Ogłoszenia targów i szkoleń
Rozwijanie kompetencji menedżerskich – jak efektywniej zarządzać swoim otoczeniem biznesowym oraz sobą
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2012-11-15 |
Data zakończenia | 2012-11-15 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/1576/rozwijanie-kompetencji-menedzerskich--jak-efektywniej-zarzadzac-swoim-otoczeniem-biznesowym-oraz-soba |
Kontakt
AVENHANSEN Sp. z o.o.
Opis
Zapraszamy na naszą stronę internetową:Rozwijanie kompetencji menedżerskich – jak efektywniej zarządzać swoim otoczeniem biznesowym oraz sobą>>>Warsztat "Rozwijanie kompetencji menedżerskie – jak efektywniej zarządzać swoim otoczeniem biznesowym oraz sobą" pozwala rozłożyć kwestię kompetencji menedżerskich na czynniki pierwsze, zrozumieć i przeanalizować je, wypracować ścieżki i konkretne narzędzia rozwoju, a następnie poskładać je ponownie jako postawę, kompetencje i umiejętności skutecznego menedżera, który potrafi efektywnie zarządzać biznesem, podległym zespołem oraz samym sobą.
Bycie menedżerem do duża odpowiedzialność. Z jednej strony menedżer jest odpowiedzialny za dostarczenie określonych wyników biznesowych, z drugiej strony jest odpowiedzialny za skuteczne zarządzanie powierzonym mu zespołem. Wreszcie, spoczywa na nim także odpowiedzialność za samego siebie – aby nie zatrzymywać się na ścieżce rozwoju zawodowego i osobistego. Skuteczne połączenie tych obszarów nie jest łatwe, tym bardziej, że środowisko, w którym menedżer pracuje jest bardzo dynamiczne.
Korzyści dla uczestników- Poznanie i zrozumienie własnej postawy i umiejętności menedżerskich: mocnych stron i ewentualnych obszarów poprawy- Możliwość rozwoju umiejętności menedżerskich na podstawie przygotowanych praktycznych sytuacji- Praktyczne przećwiczenie narzędzi związanych z umiejętnościami menedżerskimi, nastawione na utrwalenie tych elementów oraz możliwość natychmiastowego ich zastosowania w pracy uczestników- Wypracowanie własnego indywidualnego planu rozwoju kompetencji menedżerskich
Program szkolenia
Szczegółowy program oraz jego zawartość zostaną doprecyzowane na podstawie wywiadów z uczestnikami oraz dopasowane do specyfiki ich zakresu pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności przeprowadzonych ćwiczeń, które będą miały za zadanie oddanie specyfiki pracy uczestników warsztatu.
Zarządzanie sobą jako menedżerem Moduł ten będzie się koncentrował na podstawowych umiejętnościach, których potrzebuje menedżer, aby pracować efektywnie. Rozpocznie się on analizą umiejętności menedżerskich na podstawie ankiet, które uczestnicy wypełnią przed warsztatem. Ankieta pozwoli zidentyfikować mocne strony oraz obszary rozwojowe, przez co pomoże w ustawieniu ram merytorycznych warsztatu. Poruszane tematy odnoszą się między innymi do:
Własnego stylu menedżerskiego uczestników
Budowania własnego autorytetu jako menedżera
Marki menedżera
Ustalania, priorytetyzacji oraz zarządzania celami i działaniami (zawodowymi i własnymi)
Zarządzania własnym czasem i energią
Przywództwo w pracy menedżera Moduł ten poświęcony będzie roli menedżera jako przywódcy grupy. Uczestnicy z jednej strony poznają kluczowe elementy związane z budowaniem postawy i zachowań przywódczych, z drugiej, w praktyczny sposób, będą wypracowywać swoje własne podejście do kształtowania siebie jako menedżera-przywódcy. Poruszane tematy odnoszą się między innymi do:
Definicji i stylów przywództwa
Przywództwa sytuacyjnego
Rozwijania umiejętności przywódczych
Metod i narzędzi kształtowania wizerunku przywódcy/lidera
Efektywna komunikacja jako kluczowa kompetencja menedżerska Moduł ten będzie się odnosił do praktycznych przykładów i sytuacji, w których uczestnicy będą analizować i poprawiać swoje umiejętności komunikacyjne – jedną z kluczowych umiejętności menedżerskich. W tracie ćwiczeń, zostaną oni postawieni w różnych sytuacjach, w których będą ćwiczyć różne techniki i narzędzia komunikacyjne. Poruszane tematy odnoszą się między innymi do:
Rozpoznania profilu komunikacyjnego partnera w procesie komunikacji
Metod i sposobów skutecznej komunikacji z partnerem
Poprawy skuteczności komunikacji uczestników warsztatu
Radzenia sobie w różnych sytuacjach komunikacyjnych (spotkania, prezentacje, konferencje)
Technik wywierania wpływu na innych oraz technik negocjacyjnych
Postawy asertywnej w procesie komunikacji
Zarządzania emocjami w procesie komunikacji
Zarządzanie ludźmi – zarządzanie zespołem W tym module uczestnicy będą pracować nad poprawą swych umiejętności menedżerskich związanych z zarządzaniem zespołem. Będą ćwiczyć sytuacje związane z indywidualnymi i zespołowymi sytuacjami biznesowymi, i nie tylko. Poruszane tematy odnoszą się między innymi do:
Budowania i rozwój zespołu
Ról zespołowych według Belbina
Skutecznego delegowania oraz motywowania zespołu i jego członków
Zarządzania i rozwijania członków zespołu
Coachingu i mentoringu w zarządzaniu zespołem
Rozwiązywania sytuacji konfliktowych w zespole
Zarządzanie ludźmi – zarządzanie ludźmi w organizacji i poza nią W tej części warsztatu uczestnicy będą rozwijać swoje umiejętności związane z byciem menedżerem w organizacji i poza nią. Poruszane tematy odnoszą się między innymi do:
Networkingu jako efektywnego rozwoju działalności biznesowej oraz osobistego
Efektywnej współpracy ze zwierzchnikami i współpracownikami
Efektywnej współpracy z zewnętrznymi klientami, dostawcami i innymi partnerami biznesowymi
Opracowanie własnego planu rozwoju jako menedżera Na podstawie pracy podczas warsztatu oraz pomocy trenera, uczestnicy wypracują swój własny plan rozwoju umiejętności menedżerskich, ukierunkowany na wykorzystywanie mocnych stron oraz podnoszenie poziomu kompetencji menedżerskich w obszarach wymagających poprawy. Poruszane tematy odnoszą się między innymi do:
Podniesienia samoświadomości zachowań menedżerskich uczestników
Zbudowania indywidualnego i konkretnego planu rozwoju postaw, kompetencji oraz umiejętności menedżerskich
Metodologii sukcesywnego i skutecznego osiągania założonych celów rozwojowych
Szkolenie prowadzi:
Marcin Rzucidło
Praktyk marketingu z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w międzynarodowych firmach produkcyjno-handlowych. Zajmował się również zarządzaniem organizacją, zasobami ludzkimi oraz produkcją. Posiada umiejętność przekazywania wiedzy na najwyższym poziomie.SZKOLENIA