliza aplikacji i weryfikacja zawartych informacjiRozmowa kwalifikacyjna (charakterystyka i sztuka prowadzenia wywiadu)Assessment Center – sesja zadaniowa (sposób realizacji)5. Integrowanie informacji i proces decyzyjnyNajczęstsze błędy w ocenie kandydatówPrzygotowanie raportu o kandydatach"Za i przeciw" czyli moment podjęcia decyzji o zatrudnieniu6. Dobry start jako krok/czynnik na drodze do zatrzymania pracownikaPierwsze dni pracownika, czyli adaptacja na nowym stanowiskuKoordynowanie działań jako sposób na budowanie zaangażowania jednostki Weryfikacja po okresie próbnym (przedłużenie umowy lub rozmowa separacyjna)7. Rodzaje czynników motywacyjnych i system wynagradzania pozapłacowegoŹródła motywacji człowieka (co motywuje, a co demotywuje)Warunki i zasady konstrukcji skutecznego systemu motywacyjnegoAnaliza możliwości w zakresie wynagrodzeń pozapłacowychKorzyści płynące ze stosowania motywacji pozapłacowej8. Funkcjonowanie pracownika w organizacji a spełnienie oczekiwań obu stronDlaczego pracownicy zostają a dlaczego odchodzą? – Najistotniejsze czynnikiBezcenny feedback – (rozmowa oceniająco-motywująca, dobre relacje, zaufanie)Zarządzanie skierowane na przyszłość (integracja, szkolenia i rozwój, ścieżki karier)Dowartościowany pracownik = korzystna atmosfera w środowisku pracy = zadowolony klientCele:Rozwój kompetencji związanych z rzetelnym przygotowaniem i przeprowadzeniem rekrutacji w firmie.Poznanie efektywnych technik służących pozyskiwaniu pracowników i narzędzi przydatnych w procesie selekcji.Doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych.Przybliżenie sposobów adaptacji nowego pracownika na stanowisku pracy.Weryfikowanie postępów/efektów pracy (rozmowa motywująco-oceniająca, rotacja wewnątrz organizacji, rozmowa separacyjna).Pogłębienie wiedzy w zakresie zasad i możliwości efektywnego motywowania jako elementu zatrzymującego pracowników.Uwrażliwienie na czynniki decydujące o pozostaniu najlepszych pracowników (integracja i budowanie zaufania, planowanie ścieżek karier, strategie szkoleniowe).Termin zajęć: do uzgodnienia [również weekendy]Czas trwania: 2 dni [około 14 godzin]Miejsce: dowolne wskazane przez Zlecającego [np. siedziba firmy/instytucjiWięcej informacji na: www.synteza.pl