Ogłoszenia targów i szkoleń
Savoir-vivre i etykieta w biznesie, urzędzie i życiu codziennym
Status | |
---|---|
Miejsce | Polska Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2013-10-17 |
Data zakończenia | 2013-10-18 |
www | http://www.gremium.com.pl |
gremium@gremium.com.pl |
Kontakt
Gremium IDK, tel. 22 250 19 46, fax 22 250 19 39
http://www.gremium.com.pl
e-mail: gremium@gremium.com.pl
Opis
Adresaci:
szkolenie adresowane jest do wszystkich osób, które chcą poznać zasady savoir-vivre niezbędne do poruszania się w świecie biznesu, urzędów i w życiu codziennym. W szczególności dedykujemy je kadrom kierowniczym urzędów i instytucji, władzom samorządowym, menedżerom, członkom zarządów, przedstawicielom handlowym i innym osobom reprezentującym firmy i instytucje
Opis:
Znajomość savoir-vivre to w wielu wypadkach klucz do budowania swojego wizerunku jako kulturalnego „obytego w świecie”, godnego zaufania i szacunku człowieka, a także szefa, współpracownika czy partnera w biznesie. To wiedza, która jest przydatna we wszystkich obszarach życia i pomoże odnaleźć się w wielu okolicznościach unikając zakłopotania i popełnienia gafy.
Podczas dwudniowego szkolenia uczestnicy poznają uniwersalne zasady savoir-vivre w różnych sytuacjach codziennych, biznesowych czy urzędowych. Dowiedzą się jak m. in. właściwie zachowywać się podczas przyjęć, spotkań z kontrahentami, jakie są zasady precedencji, jak przygotować się na wizytę czy delegację. Omówione zostaną również zasady savoir-vivre podczas rozmów telefonicznych, korespondencji tradycyjnej i elektronicznej.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Poznanie zasad:
- etykiety biznesowej i savoir-vivre w różnych sytuacjach, takich jak spotkania, delegacje, wyjazdy, przyjęcia itp.
- savoir-vivre obowiązujących w korespondencji, rozmowach telefonicznych
- odpowiedniego ubioru w zależności od okazji, w której występujemy
- ustalania zasady pierwszeństwa w zależności od sytuacji
Ilość miejsc:
max 20 uczestników.
Program:
ETYKIETA I DOBRE OBYCZAJE
- przestrzeganie zasad etycznych
- zasada wzajemności, zasada uszanowania prywatności, zasada starszeństwa, zasada tolerancji, zasada dyskrecji, zasada punktualności, zasada zdrowego rozsądku
- zasada pierwszeństwa – wprowadzenie
NAWIĄZYWANIE KONTAKTÓW
- pozdrawianie
- powitanie i pożegnania
- uścisk dłoni, podawanie rąk, całowanie w rękę
- przedstawianie się
- tzw. powitania ‘dyplomatyczne’
USTALANIE PIERWSZEŃSTWA
- precedencja państwowa, dyplomatyczna, biznesowa
- prawa strona – lewa strona
- na ulicy, w samochodzie, na maszcie
- spotkania, konferencje, rozmowy, negocjacje
- umowy - zasada alternatu
- rozsadzanie gości przy stole – „zarządzanie pierwszeństwem”, „zarządzanie przestrzenią”
- ćwiczenie praktyczne – przykładowe rozsadzenie gości przy stole oraz na koncercie
KORESPONDENCJA – CZY NA PEWNO WIEMY WSZYSTKO?
- podstawowe zasady korespondencji
- zasadnicze części listu oficjalnego, służbowego i prywatnego
- faks i poczta elektroniczna
- tytulatura a tytułomania
BILETY WIZYTOWE
- rodzaje i funkcje
- zasady używania wizytówek
- korespondencja za pomocą wizytówek
- wizytówki przy kwiatach i upominkach
- jak powinna wyglądać moja wizytówka ?
SPOTKANIA I PRZYJĘCIA – ORGANIZACJA I UCZESTNICZENIE
- formy przyjęć i ich miejsca
- zaproszenia – redagowanie i odczytywanie
- ćwiczenie praktyczne – zaprojektowanie zaproszenia
- dobór gości
- menu oraz dobór alkoholi i napoi
- oprawa i obsługa
- rola i obowiązki gospodarza i gościa
- aperitif/posiłek/digestif – zachowanie
- błędy w etykiecie i w języku stołu
- dress code
OKAZJA A UBIÓR
- ubiór stosowny
- dobrze ubrany pan
- dobrze ubrana pani
- dobrze ubrani państwo
- ubiór niestosowny – podstawowe uchybienia pań i panów
Obiad szkoleniowy - stół i nakrycia – instrukcja obsługi
SPOTKANIA I DELEGACJE – ORGANIZACJA I OBSŁUGA
ELEMENTY MIĘDZYNARODOWEGO SAVOIR – VIVRE
- przygotowanie i realizacja programu: redakcja, podział obowiązków i koordynacja działań, zarządzanie czasem
- „infrastruktura” – finanse, transport i zakwaterowanie, tłumacze
- elementy zasadnicze: rozmowy i negocjacje, wizyty i spotkania, sporządzanie
i podpisywanie umów, konferencje prasowe i wywiady, zwiedzanie firmy, przyjęcia
i posiłki
- elementy dodatkowe: program prywatny, kulturalno-rozrywkowy, współmałżonkowie
- kwiaty i upominki: gadżety firmowe a prezenty „zobowiązujące”; kwiaty dla mężczyzn i dla kobiet
- MEDIA – na co uważać w kontaktach z dziennikarzami?
Przerwa na obiad
CODZIENNY SAVOIR-VIVRE: telefon, e-mail
- telefoniczny savoir-vivre
- netykieta
- sztuka aktywnego słuchania
- mowa ciała
- jak reagować na gafy ?
Sesja pytań – jakie gafy popełniamy najczęściej i jak ich uniknąć ?
Podsumowanie i zakończenie szkolenia
Szkolenie dostępne również w formie zamkniętej.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń: 507188997
Szkolenie poprowadzi:
Irena Lichnerowicz-Augustyn
Zastępca Dyrektora Protokołu Dyplomatycznego Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu i stypendystka Uniwersytetu w Angers (Francja), studia podyplomowe odbyła na Uniwersytecie w Bath w Wielkiej Brytanii (stypendystka British Council). W latach 1999-2005 pracowała w Zespole Protokolarnym Prezydenta w Kancelarii Prezydenta RP. Odpowiadała za działalność zagraniczną Jolanty Kwaśniewskiej. Brała udział w przygotowywaniu i realizacji wizyt małżonek głów państw przybywających do Polski oraz odpowiadała za programy Pani Prezydentowej podczas oficjalnych podróży zagranicznych, jak również podczas jej wyjazdów na seminaria i konferencje. Od 2005 roku pracuje w Protokole Dyplomatycznym Ministerstwa Spraw Zagranicznych na stanowisku Radcy Ministra. Jest Kierownikiem Zespołu ds. Protokolarnych, który odpowiada m.in. za tzw. oprawę protokolarną przyjęć wydawanych na najwyższym szczeblu państwowym i uroczystości z udziałem korpusu dyplomatycznego oraz za sprawy ceremoniału i precedencji. Szkoli członków polskiej służby zagranicznej w zakresie protokołu dyplomatycznego.