Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

Skuteczne i efektywne zarządzanie - doskonalenie umiejętności menedżerskich dla kadry kierowniczej administracji

Skuteczne i efektywne zarządzanie - doskonalenie umiejętności menedżerskich dla kadry kierowniczej administracji
Status
Miejsce Wielkopolskie Poznań
Data rozpoczęcia 2012-09-18
Data zakończenia 2012-09-19
www http://www.szkolenia.com/szkolenie/4645/skuteczne-i-efektywne-zarzadzanie-doskonalenie-umiejetnosci-menedzerskich-dla-kadry-kierowniczej-administracji
Email
Kontakt
SGP Training and Consulting przy SGP Sp. z o.o.
Opis
Uczestnictwo w warsztatach umożliwi realizację następujących celów:- diagnozę własnego potencjału menedżerskiego,- doskonalenie współpracy i integracja zespołu,- wykorzystanie różnorodności podwładnych do osiągania celów,- zwiększenie psychologicznych umiejętności menedżera,- poprawę umiejętności wywierania wpływu,- unikania błędów komunikacyjnych,- zwiększenie umiejętności budowania w sposób świadomy własnego wizerunku,- analizę najsilniejszych stron oraz obszarów do poprawy,- zwiększenie zarządzania sobą w czasie,- konstruktywne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych,- poznanie psychologicznych aspektów procesu wprowadzania zmian. Program szkolenia: LIDER, PRZYWÓDCA, MENEDŻER­ Realizm i odwaga­Wolność a odpowiedzialność, czyli nie zakuwaj się sam w kajdany­Siła zaangażowania­Strategia czy działanie­Siła lenistwaJAK WYKORZYSTAĆ WŁADZĘ DLA WZROSTU EFEKTYWNOŚCI?­Czym jest władza?­Paradygmaty sukcesu współczesnego menedżera­Role i modele przywódcze­Style kierowania­Tajemnice i sztuka motywowaniaSOCJOTECHNIKA CZY SKUTECZNOŚĆ – KOMUNIKACJA W PRZYWÓDZTWIE­ Techniki skutecznego porozumiewania się­ Komunikacja zarządcza ­ Bariery komunikacyjne­ Skuteczna komunikacja hierarchiczna­ Skuteczne podejmowanie decyzji­ Rozwiązywanie problemów­ Strategie podejmowania decyzji­ Narzędzia rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji­ Partycypacja decyzyjna­ Przewidywanie ryzyka i skutków podjętych decyzji­ Zniekształcenia i błędy procesu decyzyjnegoSZTUKA SŁOWA ­ Rozmowa w relacji zwierzchnik – podwładny­ Kultura dyskusji, wypowiedzi­ Język rozmówcy­ Wykorzystanie walorów językowych­ Tempo, intonacja, siła, akcentowanie­ Jak reagować na gafy, wpadki i przejęzyczenia­ Sztuka aktywnego słuchania­ Kiedy prawdomówność oznacza brak taktu?­ Jak prawić i przyjmować komplementySZTUKA GESTU – KOMUNIKACJA NIEWERBALNA­Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych­Typy uścisków dłoni i ich znaczenie­Jak uniknąć gafy – cmok nonsens i gesty kulturowe­Znaczenie kontaktu wzrokowego w różnych kręgach i kulturach­Gesty i ich znaczenie w innych krajach KREOWANIE WIZERUNKU MENEDŻETA, TAJNIKI CHARYZMATYCZNEJ RETORYKI­Sztuka argumentacji­Charyzma, osobowość i kompetencja­Postawy i gestykulacja jako emocjonalne sposoby przekazywania treści­Postawy akceptujące, postawy negująceISTOTA ZACHOWAŃ ASERTYWNYCH  W PRZYWÓDZTWIE­Co oznacza w praktyce bycie asertywnym liderem?­Sprowadzanie rozmowy z pracownikiem z poziomu emocjonalnego do poziomu społecznego czyli partnerskiego­Feedback pozytywny i negatywny­Konstruktywne wyrażanie opinii­Komunikacja w sytuacjach trudnych SPOSOBY RADZENIA SOBIE ZE STRESEM­ Czynniki wywołujące stres­Indywidualne podejście do stresu­Postępowanie w sytuacjach pod presją stresu­Techniki redukcji stresu UMIEJĘTNOŚĆ ODPOWIEDNIEGO DELEGOWANIA OBOWIĄZKÓW W ZESPOLE ­ Planowanie i definiowanie celów­Zarządzanie priorytetami­Skuteczność w osiąganiu celów­Delegowanie jako podstawowe narzędzie zarządzania­Delegowanie zadań pracownikom­Jak i kiedy delegować zadania?­Przekazywanie zadań odpowiednio do zakresu kompetencji podwładnych­Ustalanie kolejności zadań prowadzących do celu­Elementy blokujące delegowanie zadań­Techniki egzekwowania wymagań i realizacji zadań ­Monitoring i ocena wykonania zadania przez pracownikówPLANOWANIE PRACY SWOJEJ I PODWŁADNYCH- Inni ludzie jako "złodzieje czasu"- Przykłady sytuacji, w których inne osoby nie szanują naszego czasu- Propozycje sposobów radzenia sobie z takimi sytuacjami- Asertywność jako umiejętność konieczna w kontaktach z innymi ludźmi- Znaczenie planowania czasu w procesie pracy- Rola planowania w zarządzaniu czasemZARZĄDZANIE CZASEM W PRAKTYCE- Techniki ustalania priorytetów- Formułowanie i definiowanie celów- Zasady delegowania zadań- Ustalanie priorytetów pod kątem ważności i pilności- Rejestr czasu- Analiza zadań według zasady Eisenhowera- Zasada Pareto - praca nad zadaniami przynoszącymi największe korzyści- Planowanie- Krzywa wydajności i koncentracji - kiedy mogę zdecydować się na twórczą pracę?