Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

Techniki asertywne w kierowaniu

Techniki asertywne w kierowaniu
Status
Miejsce Mazowieckie Warszawa
Data rozpoczęcia 2012-12-11
Data zakończenia 2012-12-11
www http://www.szkolenia.com/szkolenie/3583/techniki-asertywne-w-kierowaniu
Email
Kontakt
SYNTEZA [Szkolenia-Konsulting]
Opis
Czas trwania: 2 dni [2 x 7 godzin dydaktycznych] WERSJA "ZAMKNIĘTA"  Miejsce i termin szkolenia proszę uzgadniać z naszymi Konsultantami: 32 281 62 31szkolenia@synteza.plWERSJA "OTWARTA"  Zgłoszenia przyjmujemy do wyczerpania wolnych miejscTermin szkolenia: zostanie ustalony po zebraniu odpowiedniej ilości zgłoszeńTermin zajęć ustalony będzie po zebraniu zgłoszeń w ilości wystarczającej na pokrycie kosztów szkolenia [najczęściej ilość ta wynosi ok. 10 osób].O ustalonym terminie powiadomieni będą wszyscy, którzy zasygnalizowali swą chęć udziału w zajęciach i przesłali wypełnioną kartę zgłoszeniowąInformacja o ustaleniu terminu przesłana będzie do zainteresowanych nie później niż na 30 dni przed rozpoczęciem szkolenia.Wszystkie zgłoszenia nadesłane przed wyznaczeniem terminu, premiowane będą rabatem w wysokości 100 PLN na każdą zgłoszoną osobę.Miejsce: Katowice - Hotel QUBUS **** PrestigePROGRAM1. Rozpoczęcie zajęćPrzedstawienie się prowadzących i uczestników, określenie metod pracy na warsztatachIntegracja mająca na celu zbudowanie korzystnej atmosfery na zajęciach2. Asertywność w pracy kierującego – wprowadzenie do zagadnieniaAsertywność jako alternatywa zachowań: biernego i agresywnego"Mapa asertywności" – autoanaliza obszarów trudności i świadomość własnego potencjału3. Obrona praw kierownika w sytuacjach zawodowych i presji grupy"TAK", czy "NIE" – sam decyduję czy pracownicy robią to za mnie? (Stanowczość i stawianie granic w sytuacjach społecznych)"Ja i moje prawa" – asertywna postawa, ułatwiająca sprawną komunikację w zespole zadaniowym Budowanie osobistej wiarygodności – kompetencje i charyzma lidera4. Kierownik jako lider – styl komunikowania a efektywność działańGrupa a zespół (cechy charakterystyczne, dynamika, transformacja, "efekt synergii – zespół może więcej")Zrozumienie ludzkiej natury – motywacja i jej rodzaje (rola lidera a potrzeby zespołu)Delegowanie uprawnień: rola odpowiedzialności i swobody decyzyjnej5. Trudne rozmowy? – Wyrażanie własnych myśli i opinii Postawy interpersonalne - "bycie w porządku ja – ty" (Koncepcja Harris’a)  Początki bywają trudne, czyli budowanie asertywnego komunikatu "Ja…" oraz modelu asertywnej odmowy "Nie"6. Kształtowanie relacji przełożony/podwładny: równowaga siłSłowa, gesty, uczucia, czyli przyjmowanie opinii, ocen i emocji innychAsertywne wyrażanie oczekiwań i model konfrontacji przekonań w sytuacjach zawodowychFeedback - informacja zwrotna: zasady udzielania i przyjmowania (rozmowa oceniająco-motywująca, konstruktywna krytyka, pochwała)7. Formy wyrażania negatywnych uczuć i radzenie sobie z agresją otoczeniaNaturalny ton głosu, kontakt wzrokowy, otwarta postawa ciała - elementy sprzyjające rzeczowej komunikacji, milczenie i przekonujący "język ciała" Stopniowanie agresji według schematu Pameli Butler, czyli informacja przed negatywną reakcją (mówienie "NIE" bez poczucia winy)8. Rozwiązywanie problemów przez zespół i rola menedżera jako inspiratoraTechniki pracy zespołowej i metody rozwiązywania trudnych sytuacjiEfektywna komunikacja w zespole zadaniowym (reguły grupowego porozumiewania się; podejmowanie decyzji; bariery, kryzysy i sposoby ich pokonywania)Kreatywność kontra rutyna - techniki stymulowania nowych zachowań pracowniczych i wzbudzanie zaangażowania9. Asertywność w kontakcie z samym sobą, czyli oszczędność czasu i energiiZarządzanie sobą w czasie, priorytety "czas to pieniądz – traktuj czas jak inwestycję"Profilaktyka i antystres w trosce o własne zdrowie10. Podsumowanie zajęćCo mogę zmienić swoją postawą w środowisku pracy?Ciąg dalszy nastąpi... – literatura pomocniczaPełen program i informacje nt. organizacji szkolenia