Ogłoszenia targów i szkoleń
Sztuka skutecznego porozumiewania się
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2012-12-11 |
Data zakończenia | 2012-12-11 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/3486/sztuka-skutecznego-porozumiewania-sie |
Kontakt
SYNTEZA [Szkolenia-Konsulting]
Opis
Czas trwania: 1 dzień [7 godzin dydaktycznych]Ilość miejsc ograniczona - decyduje kolejność nadsyłania zgłoszeńWszystkie zgłoszenia nadesłane przed 02.04.2013 r., premiowane będą rabatem w wysokości 100 PLN. UWAGA: Na zlecenie istnieje możliwość organizacji zajęć np. w siedzibie firmy/instytucji zlecającej.PROGRAM 1. KOMUNIKACJA NIEJEDNO MA IMIĘ, CZYLI FORMY KOMUNIKACJIWymiary skutecznej komunikacji w organizacjiKomunikacja werbalna, czyli to, co słyszymyKomunikacja niewerbalna i jej kluczowe elementy2. ELASTYCZNOŚĆ W POROZUMIEWANIU SIĘ, JAKO WYMÓG KOMUNIKACJI W ZESPOLEElementy wpływu na prawidłową komunikację w zespoleZastosowanie asertywnej komunikacji – analiza barier i szukanie porozumieniaEmocje i ich wpływ na komunikację (model Ellisa)3. PRAKTYCZNE WYKORZYSTANIE NARZĘDZI KOMUNIKACYJNYCH Potrzeby psychologiczne rozmówcy i nasza odpowiedź na nieUmiejętność zadawania pytań, jako kluczowa umiejętność komunikacyjnaKlaryfikacja, parafraza, podsumowania… - dialog oparty na właściwych zasadach4. ELEMENTY KOMUNIKACJI PERSWAZYJNEJ I ICH ZNACZENIE DLA EFEKTYWNEGO POROZUMIEWANIA SIĘWykorzystanie preferowanych kanałów sensorycznych w budowaniu skutecznej argumentacjiTechniki wpływu społecznego wg Roberta CialdiniegoTaktyki obrony przed manipulacją5. TRENING UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNYCH (warsztat z kamerą wideo)Przygotowanie do rozmów - na bazie własnego doświadczenia Symulacje z podziałem na role: nadawca-odbiorca Analiza poszczególnych scenek pod kątem uzyskanych efektów6. TRUDNE SYTUACJE KOMUNIKACYJNE I METODY POSTĘPOWANIAZakłócenia w komunikacji i sposoby ich eliminowaniaAsertywne komunikowanie otoczeniu swoich próśb i oczekiwańRadzenie sobie ze stresem i tremą podczas wystąpień publicznychFORMULARZ ZGŁOSZENIOWY I PROGRAM ZAJĘĆ
Cel szkolenia:Jak powiedział Zig Ziglar: "Jakość Twojego życia zależy od jakości Twojej komunikacji". Pewnie każdemu z nas zdarzyło się usłyszeć coś innego, niż powiedział rozmówca i odwrotnie powiedzieć coś zupełnie innego niż zrozumiał odborca naszego komunikatu. Sytuacje takie bywają zabawne, ale częściej okazują się kłopotliwe. Celem nadrzędnym szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy Uczestników w zakresie komunikacji interpersonalnej. Natomiast zadaniem warsztatu jest rozwinięcie umiejętności skutecznego porozumiewania się, która warunkuje osiąganie sukcesu w każdej sferze życia.Korzyści dla Uczestników:Osoby obecne na szkoleniu, dzięki aktywnemu uczestnictwu:poznają zasady skutecznej komunikacji, zarówno werbalnej, jak i niewerbalnej,dowiedzą się, na co ludzie zwracają największą uwagę w trakcie rozmowy z innymi,zapoznają się z zakłóceniami w procesie komunikacji i sposobami ich unikania,omówią asertywne sposoby komunikacji,określą swój styl komunikowania się i preferowany kanał sensoryczny,poznają techniki komunikacji perswazyjnej,zastanowią się, jak skutecznie bronić się przed manipulacją w komunikacji,przećwiczą w praktyce narzędzia służące właściwemu porozumiewaniu się zarówno z perspektywy nadawcy jak i odbiorcy komunikatu. Szkolenie realizowane jest w ramach cyklu: "Dla tych, którym brakuje czasu"