- Zasady i techniki planowania- Planowanie metodą ALPEN- Czas faktyczny i prognoza – porównania perspektywiczne- Metoda planowania i kontroli realizacji przedsięwzięć- Pomoce w planowaniu (programy komputerowe, kalendarze, planery)- Kontrola- Kontrola przebiegu pracy- Kontrola osiągniętych celów- Przegląd i ocena dnia (samokontrola) MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW – METODY FINANSOWE I POZAFINANSOWE­ Jakie czynniki i wartości motywują zespół produkcyjny do lepszej pracy?­ Zasady wynagrodzenia­ Jak ustalać system premii i nagród?­ Skuteczne metody okazywania uznania i aprobaty­ Umiejętność udzielania motywujących informacji zwrotnych ­ Zasady konstruktywnej krytyki i pochwały­ Opracowanie indywidualnych planów motywowania pracowników­ Jak zapobiegać spadkowi motywacji w zespole produkcyjnym?­ Najczęściej popełniane błędy w motywacji pracownikówOCENA PRACOWNIKÓW­ System ocen pracowniczych­Proces oceny pracowniczej­Planowanie – ustalenie celów, zadań kryterium oceny­Zbieranie danych na temat ocenianego pracownika­Rozmowa oceniająca­Sprowadzanie rozmowy z pracownikiem z poziomu emocjonalnego do poziomu społecznego czyli partnerskiego­Feedback pozytywny i negatywny­Konstruktywne wyrażanie opinii WPROWADZENIE DO NEGOCJACJI KIEDY NEGOCJOWAĆ, A KIEDY NIE?­Czym jest negocjowanie?­Negocjacje w zarządzaniu­Elementy wchodzące w sferę negocjacji­Atmosfera sprzyjająca negocjowaniu­Porównanie stylów technik wywierania wpływu i negocjacji (kooperacyjny, rywalizacyjny,­ rzeczowy)­Test indywidualnego stylu negocjacyjnego­Zasady wywierania wpływu w oparciu o współpracę­Skuteczność i strategie wpływu na innych­Gdzie siedzimy, czyli pozycja przy stole a techniki wywierania wpływu NEGOCJACJE EKSPERCKIE­Sztuka negocjacji eksperckich­Negocjuj nie negocjując­Stworzenie "neutralnych" parametrów dających przewagę w rozmowie PERSWAZJA I WPŁYW W ZARZĄDZANIU­Techniki negocjacji menedżerskich­Zależności przestrzenne­Test indywidualnego stylu negocjacyjnego­Zasady wywierania wpływu w oparciu o współpracę­Porównanie stylów technik wywierania wpływu i negocjacji (kooperacyjny, rywalizacyjny, rzeczowy) ­Styl ekspercki – najskuteczniejsze narzędzie wywierania wpływu na klientów­Najskuteczniejsze techniki wywierania wpływu na klientów wewnętrznych i zewnętrznych­Techniki zadawania pytań i aktywne słuchanie ­Sterowanie rozmową w kontaktach biznesowych z trudnym klientem JAK NAS WIDZĄ, CZYLI WIZERUNEK PRZYWÓDCY­Kreowanie własnego "teatru prezentacji"­Trenowanie różnych form i gatunków wypowiedzi w prezentacji­Kreowanie aktu prezentacji jako kreowanie siebie­Lider jako retor­Gesty wzmacniające i sugerujące­Etykieta biznesowa  i savoir vivre w zarządzaniu ludźmi­Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych­Typy uścisków dłoni i ich znaczenie­Jak uniknąć gafy DRESS CODE - ELEGANCJA W UBIORZE - CO I KIEDY NOSIĆ? ­Ubiór w biznesie – sztuka autoprezentacji­Prawidłowy dobór stroju i dodatków,­Fryzura, makijaż, biżuteria­Podstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety,­Podstawowe uchybienia w wyglądzie mężczyzny.­Typy strojów i zasady ich doboru, wskazania elegancji ­Dobór typu stroju w biznesie: business dress, business casual, casual; dodatki­Idealny ubiór do biura oraz na spotkania­Wskazówki dotyczące doboru stroju ­Strój nieformalny czy ubranie wyjściowe? SKUTECZNE ZARZĄDZANIE OSOBAMI O RÓŻNYCH TYPACH OSOBOWOŚCI­Rozpoznawanie typów osobowościowych pracowników ­Tworzenie skutecznych zespołów wykorzystujących synergię osobowości pracowników­Świadomość przewagi ograniczeń własnego typu osobowości­Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań­Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości­Efektywne wywieranie wpływu i zarządzanie osobami o różnych typach osobowości