Ogłoszenia targów i szkoleń
Skuteczne i efektywne zarządzanie - doskonalenie umiejętności menedżerskich dla kadry kierowniczej administracji
Status | |
---|---|
Miejsce | Wielkopolskie Poznań |
Data rozpoczęcia | 2012-09-18 |
Data zakończenia | 2012-09-19 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/4645/skuteczne-i-efektywne-zarzadzanie-doskonalenie-umiejetnosci-menedzerskich-dla-kadry-kierowniczej-administracji |
Kontakt
SGP Training and Consulting przy SGP Sp. z o.o.
Opis
Uczestnictwo w warsztatach umożliwi realizację następujących celów:- diagnozę własnego potencjału menedżerskiego,- doskonalenie współpracy i integracja zespołu,- wykorzystanie różnorodności podwładnych do osiągania celów,- zwiększenie psychologicznych umiejętności menedżera,- poprawę umiejętności wywierania wpływu,- unikania błędów komunikacyjnych,- zwiększenie umiejętności budowania w sposób świadomy własnego wizerunku,- analizę najsilniejszych stron oraz obszarów do poprawy,- zwiększenie zarządzania sobą w czasie,- konstruktywne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych,- poznanie psychologicznych aspektów procesu wprowadzania zmian. Program szkolenia: LIDER, PRZYWÓDCA, MENEDŻER Realizm i odwagaWolność a odpowiedzialność, czyli nie zakuwaj się sam w kajdanySiła zaangażowaniaStrategia czy działanieSiła lenistwaJAK WYKORZYSTAĆ WŁADZĘ DLA WZROSTU EFEKTYWNOŚCI?Czym jest władza?Paradygmaty sukcesu współczesnego menedżeraRole i modele przywódczeStyle kierowaniaTajemnice i sztuka motywowaniaSOCJOTECHNIKA CZY SKUTECZNOŚĆ – KOMUNIKACJA W PRZYWÓDZTWIE Techniki skutecznego porozumiewania się Komunikacja zarządcza Bariery komunikacyjne Skuteczna komunikacja hierarchiczna Skuteczne podejmowanie decyzji Rozwiązywanie problemów Strategie podejmowania decyzji Narzędzia rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji Partycypacja decyzyjna Przewidywanie ryzyka i skutków podjętych decyzji Zniekształcenia i błędy procesu decyzyjnegoSZTUKA SŁOWA Rozmowa w relacji zwierzchnik – podwładny Kultura dyskusji, wypowiedzi Język rozmówcy Wykorzystanie walorów językowych Tempo, intonacja, siła, akcentowanie Jak reagować na gafy, wpadki i przejęzyczenia Sztuka aktywnego słuchania Kiedy prawdomówność oznacza brak taktu? Jak prawić i przyjmować komplementySZTUKA GESTU – KOMUNIKACJA NIEWERBALNAStrefy odległości w kontaktach interpersonalnychTypy uścisków dłoni i ich znaczenieJak uniknąć gafy – cmok nonsens i gesty kulturoweZnaczenie kontaktu wzrokowego w różnych kręgach i kulturachGesty i ich znaczenie w innych krajach KREOWANIE WIZERUNKU MENEDŻETA, TAJNIKI CHARYZMATYCZNEJ RETORYKISztuka argumentacjiCharyzma, osobowość i kompetencjaPostawy i gestykulacja jako emocjonalne sposoby przekazywania treściPostawy akceptujące, postawy negująceISTOTA ZACHOWAŃ ASERTYWNYCH W PRZYWÓDZTWIECo oznacza w praktyce bycie asertywnym liderem?Sprowadzanie rozmowy z pracownikiem z poziomu emocjonalnego do poziomu społecznego czyli partnerskiegoFeedback pozytywny i negatywnyKonstruktywne wyrażanie opiniiKomunikacja w sytuacjach trudnych SPOSOBY RADZENIA SOBIE ZE STRESEM Czynniki wywołujące stresIndywidualne podejście do stresuPostępowanie w sytuacjach pod presją stresuTechniki redukcji stresu UMIEJĘTNOŚĆ ODPOWIEDNIEGO DELEGOWANIA OBOWIĄZKÓW W ZESPOLE Planowanie i definiowanie celówZarządzanie priorytetamiSkuteczność w osiąganiu celówDelegowanie jako podstawowe narzędzie zarządzaniaDelegowanie zadań pracownikomJak i kiedy delegować zadania?Przekazywanie zadań odpowiednio do zakresu kompetencji podwładnychUstalanie kolejności zadań prowadzących do celuElementy blokujące delegowanie zadańTechniki egzekwowania wymagań i realizacji zadań Monitoring i ocena wykonania zadania przez pracownikówPLANOWANIE PRACY SWOJEJ I PODWŁADNYCH- Inni ludzie jako "złodzieje czasu"- Przykłady sytuacji, w których inne osoby nie szanują naszego czasu- Propozycje sposobów radzenia sobie z takimi sytuacjami- Asertywność jako umiejętność konieczna w kontaktach z innymi ludźmi- Znaczenie planowania czasu w procesie pracy- Rola planowania w zarządzaniu czasemZARZĄDZANIE CZASEM W PRAKTYCE- Techniki ustalania priorytetów- Formułowanie i definiowanie celów- Zasady delegowania zadań- Ustalanie priorytetów pod kątem ważności i pilności- Rejestr czasu- Analiza zadań według zasady Eisenhowera- Zasada Pareto - praca nad zadaniami przynoszącymi największe korzyści- Planowanie- Krzywa wydajności i koncentracji - kiedy mogę zdecydować się na twórczą pracę?