Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

Savoir - vivre w biznesie

Savoir - vivre w biznesie
Status
Miejsce Podkarpackie Rzeszów
Data rozpoczęcia 2013-09-16
Data zakończenia 2013-09-17
www http://www.szkolenia.com/szkolenie/2583/savoir-vivre-w-biznesie
Email
Kontakt
WIK Consulting
Opis
Elegancko i swobodnie. Savoir-vivre w biznesieSavoir-vivre w biznesie to umiejętność taktownego, profesjonalnego i eleganckiego zachowania w stosunku do ludzi, z którymi kontaktujemy się na płaszczyźnie zawodowej – w ramach współpracy koleżeńskiej lub kontaktów z klientami. Trudność w przyswojeniu zasad etykiety biznesowej polega na tym, że w przeciwieństwie do dobrych obyczajów rodzinnych i społecznych nie posiada jasno sprecyzowanego kodeksu. Bon ton w biznesie to nie zbiór sztywnych reguł, lecz inteligentne łączenie wskazówek zdrowego rozsądku z tym, co dyktuje nam troska, szacunek i uczciwość wobec osób, z którymi pracujesz. Sympatyczne i przyjazne wrażenie to nie tylko dobre maniery, ale również dobry interes. Wrażenie, które wywierasz na nowo poznanym potencjalnym kliencie czy współpracowniku, decyduje o charakterze całej znajomości. To, w jaki sposób zachowasz się w tej sytuacji społecznej i czy wykażesz się profesjonalną swobodą, może w prosty sposób przełożyć się na efekty finansowe. Savoir-vivre w biznesie to szkolenie, którego celem jest przekazanie wiedzy na temat prawidłowych, dobrze widzianych i kształtujących pozytywny obraz osoby sposobów zachowania w sytuacjach profesjonalnych. Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:•    Jak wywrzeć dobre pierwsze wrażenie?•    Jak elegancko prowadzić konwersację?•    Czy hierarchia zawodowa jest ważna przy wsiadaniu do samochodu?•    W jaki sposób kształtować profesjonalny wizerunek?•    Które sztućce do czego służą?•    Czym jest netykieta?Ze szkolenia "Savoir-vivre w biznesie" wyjdziesz bogatszy o znajomość odpowiedzi na te pytania i wiedzę, dającą swobodę zachowania w każdej sytuacji biznesowej i towarzyskiej. Szkolenie przygotowano specjalnie z myślą o współczesnych menedżerach, specjalistach i osobach prowadzących własną działalność. Udział w szkoleniu to sposób na zweryfikowanie norm swoich zachowań w towarzystwie i poszerzenie horyzontów w zakresie etykiety profesjonalnej.Program szkolenia:1.    WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW – etykieta profesjonalna kluczem do sukcesu:•    Aspekty organizacyjne,•    Poznanie się uczestników,•    Stworzenie mapy potrzeb,•    Ustalenie zasad współpracy w grupie,•    Etykieta profesjonalna – klucz do sukcesu, •    Mowa ciała – jak prawidłowo stać, chodzić, siedzieć oraz gestykulować, aby zrobić doskonałe pierwsze wrażenie.Ćwiczenie "20 pierwszych sekund" Po wstępnym poznaniu zasad mowy ciała oraz eleganckiego sposobu autoprezentacji, Uczestnicy warsztatów zostaną poproszeni o wykorzystanie ich w praktyce. Dzięki nabytym w trakcie szkolenia umiejętnościom będą tym samym doskonalić wywieranie pierwszego dobrego wrażenia.2.    PIERWSZY KONTAKT – Witanie się, podanie dłoni, powstawanie oraz przedstawianie – w rozróżnieniu na zasady uniwersalne, relacje towarzyskie oraz biznesowe:•    Zasady uniwersalne – zasada "3 – 1,5", uścisk dłoni, gdzie się wolno witać, a gdzie nie wypada, jak uniknąć gafy,•    Relacje biznesowe a towarzyskie – witanie się, podanie dłoni, całowanie w dłoń, powstawanie, przedstawianie się,•    Wizytówki – rodzaje, wygląd, wręczanie oraz znaczenie biletów wizytowych.Ćwiczenie "Z pierwszej ręki"Kto komu pierwszy podaje rękę przy przedstawianiu się i co należy powiedzieć? Zadanie polega na sprawdzeniu stopnia przyswojenia zasad pierwszeństwa w autoprezentacji. Uczestnicy szkolenia wczuwają się w inscenizowane sytuacje w rozmaitych okolicznościach towarzyskich i biznesowych.Ćwiczenie "Powitanie sukcesu"Uczestnicy szkolenia stają się na moment aktorami: odgrywają scenki i wczuwają się w role osób na różnych stanowiskach menedżerskich. Ćwiczenie uczy prawidłowych nawyków w powitaniach, prezentacji siebie i innych osób oraz w wymianie wizytówek.3.    JĘZYKOWY SAVOIR-VIVRE – sztuka słowa z życiu zawodowym zasady grzeczności w dyskusji:•    Tytułowanie – tytuły naukowe, służbowe, szlacheckie, kurtuazyjne,•    Przechodzenie na "Ty",•    Prowadzenie konwersacji – nawiązywanie rozmowy, kultura języka, tematy dozwolone i niedozwolone, aktywne słuchanie, pochwały i przyjmowanie komplementów.