Ogłoszenia targów i szkoleń
Trade Marketing - czyli jak skutecznie budować pozycję firmy w kanałach sprzedaży i u partnerów handlowych
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2012-11-15 |
Data zakończenia | 2012-11-15 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/49/trade-marketing-czyli-jak-skutecznie-budowac-pozycje-firmy-w-kanalach-sprzedazy-i-u-partnerow-handlowych |
Kontakt
AVENHANSEN Sp. z o.o.
Opis
Zapraszamy na naszą stronę internetową:Trade Marketing - czyli jak skutecznie budować pozycje firmy w kanałach sprzedaży i u partnerów handlowych>>>
Celem warsztatu jest wyposażenie uczestników w wiedzę i narzędzia niezbędne do stworzenia lub optymalizacji sposobu działania Trade Marketingu w firmie. Warsztat odnosi się do kontekstu zewnętrznego i wewnętrznego, w którym Trade Marketing funkcjonuje oraz do sposobów skutecznego wypełniania jego zadań tak, aby maksymalizować pozycję firmy w kanałach sprzedaży oraz u poszczególnych partnerów handlowych.Ten interaktywny warsztat prowadzony jest z perspektywy konsumentów i nabywców, którzy na różne sposoby odbierają bodźce, mające wpływać na ich decyzje zakupowe i zachowania konsumpcyjne. Sposób działania firmy – a w szczególności Trade Marketingu – jest pokazany "oczami" odbiorcy i oceniany w sposób "zdroworozsądkowy" pod kątem skuteczności. Wnioski z analizy przypadków służą stworzeniu takiego Trade Marketingu w firmie, który w skuteczny sposób potrafi wpłynąć na rozwój sprzedaży i udziałów rynkowych poprzez przygotowanie i efektywne wdrożenie planów działania, odpowiadających na potrzeby nabywców i partnerów handlowych. Poruszane kwestie będą także uzupełniane prezentacją praktycznych narzędzi, usprawniających operacyjne funkcjonowanie Trade Marketingu.
Korzyści dla uczestników
Po warsztacie uczestnicy będą w stanie:-Zrozumieć złożoność kontekstu zewnętrznego (nabywcy, kanały sprzedaży i partnerzy handlowi), w którym funkcjonuje Trade Marketing.-Zrozumieć rolę i zależności, w których Trade Marketing funkcjonuje w samej firmie.- Skutecznie zaprojektować najbardziej optymalny sposób pracy oraz strukturę Trade Marketingu w swojej firmie.- Dostosować i wdrożyć praktyczne narzędzia, usprawniające pracę Trade Marketingu oraz jego współpracę z innymi działami firmy oraz partnerami handlowymi.
Program szkolenia
Szczegółowy program oraz jego zawartość zostaną doprecyzowane na podstawie wywiadów z uczestnikami oraz dopasowane do specyfiki ich zakresu pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności przeprowadzonych ćwiczeń, które będą miały za zadanie oddanie specyfiki pracy uczestników warsztatu.
Definicja nowoczesnego Trade Marketingu Uczestnicy zostaną wprowadzeni w kluczowe i najnowsze informacje i trendy z dziedziny trade marketingu. Pozwoli to na wprowadzenie i zdefiniowanie kontekstu warsztatu. Sesja ta będzie także dobrym kontekstem do zapoznania się uczestników ze sobą oraz do pierwszej wymiany doświadczeń. Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:
Nabywca (shopper) – alter ego konsumenta?
Badania zachowań nabywców.
Typy nabywców i misje zakupowe.
Wiedza kanałowa i kliencka.
Jak zgrać interesy firmy, konsumenta i partnera handlowego?
Budowanie wartości kategorii produktu a budowanie udziałów rynkowych.
Kluczowe obszary działania i narzędzia Trade Marketingu. Podczas tego modułu (który będzie zajmował większość czasu warsztatu), uczestnicy poznają "od kuchni" warsztat funkcjonowania nowoczesnego i efektywnego działu Trade Marketingu. Moduł ten jest przede wszystkim nastawiony na praktyczne poznanie, zrozumienie i przyswojenie narzędzi w kontekście działań trade marketingowych podejmowanych przez firmy uczestników. Uczestnicy wyjdą z tej sesji z "gotowymi" rozwiązaniami, które będą mogli od razu zastosować w swojej pracy. Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:
Misja i strategiczne cele Trade Marketingu w ramach realizacji strategicznych celów firmy
Trade Marketing jako ambasador działu Sprzedaży w Marketingu i odwrotnie.
Trade Marketing jako aktywny partner strategicznego planowania firmy.
Strategie produktowe, kanałowe i promocyjne.
Efektywne narzędzia pracy Trade Marketingu.
Plany trade marketingowe – planowanie i egzekucja aktywności kanałowych i klienckich krok po kroku.
Komunikacja z działem Marketingu i działem Sprzedaży.
Wspieranie komunikacji w partnerami handlowymi.
Merchandising i zarządzanie kategorią (Catman).
Organizacja pracy Trade Marketingu. Uczestnicy, na podstawie dotychczasowych doświadczeń (swoich oraz warsztatowych) będą mieli okazję zastanowić się nad optymalną organizacją funkcji Trade Marketingu w swojej firmie. Uczestnicy zdefiniują także optymalny sposób pracy działu Trade Marketingu, jak również kompetencje i doświadczenie osób, które Trade Marketingiem mogą/powinny się w firmie zajmować. Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:
Czy potrzebny jest osobny dział Trade Marketingu?
Kompetencje marketingowe i sprzedażowe pracowników Trade Marketingu.
Które podejście jest bardziej strategiczne: z perspektywy kanałów i partnerów handlowych czy z perspektywy marek i kategorii produktów?
Struktura organizacyjna Trade Marketingu.
Cykl pracy Trade Marketingu.
Zarządzanie złożonością matrycy wielu kanałów i klientów oraz wielu marek i kategorii produktów.
Współpraca Trade Marketingu z innymi działami w firmie. Uczestnicy poznają zasady podnoszenia efektywności funkcjonowania samego działu Trade Marketingu, jak również jego współpracy z innymi działami w firmie. Ponownie, nacisk zostanie położony na wypracowanie – na podstawie rozwiązań modelowych oraz najlepszych praktyk – efektywnego sposobu funkcjonowania działów Trade Marketingu w firmach uczestników. Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:
Marketing i Sprzedaż jako klienci wewnętrzni Trade Marketingu.
Aspekty finansowe działań Trade Marketingu.
Aspekty logistyczne działań Trade Marketingu.
Mapowanie i optymalizacja horyzontalnych procesów między działowych.
Definiowanie ról i odpowiedzialności w ramach działań trade marketingowych.
Wybrane opinie uczestników na temat szkolenia:
"Szkolenie na bardzo wysokim poziomie. Przeprowadzone z należytą starannością i uwagą na szczegóły."
"Było tak ciekawie, że dwa dni zbyt szybko minęły.Chętnie zostałabym jeszcze dłużej."
"Rzetelnie, profesjonalnie, konkretnie i na temat."
"Wciąga :-)"
Szkolenie prowadzi:
Marcin Rzucidło
Praktyk marketingu z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w międzynarodowych firmach produkcyjno-handlowych. Zajmował się również zarządzaniem organizacją, zasobami ludzkimi oraz produkcją. Posiada umiejętność przekazywania wiedzy na najwyższym poziomie.SZKOLENIA