Ogłoszenia targów i szkoleń
Skuteczne zarządzanie zespołem z elementami motywowania
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2011-11-03 |
Data zakończenia | 2011-11-04 |
www | http://pracowniakompetencji.pl/index.php |
biuro@pracowniakompetencji.pl |
Kontakt
Pracownia Kompetencji
ul Wiejska 12A
00-490 Warszawa
e-mail: biuro@pracowniakompetencji.pl
tel./fax: (22) 62 100 62
Opis
Adresat szkolenia
Program adresowany jest do kadry zarządzającej – menedżerów działów, departamentów, koordynatorów grup sprzedażowych i zadaniowych.
Cele szkolenia
Poznanie kluczowych zagadnień związanych z motywowaniem osób i grup.
Identyfikacja mocnych i słabych stron każdego z uczestników, służąca nakreśleniu kierunków indywidualnego rozwoju zawodowego.
Doskonalenie umiejętności pracy z klientem stosownie do indywidualnych doświadczeń, możliwości i potrzeb.
Wyszczególnienie i przećwiczenie kluczowych umiejętności menedżerskich, takich jak:
- motywowanie
- egzekwowanie norm i wartości
- poznawanie potrzeb podwładnych
- autoanaliza i planowanie własnego rozwoju
- prowadzenie rozmowy korygującej
- delegowanie zadań
- udzielanie pochwały
Idea nieustannego „stawania się kimś więcej niż się jest”, będąca podstawą autentycznego procesu rozwoju, stanowi motyw przewodni szkolenia.
Program szkolenia
Od czego zależy sukces w motywowaniu zespołu?
- Jakość zarządzania zespołem
- Zarządzanie czasem
- Delegowanie uprawnień – Empowerment
- Motywowanie
- Komunikacja a aktorstwo
Znaczenie przywództwa
Zarządzanie zespołem – aktywne przywództwo
- Egzekwowanie norm i wartości
- Poznawanie potrzeb podwładnych
- Autoanaliza i planowanie własnego rozwoju
- Prowadzenie rozmowy korygującej
- Poszukiwanie rozwiązań
Zasady pracy w zespole
Określenie wspólnej wizji
Znamiona powodzenia
Misja a motywowanie
Określenie najważniejszych wartości
Kierunki rozwoju
Kto to jest lider?
Cztery style kierowania
Blok ćwiczeń praktycznych polegających na odgrywaniu ról w różnorodnych sytuacjach typu pracownik – menadżer.
Sześć funkcji menadżera
Delegowanie uprawnień – Empowerment
- Dylematy, pułapki i przekonania, które powstrzymują menadżera przed tym procesem
Ryzyko?
Japońska i amerykańska metoda podejmowania decyzji
Motywowanie
- Nagradzanie i chwalenie
- Korzyści wynikające z chwalenia
- Krytyka motywująca
- Krytyka zniechęcająca
- Kanapka krytyki
Asertywność w komunikacji
- Problematyka emocji – komunikat „JA”
- Problematyka granic
- Techniki utrzymania postawy asertywnej
- Dzielenie się opiniami – informacja zwrotna
Komunikacyjne umiejętności lidera
- Przekonywanie
- Zasady wywierania wpływu
- Komunikacja w zespole (intencja i jasność przekazu, proces komunikacji w zespole)
- Intencja komunikacji
- Jasność przekazu
- Bariery komunikacyjne
W programie przewidzianych jest szereg ćwiczeń praktycznych oraz autotesty.
Forma szkolenia
Ćwiczenia zespołowe, indywidualne, dyskusje kierowane, własne metody treningowe, wykład, zajęcia warsztatowe, testy.
Trener
- Jest absolwentem studiów magisterskich oraz MBA w Wyższej Szkole Zarządzania w Warszawie (Polish Open University) oraz Oxford Brookes University.
- Posiada łącznie 20-letnie doświadczenie zawodowe zdobyte w międzynarodowych korporacjach (14 lat pracował na stanowiskach kierowniczych, 8 lat na dyrektorskich), wzbogacone o 3 poziomy studiów oraz znaczną ilość ukończonych szkoleń krajowych i zagranicznych.
- Tematyka najczęściej prowadzonych szkoleń, to: zarządzanie zespołami, techniki sprzedaży, negocjacje, obsługa klienta, asertywność.
- Jako szef sprzedaży w kolejnych firmach, równolegle przeszkolił ok. 2000 osób. M.in. był trenerem wewnętrznym (przy jednoczesnym pełnieniu obowiązków szefa sprzedaży) w IKEA. Przeszkolił tam ok. 500 osób.
- W latach 2003.05 – 2005.05 pracował w Amica Wronki S.A. jako dyrektor sprzedaży. Był odpowiedzialny za zarządzanie sprzedażą krajową - sprzęt AGD. Zarządzał działem i zespołem sprzedaży - 50 osób. Był odpowiedzialny za budżet sprzedaży w wysokości 700 milionów złotych
- W latach 2000.08 – 2003.02 pracował w Electrolux Poland Sp. z o.o. jako dyrektor sprzedaży reprezentował firmę Electrolux w Polsce odnośnie marek Electrolux, AEG, Zanussi. Zarządzał działem oraz zespołem sprzedaży (24 osoby). Był odpowiedzialny za budżet sprzedaży w wysokości 300 milionów złotych.
- Z jego usług korzystali pracownicy oraz menadżerowie następujących firm: ACCORD FINANCE, Diners Club International Polska, Polbank EFG, BRE Bank S.A, Centrala PZU S.A., eCard Polska, Polkomtel (Plus GSM), British American Tobacco Polska S.A., Scania, TNT Express Worldwide (Poland) Sp. z o.o., Bakoma S.A., Centrum Medyczne Damiana, Johnson Controls Ltd., Mondi Packaging Warszawa Sp. z o.o., ADAMED Sp. z o.o., PHARMINDEX - CMP Medica Poland Sp. z o.o., Schindler Polska, Jean Mueller Polska Sp. z o.o., Rewe Group, miniMAL Sp. z o.o., JELFA S.A.