Ogłoszenia targów i szkoleń
Savoir - vivre w biznesie
Status | |
---|---|
Miejsce | Podkarpackie Nowy Sącz |
Data rozpoczęcia | 2013-04-27 |
Data zakończenia | 2012-04-28 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/2583/savoir-vivre-w-biznesie |
Kontakt
WIK Consulting
Opis
Elegancko i swobodnie. Savoir-vivre w biznesieSavoir-vivre w biznesie to umiejętność taktownego, profesjonalnego i eleganckiego zachowania w stosunku do ludzi, z którymi kontaktujemy się na płaszczyźnie zawodowej – w ramach współpracy koleżeńskiej lub kontaktów z klientami. Trudność w przyswojeniu zasad etykiety biznesowej polega na tym, że w przeciwieństwie do dobrych obyczajów rodzinnych i społecznych nie posiada jasno sprecyzowanego kodeksu. Bon ton w biznesie to nie zbiór sztywnych reguł, lecz inteligentne łączenie wskazówek zdrowego rozsądku z tym, co dyktuje nam troska, szacunek i uczciwość wobec osób, z którymi pracujesz. Sympatyczne i przyjazne wrażenie to nie tylko dobre maniery, ale również dobry interes. Wrażenie, które wywierasz na nowo poznanym potencjalnym kliencie czy współpracowniku, decyduje o charakterze całej znajomości. To, w jaki sposób zachowasz się w tej sytuacji społecznej i czy wykażesz się profesjonalną swobodą, może w prosty sposób przełożyć się na efekty finansowe. Savoir-vivre w biznesie to szkolenie, którego celem jest przekazanie wiedzy na temat prawidłowych, dobrze widzianych i kształtujących pozytywny obraz osoby sposobów zachowania w sytuacjach profesjonalnych. Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:• Jak wywrzeć dobre pierwsze wrażenie?• Jak elegancko prowadzić konwersację?• Czy hierarchia zawodowa jest ważna przy wsiadaniu do samochodu?• W jaki sposób kształtować profesjonalny wizerunek?• Które sztućce do czego służą?• Czym jest netykieta?Ze szkolenia "Savoir-vivre w biznesie" wyjdziesz bogatszy o znajomość odpowiedzi na te pytania i wiedzę, dającą swobodę zachowania w każdej sytuacji biznesowej i towarzyskiej. Szkolenie przygotowano specjalnie z myślą o współczesnych menedżerach, specjalistach i osobach prowadzących własną działalność. Udział w szkoleniu to sposób na zweryfikowanie norm swoich zachowań w towarzystwie i poszerzenie horyzontów w zakresie etykiety profesjonalnej.Program szkolenia:1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW – etykieta profesjonalna kluczem do sukcesu:• Aspekty organizacyjne,• Poznanie się uczestników,• Stworzenie mapy potrzeb,• Ustalenie zasad współpracy w grupie,• Etykieta profesjonalna – klucz do sukcesu, • Mowa ciała – jak prawidłowo stać, chodzić, siedzieć oraz gestykulować, aby zrobić doskonałe pierwsze wrażenie.Ćwiczenie "20 pierwszych sekund" Po wstępnym poznaniu zasad mowy ciała oraz eleganckiego sposobu autoprezentacji, Uczestnicy warsztatów zostaną poproszeni o wykorzystanie ich w praktyce. Dzięki nabytym w trakcie szkolenia umiejętnościom będą tym samym doskonalić wywieranie pierwszego dobrego wrażenia.2. PIERWSZY KONTAKT – Witanie się, podanie dłoni, powstawanie oraz przedstawianie – w rozróżnieniu na zasady uniwersalne, relacje towarzyskie oraz biznesowe:• Zasady uniwersalne – zasada "3 – 1,5", uścisk dłoni, gdzie się wolno witać, a gdzie nie wypada, jak uniknąć gafy,• Relacje biznesowe a towarzyskie – witanie się, podanie dłoni, całowanie w dłoń, powstawanie, przedstawianie się,• Wizytówki – rodzaje, wygląd, wręczanie oraz znaczenie biletów wizytowych.Ćwiczenie "Z pierwszej ręki"Kto komu pierwszy podaje rękę przy przedstawianiu się i co należy powiedzieć? Zadanie polega na sprawdzeniu stopnia przyswojenia zasad pierwszeństwa w autoprezentacji. Uczestnicy szkolenia wczuwają się w inscenizowane sytuacje w rozmaitych okolicznościach towarzyskich i biznesowych.Ćwiczenie "Powitanie sukcesu"Uczestnicy szkolenia stają się na moment aktorami: odgrywają scenki i wczuwają się w role osób na różnych stanowiskach menedżerskich. Ćwiczenie uczy prawidłowych nawyków w powitaniach, prezentacji siebie i innych osób oraz w wymianie wizytówek.3. JĘZYKOWY SAVOIR-VIVRE – sztuka słowa z życiu zawodowym zasady grzeczności w dyskusji:• Tytułowanie – tytuły naukowe, służbowe, szlacheckie, kurtuazyjne,• Przechodzenie na "Ty",• Prowadzenie konwersacji – nawiązywanie rozmowy, kultura języka, tematy dozwolone i niedozwolone, aktywne słuchanie, pochwały i przyjmowanie komplementów.