Ogłoszenia targów i szkoleń
Sprzedaż Dóbr Luksusowych z Segmentu Marek Premium
Status | |
---|---|
Miejsce | Polska Zakopane |
Data rozpoczęcia | 2012-11-13 |
Data zakończenia | 2012-11-16 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/2273/sprzedaz-dobr-luksusowych-z-segmentu-marek-premium |
Kontakt
TQM Training & Consulting Polska sp. z o.o.
Opis
SPRZEDAŻ DÓBR LUKSUSOWYCH Z SEGMENTU MAREK
PREMIUM
Czyli jak sprzedawać produkty luksusowe,
TRENING KOMPETENCJI SPRZEDAŻOWYCH
Cel
szkolenia:
·
poznanie
pojęcia luksusu
·
zrozumienie
indywidualnych potrzeb klienta luksusowego
·
zwiększenie
skuteczności zamykania sprzedaży produktów luksusowych
·
poznanie
najskuteczniejszych techniki sprzedaży, dopasowanych do typu osobowości klienta
luksusowego
·
zmiana
własnej mentalności i nastawienia do sprzedaży produktów luksusowych
PROGRAM
SZKOLENIA:
Istota
pracy sprzedawcy dóbr luksusowych w świetle obecnych realiów rynkowych - niezbędna i pożądana
wiedza, umiejętności i postawa.
Przyszłość
i kierunki rozwoju sprzedaży produktów luksusowych w Polsce:
·
wyzwania
dla sprzedawców dóbr luksusowych w Polsce
·
postawy
konsumentów wobec luksusu - czym jest "luksus"?
·
zmiany
w otoczeniu rynkowym, a popyt na produkty luksusowe w Polsce.
Rynek
produktów luksusowych w Polsce i na świecie:
·
czym
różni się produkt klasy premium od non premium,
·
polski
użytkownik WYBRANEJ MARKI luksusowej,
·
perspektywy
rozwoju rynku dóbr luksusowych w Polsce na przykładzie DANEJ MARKI
Najważniejsze
reguły i zasady profesjonalnej obsługi klienta luksusowego– jakość obsługi klienta
a pozycja Firmy na rynku, rola i znaczenie odkrywania, zaspokajania i
przekraczania oczekiwań klientów, sposoby odkrywania potrzeb klientów.
Docenianie i dowartościowanie klienta.
Komunikacja
z klientem luksusowym – styl życia i czas wolny, komunikacja budująca
lojalność, różne grupy docelowe – jak przekazać dopasowany komunikat?,
elastyczność i błyskotliwość sprzedawcy.
Metoda:
"dopieszczania" klienta, unikalność i niepowtarzalność produktu, możliwość
"zindywidualizowania oferty", legenda marki i legenda jej użytkowników.
Budowanie
pozytywnych i długotrwałych relacji w kontakcie z klientem – nastawienie, elastyczność,
motywacja i umiejętności. Podstawowe narzędzia w kontaktach z ludźmi: technika
zadawania pytań, trafna ocena innych, aktywne słuchanie. "Ten prowadzi rozmowę,
kto słucha a nie ten kto mówi".
Jak
budować emocjonalny związek z marką:
·
unikalny
design jako platforma komunikacji - więź klienta z marką. Czy istnieją
jeszcze lojalni klienci?
·
wykorzystanie
emocji w budowaniu relacji z klientami,
·
dopasowanie
do klienta luksusowego, jak znaleźć wspólny język.
Język
ciała jako sposób komunikowania się z otoczeniem. Elementy autoprezentacji i
etykiety biznesowej.
Siła
komunikacji niewerbalnej – dlaczego zwracamy szczególną uwagę na to jak się
zachowujemy oraz jak odbierają nas inni. Jak stworzyć spójny wizerunek podczas
przekazu by poziom werbalny i niewerbalny był identyczny?
Otaczanie
się gadżetami – wpływ na klienta
Kreowanie
pożądanego wizerunku personalnego. Techniki budowania wiarygodności przekazu :
ton głosu, gesty, słowa.
Dopasowanie
się do
rozmówcy, czyli odzwierciedlanie swoim zachowaniem zachowania partnera w
rozmowie.
Metaprogramy,
czyli kim są klienci dóbr luksusowych… typy osobowości, jak komunikować
się z poszczególnym typem , jak zadawać pytania, jakich używać argumentów i jak
wywierać wpływ by podjęli pożądaną decyzje. Testy na typ osobowości, oraz
obrazowy miniwykład nt danych typów. Najskuteczniejsze techniki
sprzedaży, dopasowane do typu osobowości.
Motywacja
a potrzeby wynikające z nabywania towarów luksusowych. Psychologiczny
portret klienta dóbr luksusowych czyli mechanizm zaspokajania snobizmu.
Przekraczanie granicy tabu – snobizm, prestiż, marka.
Czynniki warunkujące nabywanie dóbr luksusowych – hierarchia
zaspokajanych potrzeb; czym jest snobizm i dlaczego warto nazywać rzeczy po
imieniu.
Rola
prestiżu w
posiadaniu produktów luksusowych:
·
co
powoduje że nabywamy produkty drogie i luksusowe?
·
rola
dóbr luksusowych w kreowaniu osobistego
i profesjonalnego wizerunku ich użytkowników,
·
przynależność
do określonej grupy środowiskowej a grupa odniesienia,
·
rodzaje
czynników statusu społecznego wiążących się najsilniej z konsumpcją dóbr
luksusowych.
Celebracja
sprzedaży - techniki przedstawiania ceny i prezentacji produktu markowego – zapomnij o podstawowych
elementach podczas prezentacji, język korzyści (cecha , zaleta, korzyść).
Techniki przedstawiania ceny produktów luksusowych, zasad gwarancji, budowanie
marki poprzez profesjonalna obsługę i jakość. Które cechy produktu pozwalają go
wyróżnić – jak o nie zadbać.
Narzędzia
zwiększające skuteczność zamykania sprzedaży – co jeśli klient kupił i co
jeśli klient nie dokonał zakupu?; sygnały jakie daje klient świadczące o chęci
zakupu; podstawowe techniki zamykania sprzedaży: bezpośrednia, założenie,
wybór, mniejsza zgoda, wyważenie, tak-tak, dlaczego nie?; dodatkowe techniki.
Techniki
wywierania wpływu -
reguły i techniki wywierania wpływu. Prezentacja reguł i technik
perswazji z zastosowaniem omówionych reguł perswazji (implikacje,
przeramowanie, ukryte pytania) Inne techniki - słowa klucze, utrwalone wzorce
reakcji, metoda dawania wyboru, znaczenie autorytetu pozycji, siły i wpływu
autorytetu, metoda kontrastu, reguła wzajemności przysług, metoda zaangażowania
i konsekwencji, społecznego dowodu słuszności (pokazywanie pozytywnych
technik wywierania wpływu, wyników badań itp.).
Reguła
wzajemności –
umiejętność wręczania giftów i prezentów. Po co wręczamy klientom upominki,
zaproszenia
na rauty , organizujemy dni otwarte ?
Reguła
niedostępności –
cena a dostępność produktów, wyjątkowość, limitowana seria.
Mentalność
sprzedawcy produktów luksusowych – zmiana nastawienia i motywacji,
techniki budowania pewności siebie, określenie mocnych i słabych stron
osobowości istotnych w kontakcie z klientem VIP.
Czas
trwania szkolenia: 2
dni Szkolenie można zakupić pod bezpośrednim linkiem:http://tqmtc-sklep.pl/pl/p/Sprzedaz-Dobr-Luksusowych-z-Segmentu-Marek-Premium/256