Ćwiczenie "Na podsłuchu"Zadaniem Uczestników szkolenia jest uważne wysłuchanie nagrania dialogu między osobami będącymi w trakcie spotkania biznesowego oraz wychwycenie błędów językowych i gaf popełnionych przez rozmówców.4.    PRECEDENCJA – porządek pierwszeństwa, czyli o użyteczności hierarchii zawodowej i towarzyskiej:•    Hierarchia – odmienność hierarchii służbowej i towarzyskiej, kto pierwszy i dlaczego,•    Przepuszczanie w drzwiach, zachowanie w windzie,•    Podróż samochodem – hierarchia miejsc, eleganckie wsiadania i wysiadanie,•    Hierarchia miejsc przy stole – rozmieszczenie gości podczas sytuacji biznesowych i towarzyskich.Ćwiczenie "Miejsce dla każdego" Zadanie Uczestników szkolenia polega na zastosowaniu wiedzy na temat poprawnego zajmowania miejsc w trakcie rozmaitych sytuacji biznesowych (negocjacje, podróże służbowe, zebrania), a także na przyjęciach.5.    PRZYJĘCIA I SPOTKANIA BIZNESOWE A TOWARZYSKIE:•    Przyjęcia oficjalne – przyjęcia na stojąco i siedząco, zasady zachowania się,•    Spotkania towarzyskie – zasady zachowanie się,•    Za drzwiami gabinetu – czyli o przyjmowaniu i składaniu wizyt służbowych, powitanie gości biznesowych, poczęstunek w firmie, przebieg rozmów, pożegnanie,•    Savoir-vivre w operze i teatrze,•    Upominki w dobrym stylu – prezenty, kwiaty, osobliwości w sztuce obdarowywania,•    Zaproszenia – sposoby zapraszania, niezbędne elementy zaproszenia i ich znaczenie.Ćwiczenie "Za biurkiem i przy barze"W tym ćwiczeniu Uczestnicy szkolenia wykazują się zdolnościami odnalezienia się zarówno w sytuacjach typowo biznesowych, jak i towarzyskich, a także umiejętnościami ich rozróżnienia i zastosowania wobec nich odpowiednich reguł etykiety. Zadanie realizuje się w pracy zespołowej.6.    PROFESJONALNY WIZERUNEK – tajemnice profesjonalnego stroju i wyglądu:•    Podstawowe kanony profesjonalnego stroju,•    Businessman – wygląd, rodzaje strojów dostosowanych do okazji, złote zasady eleganckiego pana, ryzyko gafy – jak ustrzec się przed popełnieniem błędów w doborze garderoby,•    Businesswoman – wygląd, fryzura, makijaż, manicure, biżuteria, rodzaje strojów dostosowanych do okazji, złote zasady eleganckiej pani, ryzyko gafy – jak ustrzec się przed popełnieniem błędów w doborze garderoby.Ćwiczenie "Perfekcyjny image"Uczestnikom prezentowane zdjęcia kobiet i mężczyzn w różnych sytuacjach biznesowych i towarzyskich. Ćwiczenie polega na rozpoznaniu gaf w ubiorze i wyglądzie popełnionych przez przedstawione osoby. Zadanie kończy się wspólnym stworzeniem kodeksu "złotych zasad" dotyczących eleganckiej prezencji.7.    RESTAURACJA – savoir-vivre przy stole:•    Wejście do restauracji – zamawianie oraz kolejność dań, obsługa kelnerska,•    Nakrycie stołu – rodzaje sztućców i szkła, ich ułożenie oraz korzystanie,•    Napoje alkoholowe – dobór trunku do okazji, •    Jak jeść niektóre potrawy,•    Elegancko i swobodnie – zasady zachowania się przy stole, •    Przemówienia i toasty – kiedy, na czyją cześć i jak je wznosić,•    Wyjście z restauracji – płacenie rachunku, dawanie napiwków.Ćwiczenie "Rządy widelca"Każdy z Uczestników szkolenia ma w tym ćwiczeniu niepowtarzalną okazję do praktycznego nauczenia się dobrych manier przy stole.8.    KOMUNIKACJA ELEKTRONICZNA – połączenie w dobrym tonie:•    Netykieta – etykieta w Internecie,•    Zasady korzystania z poczty elektronicznej – eleganckie pisanie wiadomości, spaming, łańcuszki szczęścia, •    Zasady korzystania z telefonów – zwroty powitalne i pożegnalne, prowadzenie rozmowy, kto ważniejszy – rozmówca czy osoba towarzysząca.Ćwiczenie "Masz wiadomość"Uczestnicy szkolenia wykorzystują w praktyce wiedzę na temat tego, jak powinna wyglądać prawidłowo prowadzona korespondencja służbowa, a zwłaszcza elektroniczna. 9.    SAVOIR-VIVRE ZA GRANICĄ – Zasady postępowania w międzynarodowych kontaktach biznesowych:•    Spotkania służbowe, witanie się, wizytówki, tytułowanie, podejmowanie gości, wygląd – w rozróżnieniu na kultury: Ameryki Południowej, USA oraz Europy, Bliskiego Wschodu, Azji oraz Afryki,•    Mowa niewerbalna – różnice kulturowe w gestach, mimice twarzy, kontakcie wzrokowymoraz dystansie. Ćwiczenie "W 15 minut dookoła świata"Warsztaty polegają na zrozumieniu różnic kulturowych w sytuacjach biznesowych. Ćwiczenie wsparte jest projekcją krótkich filmów obrazujących różnice w profesjonalnej etykiecie między kulturą europejską, Bliskiego i Dalekiego Wschodu, a także północnej i południowej Ameryki.10.     PODSUMOWANIE•    Podsumowanie zdobytej wiedzy i umiejętności,•    Sesja pytań i odpowiedzi,•    Ocena szkolenia.