- Zasady i techniki planowania- Planowanie metodą ALPEN- Czas faktyczny i prognoza – porównania perspektywiczne- Metoda planowania i kontroli realizacji przedsięwzięć- Pomoce w planowaniu (programy komputerowe, kalendarze, planery)- Kontrola- Kontrola przebiegu pracy- Kontrola osiągniętych celów- Przegląd i ocena dnia (samokontrola) MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW – METODY FINANSOWE I POZAFINANSOWE Jakie czynniki i wartości motywują zespół produkcyjny do lepszej pracy? Zasady wynagrodzenia Jak ustalać system premii i nagród? Skuteczne metody okazywania uznania i aprobaty Umiejętność udzielania motywujących informacji zwrotnych Zasady konstruktywnej krytyki i pochwały Opracowanie indywidualnych planów motywowania pracowników Jak zapobiegać spadkowi motywacji w zespole produkcyjnym? Najczęściej popełniane błędy w motywacji pracownikówOCENA PRACOWNIKÓW System ocen pracowniczychProces oceny pracowniczejPlanowanie – ustalenie celów, zadań kryterium ocenyZbieranie danych na temat ocenianego pracownikaRozmowa oceniającaSprowadzanie rozmowy z pracownikiem z poziomu emocjonalnego do poziomu społecznego czyli partnerskiegoFeedback pozytywny i negatywnyKonstruktywne wyrażanie opinii WPROWADZENIE DO NEGOCJACJI KIEDY NEGOCJOWAĆ, A KIEDY NIE?Czym jest negocjowanie?Negocjacje w zarządzaniuElementy wchodzące w sferę negocjacjiAtmosfera sprzyjająca negocjowaniuPorównanie stylów technik wywierania wpływu i negocjacji (kooperacyjny, rywalizacyjny, rzeczowy)Test indywidualnego stylu negocjacyjnegoZasady wywierania wpływu w oparciu o współpracęSkuteczność i strategie wpływu na innychGdzie siedzimy, czyli pozycja przy stole a techniki wywierania wpływu NEGOCJACJE EKSPERCKIESztuka negocjacji eksperckichNegocjuj nie negocjującStworzenie "neutralnych" parametrów dających przewagę w rozmowie PERSWAZJA I WPŁYW W ZARZĄDZANIUTechniki negocjacji menedżerskichZależności przestrzenneTest indywidualnego stylu negocjacyjnegoZasady wywierania wpływu w oparciu o współpracęPorównanie stylów technik wywierania wpływu i negocjacji (kooperacyjny, rywalizacyjny, rzeczowy) Styl ekspercki – najskuteczniejsze narzędzie wywierania wpływu na klientówNajskuteczniejsze techniki wywierania wpływu na klientów wewnętrznych i zewnętrznychTechniki zadawania pytań i aktywne słuchanie Sterowanie rozmową w kontaktach biznesowych z trudnym klientem JAK NAS WIDZĄ, CZYLI WIZERUNEK PRZYWÓDCYKreowanie własnego "teatru prezentacji"Trenowanie różnych form i gatunków wypowiedzi w prezentacjiKreowanie aktu prezentacji jako kreowanie siebieLider jako retorGesty wzmacniające i sugerująceEtykieta biznesowa i savoir vivre w zarządzaniu ludźmiStrefy odległości w kontaktach interpersonalnychTypy uścisków dłoni i ich znaczenieJak uniknąć gafy DRESS CODE - ELEGANCJA W UBIORZE - CO I KIEDY NOSIĆ? Ubiór w biznesie – sztuka autoprezentacjiPrawidłowy dobór stroju i dodatków,Fryzura, makijaż, biżuteriaPodstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety,Podstawowe uchybienia w wyglądzie mężczyzny.Typy strojów i zasady ich doboru, wskazania elegancji Dobór typu stroju w biznesie: business dress, business casual, casual; dodatkiIdealny ubiór do biura oraz na spotkaniaWskazówki dotyczące doboru stroju Strój nieformalny czy ubranie wyjściowe? SKUTECZNE ZARZĄDZANIE OSOBAMI O RÓŻNYCH TYPACH OSOBOWOŚCIRozpoznawanie typów osobowościowych pracowników Tworzenie skutecznych zespołów wykorzystujących synergię osobowości pracownikówŚwiadomość przewagi ograniczeń własnego typu osobowościMotywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowańSamopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowościEfektywne wywieranie wpływu i zarządzanie osobami o różnych typach osobowości