Ćwiczenie "Na podsłuchu"Zadaniem Uczestników szkolenia jest uważne wysłuchanie nagrania dialogu między osobami będącymi w trakcie spotkania biznesowego oraz wychwycenie błędów językowych i gaf popełnionych przez rozmówców.4. PRECEDENCJA – porządek pierwszeństwa, czyli o użyteczności hierarchii zawodowej i towarzyskiej:• Hierarchia – odmienność hierarchii służbowej i towarzyskiej, kto pierwszy i dlaczego,• Przepuszczanie w drzwiach, zachowanie w windzie,• Podróż samochodem – hierarchia miejsc, eleganckie wsiadania i wysiadanie,• Hierarchia miejsc przy stole – rozmieszczenie gości podczas sytuacji biznesowych i towarzyskich.Ćwiczenie "Miejsce dla każdego" Zadanie Uczestników szkolenia polega na zastosowaniu wiedzy na temat poprawnego zajmowania miejsc w trakcie rozmaitych sytuacji biznesowych (negocjacje, podróże służbowe, zebrania), a także na przyjęciach.5. PRZYJĘCIA I SPOTKANIA BIZNESOWE A TOWARZYSKIE:• Przyjęcia oficjalne – przyjęcia na stojąco i siedząco, zasady zachowania się,• Spotkania towarzyskie – zasady zachowanie się,• Za drzwiami gabinetu – czyli o przyjmowaniu i składaniu wizyt służbowych, powitanie gości biznesowych, poczęstunek w firmie, przebieg rozmów, pożegnanie,• Savoir-vivre w operze i teatrze,• Upominki w dobrym stylu – prezenty, kwiaty, osobliwości w sztuce obdarowywania,• Zaproszenia – sposoby zapraszania, niezbędne elementy zaproszenia i ich znaczenie.Ćwiczenie "Za biurkiem i przy barze"W tym ćwiczeniu Uczestnicy szkolenia wykazują się zdolnościami odnalezienia się zarówno w sytuacjach typowo biznesowych, jak i towarzyskich, a także umiejętnościami ich rozróżnienia i zastosowania wobec nich odpowiednich reguł etykiety. Zadanie realizuje się w pracy zespołowej.6. PROFESJONALNY WIZERUNEK – tajemnice profesjonalnego stroju i wyglądu:• Podstawowe kanony profesjonalnego stroju,• Businessman – wygląd, rodzaje strojów dostosowanych do okazji, złote zasady eleganckiego pana, ryzyko gafy – jak ustrzec się przed popełnieniem błędów w doborze garderoby,• Businesswoman – wygląd, fryzura, makijaż, manicure, biżuteria, rodzaje strojów dostosowanych do okazji, złote zasady eleganckiej pani, ryzyko gafy – jak ustrzec się przed popełnieniem błędów w doborze garderoby.Ćwiczenie "Perfekcyjny image"Uczestnikom prezentowane zdjęcia kobiet i mężczyzn w różnych sytuacjach biznesowych i towarzyskich. Ćwiczenie polega na rozpoznaniu gaf w ubiorze i wyglądzie popełnionych przez przedstawione osoby. Zadanie kończy się wspólnym stworzeniem kodeksu "złotych zasad" dotyczących eleganckiej prezencji.7. RESTAURACJA – savoir-vivre przy stole:• Wejście do restauracji – zamawianie oraz kolejność dań, obsługa kelnerska,• Nakrycie stołu – rodzaje sztućców i szkła, ich ułożenie oraz korzystanie,• Napoje alkoholowe – dobór trunku do okazji, • Jak jeść niektóre potrawy,• Elegancko i swobodnie – zasady zachowania się przy stole, • Przemówienia i toasty – kiedy, na czyją cześć i jak je wznosić,• Wyjście z restauracji – płacenie rachunku, dawanie napiwków.Ćwiczenie "Rządy widelca"Każdy z Uczestników szkolenia ma w tym ćwiczeniu niepowtarzalną okazję do praktycznego nauczenia się dobrych manier przy stole.8. KOMUNIKACJA ELEKTRONICZNA – połączenie w dobrym tonie:• Netykieta – etykieta w Internecie,• Zasady korzystania z poczty elektronicznej – eleganckie pisanie wiadomości, spaming, łańcuszki szczęścia, • Zasady korzystania z telefonów – zwroty powitalne i pożegnalne, prowadzenie rozmowy, kto ważniejszy – rozmówca czy osoba towarzysząca.Ćwiczenie "Masz wiadomość"Uczestnicy szkolenia wykorzystują w praktyce wiedzę na temat tego, jak powinna wyglądać prawidłowo prowadzona korespondencja służbowa, a zwłaszcza elektroniczna. 9. SAVOIR-VIVRE ZA GRANICĄ – Zasady postępowania w międzynarodowych kontaktach biznesowych:• Spotkania służbowe, witanie się, wizytówki, tytułowanie, podejmowanie gości, wygląd – w rozróżnieniu na kultury: Ameryki Południowej, USA oraz Europy, Bliskiego Wschodu, Azji oraz Afryki,• Mowa niewerbalna – różnice kulturowe w gestach, mimice twarzy, kontakcie wzrokowymoraz dystansie. Ćwiczenie "W 15 minut dookoła świata"Warsztaty polegają na zrozumieniu różnic kulturowych w sytuacjach biznesowych. Ćwiczenie wsparte jest projekcją krótkich filmów obrazujących różnice w profesjonalnej etykiecie między kulturą europejską, Bliskiego i Dalekiego Wschodu, a także północnej i południowej Ameryki.10. PODSUMOWANIE• Podsumowanie zdobytej wiedzy i umiejętności,• Sesja pytań i odpowiedzi,• Ocena szkolenia.