Ogłoszenia targów i szkoleń
Skuteczna strategia sprzedażowa, czyli jak efektywnie sprzedawać i zarabiać więcej
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2012-11-15 |
Data zakończenia | 2012-11-15 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/1575/skuteczna-strategia-sprzedazowa-czyli-jak-efektywnie-sprzedawac-i-zarabiac-wiecej |
Kontakt
AVENHANSEN Sp. z o.o.
Opis
Zapraszamy na naszą stronę internetową:Skuteczna strategia sprzedażowa, czyli jak efektywnie sprzedawać i zarabiać więcej>>>
Dzisiejszy klient/partner handlowy jest coraz bardziej świadomy i wymagający. Często jego oczekiwania są nastawione na wspieranie jego rozwoju poprzez wspólne budowanie biznesu. Aby skutecznie odnieść się do jego oczekiwań, a jednocześnie efektywnie realizować wewnętrzne strategiczne cele firmy związane ze wzrostem sprzedaży i zyskowności, potrzebna jest skuteczna strategia sprzedażowa, dobrze przygotowana i wdrożona, która stanowi integralny element ogólnej strategii rozwoju firmy.
Cel warsztatu:- Zrozumienie złożoności kontekstu (środowisko zewnętrzne oraz uwarunkowania wewnętrzne firmy), w którym skuteczna strategia sprzedażowa jest tworzona i wdrażana;
- Zrozumienie oraz wyposażenie uczestników warsztatu w wiedzę i narzędzia dotyczące kluczowych elementów niezbędnych do stworzenia i wdrożenia skutecznej strategii sprzedażowej.
Korzyści dla uczestników- Zrozumienie uwarunkowań zewnętrznych (rynki i klienci) oraz wewnętrznych (cele firmy, inne działy) firmy wpływających na skuteczność tworzenia i wdrażania strategii sprzedażowej;- Zrozumienie pojęcia strategii sprzedażowej: czym ona jest, po co każda firma powinna ją mieć i w jaki sposób ją efektywnie przygotować i wdrożyć;
- Zapoznanie się z wachlarzem skutecznych narzędzi służących realizacji celów i strategii sprzedażowych firmy;- Umiejętność stworzenia i wdrożenia skutecznej strategii sprzedażowej.
Program szkolenia
Szczegółowy program oraz jego zawartość zostaną doprecyzowane na podstawie wywiadów z uczestnikami oraz dopasowane do specyfiki ich zakresu pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności przeprowadzonych ćwiczeń, które będą miały za zadanie oddanie specyfiki pracy uczestników warsztatu.
Wprowadzenie do analizy środowiska handlowego.Moduł obejmuje między innymi następujące zagadnienia:
Trendy i sytuacja rynków, kanałów sprzedaży oraz klientów.
Narzędzia służące zbieraniu i systematyzowaniu informacji rynkowych
Segmentacja i ocena potencjału biznesowego poszczególnych podmiotów i ich grup na rynku
Zachowania konsumentów i nabywców.
Działania sprzedażowe konkurencji.Ćwiczenie: uczestnicy wypracują – na podstawie własnych doświadczeń oraz przedstawionych na warsztacie elementów – narzędzia i wnioski opisujące kontekst rynkowy, w którym funkcjonują ich firmy.
Tworzenie strategii sprzedażowej krok po kroku. Moduł obejmuje między innymi następujące zagadnienia:
Wizja, misja i cele strategiczne dla działu sprzedaży.
Proces tworzenia strategii sprzedażowej – etapy, ich charakterystyka, korzyści i pułapki.
Sposoby i narzędzia budowania dystrybucji, promocji produktów oraz polityki cenowej.
Sposoby i narzędzia rozwoju kanałów sprzedaży i klientów.
Spójność strategii sprzedażowej z ogólną strategią firmy.Ćwiczenie: Uczestnicy – krok po kroku – zostaną w praktyczny sposób przeprowadzeni przez poszczególne etapy tworzenia strategii sprzedażowej. Przy okazji poznają oraz od razu zastosują metodologie i narzędzia wspomagające proces jej tworzenia. Celem tego ćwiczenia jest zrozumienie, przyswojenie i utrwalenie elementów tworzenia strategii sprzedażowej tak, by na podstawie kluczowych elementów wypracowanych podczas warsztatu, uczestnicy mogli swobodnie dopracować strategię sprzedażową w swoich organizacjach.
Organizacja działu sprzedaży i jego pracy pod kątem realizacji strategii sprzedażowej. Moduł obejmuje między innymi następujące zagadnienia:
Współpraca działu sprzedaży z innymi działami firmy.
Efektywna współpraca na osi: marketing, trade marketing, sprzedaż.
Organizacja działu sprzedaży.
Procesy i kompetencje niezbędne do przygotowania i realizacji skutecznej strategii sprzedażowej.
Zarządzanie działem sprzedaży dla efektywnej realizacji strategii sprzedażowej.Ćwiczenie: uczestnicy w praktyczny sposób wypracują elementy, które są niezbędne, by przygotowana strategia sprzedażowa mogła zostać skutecznie wdrożona przez firmę. Oznaczać to będzie między innymi zdefiniowanie kluczowych elementów pracy nie tylko samego działu sprzedaży, lecz także określenie zależności i punktów współpracy z innymi działami w firmie.
Wdrażanie i monitoring skuteczności strategii sprzedażowej. Moduł obejmuje między innymi następujące zagadnienia:
Co jest potrzebne w organizacji, aby skutecznie wdrożyć strategię sprzedażową?
Metody i narzędzia monitorowania skuteczności strategii sprzedażowej.
Wykorzystanie zarządzania przez cele, kluczowych czynników sukcesu oraz zrównoważonej karta wyników.
Kiedy należy modyfikować strategię sprzedażową?Ćwiczenie: uczestnicy wypracują skuteczne sposoby monitorowania skuteczności realizacji strategii sprzedażowej. Ćwiczenie będzie obejmować efektywne narzędzia monitorowania, analizowania i wnioskowania dotyczące realizowanej strategii.
Szkolenie prowadzi:
Marcin Rzucidło
Praktyk marketingu z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w międzynarodowych firmach produkcyjno-handlowych. Zajmował się również zarządzaniem organizacją, zasobami ludzkimi oraz produkcją. Posiada umiejętność przekazywania wiedzy na najwyższym poziomie.SZKOLENIA