Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

Strategiczne zarządzanie firmą

Strategiczne zarządzanie firmą
Status
Miejsce Mazowieckie Warszawa
Data rozpoczęcia 2012-11-15
Data zakończenia 2012-11-15
www http://www.szkolenia.com/szkolenie/2361/strategiczne-zarzadzanie-firma-
Email
Kontakt
AVENHANSEN Sp. z o.o.
Opis
Zapraszamy na naszą stronę internetową:Strategiczne zarządzanie firmą >>>Celem warsztatu "Strategiczne zarządzanie firmą" jest przedstawienie, przyswojenie oraz przećwiczenie przez uczestników kluczowych elementów oraz narzędzi strategicznego zarządzania firmą, tak, aby mogli oni wyznaczyć, zaplanować, wdrożyć, wspierać, monitorować i modyfikować działania prowadzące do osiągnięcia przez firmę strategicznych celów. Wysoka konkurencyjność dzisiejszego środowiska biznesowego sprawia, że tylko firmy, które mają jasne i spójne cele realizowane przy pomocy starannie przygotowanej i skutecznie wdrożonej strategii są w stanie odnieść długotrwały sukces. Niezbędnym elementem jest także skuteczne strategiczne zarządzanie firmą, co oznacza, że firma nie tylko jest w stanie wyznaczyć i wdrożyć strategiczne kierunku rozwoju, lecz także na bieżąco monitoruje swoją sytuację oraz, w razie potrzeby, szybko i efektywnie podejmuje odpowiednie działania korygujące. Strategiczne cele firmy powinny opierać się na dogłębnej analizie środowiska, w którym firma funkcjonuje oraz być nastawione na zaspokojenie potrzeb i oczekiwań jej interesariuszy, takich, jak: konsumenci, partnerzy biznesowi, pracownicy, czy właściciele. Kluczowa staje się także umiejętność skutecznej realizacji przygotowanej strategii osiągnięcia tych celów – spowodowanie, że organizacja będzie w stanie funkcjonować (na poziomie kompetencji, procesów, czy komunikacji) tak, że osiągnie wyznaczone cele w sposób najbardziej efektywny. Korzyści dla uczestników Zrozumienie, rozwój oraz umiejętność skutecznego wykorzystania elementów koncepcji zarządzania strategicznego do rozwoju firmy Umiejętność wdrożenia oraz skutecznego zarządzania koncepcją zarządzania strategicznego w firmie Umiejętność wykorzystywania nowoczesnych rozwiązań do szukania możliwości rozwoju, jak i monitorowania efektywności działania firmy Umiejętność unikania pułapek związanych z realizacją strategii firmy i strategicznym zarządzaniem firmą Zwiększenie skuteczności osiągania oczekiwanych rezultatów biznesowych związanych z realizacją strategicznych celów firmy Program szkolenia Szczegółowy program oraz jego zawartość zostaną doprecyzowane na podstawie wywiadów z uczestnikami oraz dopasowane do specyfiki ich zakresu pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności przeprowadzonych ćwiczeń, które będą miały za zadanie oddanie specyfiki pracy uczestników warsztatu. Wprowadzenie do koncepcji zarządzania strategicznego W ramach wstępu, uczestnicy zostaną wprowadzeni w temat strategicznego zarządzania firmą od koncepcji tak zwanego "dużego obrazka" ("big picture") – jednego z podstawowych elementów strategicznego podejścia do zarządzania firmą. Sesja ta będzie także dobrym kontekstem do zapoznania się uczestników ze sobą oraz do pierwszej wymiany doświadczeń. Uczestnicy zostaną także wprowadzeni w model procesu planowania strategicznego, który pozwoli usystematyzować wiedzę i narzędzia, jak również będzie służył jako pomocna platforma planowania i wdrażania strategicznego zarządzania w firmach uczestników. Poruszane zagadnienia obejmują między innymi: Koncepcja wielkich firm – "Od dobrego do wielkiego" według Jima Collinsa Metodyka myślenia strategicznego Proces planowania strategicznego Analiza otoczenia zewnętrznego firmy i strategiczna orientacja "na zewnątrz" firmy W tej części uczestnicy zapoznają się metodami i narzędziami analizy i wnioskowania dotyczącymi otoczenia zewnętrznego firmy. W sposób praktyczny – dla lepszego zrozumienia i utrwalenia przedstawionych elementów i narzędzi – będą również zaangażowani w przeprowadzenie tego typu analizy dla własnej firmy. Poruszane zagadnienia obejmują między innymi: Konsument/odbiorca w centrum działania firmy Model pięciu sił konkurencyjnych Portera Metodologia analizy SWOT oraz analiza przyczynowo-skutkowa Benchmarking zewnętrzny oraz analiza trendów rynkowych Analiza konkurencyjna Analiza, segmentacja oraz ocena potencjału biznesowego segmentów konsumentów i odbiorców Interesariusze procesu zarządzania strategicznegoW tym module, uczestnicy zapoznają się z metodami i narzędziami związanymi z rozpoznaniem potrzeb i oczekiwań interesariuszy procesu zarządzania strategicznego. W kontekście własnych firm, w ramach ćwiczenia, uczestnicy będą identyfikować grupy interesariuszy oraz ich potrzeby związane z prowadzeniem działalności firmy. Poruszane zagadnienia obejmują między innymi: Identyfikacja i rozpoznanie oczekiwań interesariuszy Zarządzanie oczekiwaniami i komunikacją z grupami interesariuszy na poszczególnych etapach planowania i wdrażania zarządzania strategicznego Budowanie relacji ze strategicznymi partnerami biznesowymi Wizja, misja, wartości, cele i strategia organizacji Na tym etapie warsztatu, uczestnicy, w ramach ćwiczeń na podstawie przedstawionych pojęć i przykładów, będą wypracowywać kluczowe elementy związane ze strategicznym zarządzaniem firmą, takie, jak wizja, misja, wartości i cele. W praktyczny sposób będą także w stanie ocenić i kierunkowo dopasować rodzaj strategii, która w kontekście ich firmy najskuteczniej może realizować wyznaczone cele strategiczne. Dodatkowo, uczestnicy poznają narzędzia priorytetyzacji podejmowanych działań oraz oceny i eliminacji ryzyka w planowaniu i wdrażaniu działań strategicznych. Poruszane zagadnienia obejmują między innymi: Proces definiowania i weryfikacji wizji, misji, wartości oraz celów organizacji Generyczne strategie firm (odróżnienie, przywództwo kosztowe, koncentracja, "utknięcie po środku") Metodologia wyboru, tworzenia i dostosowania strategii firmy dla skutecznej realizacji jej celów strategicznych Metodologie priorytetyzacji działań oraz strategicznego podejmowania decyzji Zarządzanie ryzykiem w ramach planowani