Ogłoszenia targów i szkoleń
Skuteczne public relations czyli jak kontaktować się z mediami i dbać o dobry wizerunek firmy
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2012-11-15 |
Data zakończenia | 2012-11-15 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/3608/skuteczne-public-relations-czyli-jak-kontaktowac-sie-z-mediami-i-dbac-o-dobry-wizerunek-firmy |
Kontakt
AVENHANSEN Sp. z o.o.
Opis
Serdecznie zapraszamy na naszą stronę internetową:Skuteczne public relations czyli jak kontaktować się z mediami i dbać o dobry wizerunek firmy>>>
Public relations jest dziedziną interdyscyplinarną. Wymaga wielu umiejętności, takich jak kreatywność, budowanie kontaktów z mediami, wystąpienia publiczne, poszukiwanie i przekazywanie informacji, prowadzenie badań, a nawet wiedza o marketingu. Jeśli ktoś nie zajmuje się PR-em, może odnieść wrażenie, że to dziedzina niekonkretna. A jednak w tej wielości i różnorodności działają ściśle określone zasady, które można poznać i w prosty sposób wcielić w życie.
Polecamy szkolenie, które pokazuje różne oblicza działalności PR-owej jako nowoczesnej dziedziny zarządzania, dbającej o reputację firmy. Jest wprowadzeniem dla osób, które chcą zajmować się w firmie tematem PR-u i zastanawiają się od czego zacząć. Zamierzają stworzyć strategię, dbać o komunikację, pisać notatki dla prasy w sposób profesjonalny, udzielać wywiadów do telewizji lub radia, kontrolować przepływ informacji w sytuacji kryzysu, który pojawia się od czasu do czasu w każdej firmie. Być może zajmą się wszystkim, być może tylko częścią z tych rzeczy. Cokolwiek to jest, proponujemy wstęp do nowej przygody z PR-em.
Po szkoleniu uczestnicy będą:
Rozumieli charakter pracy PR-owca
Wiedzieli jak dbać o komunikację w sposób celowy, planowy i ciągły
Umieli wskazać narzędzia i techniki wykorzystywane w PR wewnętrznym i zewnętrznym
Wiedzieli, jak konstruować program strategiczny PR
Znali zasady, którymi należy kierować się w sytuacji kryzysowej
Poprawnie pisali notatki prasowe
Znali zasady dotyczące wystąpień publicznych przed kamerą
Umieli profesjonalnie zorganizować konferencję prasową Program szkolenia1. Wstęp
Dlaczego PR to nie tylko pisanie notek do prasy?
Jak robić szum? I czy to konieczne?
Czym się różni PR od marketingu?
PR zewnętrzny i wewnętrzny – dlaczego niezbędna jest spójność?2. Nawyki dobrego PR-owca
W kontaktach z dziennikarzami potrzebna jest wytrwałość
Obserwuj nowe nurty - o ile możesz, 24 h na dobę!
Zwracaj baczną uwagę na informacje, które na pierwszy rzut oka nie pasują do Twojej firmy
Śledź całą branżę i konkurencję 3. Kreatywność w PR
Czy kreatywność jest wrodzona?
Trzy typy myślenia (eksploracje, transformacje i kombinacje) a kreatywność
Pięć razy I, czyli na czym polega kreatywność w PR
Ćwiczenia na rozgrzewkę, czyli jak dbać o elastyczność, oryginalność i giętkość myślenia
Kreatywność a kampania PR4. Warsztat – tworzymy kampanię
Kampania jako forma wielonarzędziowa
Etapy kampanii
Dlaczego PR-owiec chce osiągnąć jak najwięcej bez wydawania pieniędzy?
Studia przypadków – nagrodzone kampanie, wspólna analiza, wnioski
Tworzenie własnych kampanii na wskazany przez trenera temat5. PR na co dzień, ale nie tylko
Opowiedz swoją historię, czyli o tym, że PR na co dzień potrzebuje wizjonera
PR w sytuacji kryzysowej – dlaczego nie należy chować głowy w piasek
Studium przypadku – pięć cech informacji w sytuacji kryzysowej
Symulacja – reagujemy w sytuacji kryzysowej (przygotowujemy się do działania w obliczu przykładowych kryzysów, które możemy przewidzieć) 6. PR strategiczny
Przygotowanie: badanie opinii o firmie (ilościowe, jakościowe) oraz analiza sytuacji (słabe, mocne strony)
Przygotowanie programu PR
Ustalenie koncepcji - jaki wizerunek zamierzamy przekazać światu
Wybór narzędzi7. Współpraca z dziennikarzami
Jak prawidłowo przygotować konferencję prasową?
Jak budować sieć kontaktów?
Tworzenie wizerunku eksperta
Podsyłanie ciekawych tematów8. Piszemy do mediów
Cechy dobrej informacji, najczęściej popełniane błędy
Ćwiczenie: piszemy notatkę prasową
Ćwiczenie: test poprawności. Analiza i porady językowe
Co poza notatką? (opracowanie prasowe, oświadczenie, informacja specjalistyczna, komunikat informacyjny, tekst sponsorowany)9. Wystąpienia - jak się przygotować?
Co jest ważne dla radia, co dla telewizji? - ubiór, dodatki, mowa ciała, ton głosu, tempo mówienia, modulacja, pauzy
Jasne sprecyzowanie celu wystąpienia
Zasada krótkich, zwartych wypowiedzi
Rola porównań, metafor, przykładów
Techniki perswazji: słowa zwrotnice i język korzyści
Wybrane techniki odpowiedzi na trudne pytania
Ćwiczenie: udzielamy wywiadu dziennikarzowi - nagranie wideo, wspólna analiza, wnioski10. Podsumowanie
Szkolenie prowadzi:
Anita Chmara
Trener oraz certyfikowany coach ICC z wieloletnim doświadczeniem biznesowym i szkoleniowym. Psycholog i dziennikarka. Specjalizuje się w umiejętnościach kierowniczych, komunikacji, asertywności, sprzedaży i obsłudze klienta, tworzeniu standardów obsługi klienta, zarządzaniu poprzez wartości, coachingu, wystąpieniach publicznych oraz public relations.SZKOLENIA