Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

Trade Marketing - czyli jak skutecznie budować pozycję firmy w kanałach sprzedaży i u partnerów handlowych

Trade Marketing - czyli jak skutecznie budować pozycję firmy w kanałach sprzedaży i u partnerów handlowych
Status
Miejsce Mazowieckie Warszawa
Data rozpoczęcia 2012-11-15
Data zakończenia 2012-11-15
www http://www.szkolenia.com/szkolenie/49/trade-marketing-czyli-jak-skutecznie-budowac-pozycje-firmy-w-kanalach-sprzedazy-i-u-partnerow-handlowych
Email
Kontakt
AVENHANSEN Sp. z o.o.
Opis
Zapraszamy na naszą stronę internetową:Trade Marketing - czyli jak skutecznie budować pozycje firmy w kanałach sprzedaży i u partnerów handlowych>>> Celem warsztatu jest wyposażenie uczestników w wiedzę i narzędzia niezbędne do stworzenia lub optymalizacji sposobu działania Trade Marketingu w firmie. Warsztat odnosi się do kontekstu zewnętrznego i wewnętrznego, w którym Trade Marketing funkcjonuje oraz do sposobów skutecznego wypełniania jego zadań tak, aby maksymalizować pozycję firmy w kanałach sprzedaży oraz u poszczególnych partnerów handlowych.Ten interaktywny warsztat prowadzony jest z perspektywy konsumentów i nabywców, którzy na różne sposoby odbierają bodźce, mające wpływać na ich decyzje zakupowe i zachowania konsumpcyjne. Sposób działania firmy – a w szczególności Trade Marketingu – jest pokazany "oczami" odbiorcy i oceniany w sposób "zdroworozsądkowy" pod kątem skuteczności. Wnioski z analizy przypadków służą stworzeniu takiego Trade Marketingu w firmie, który w skuteczny sposób potrafi wpłynąć na rozwój sprzedaży i udziałów rynkowych poprzez przygotowanie i efektywne wdrożenie planów działania, odpowiadających na potrzeby nabywców i partnerów handlowych. Poruszane kwestie będą także uzupełniane prezentacją praktycznych narzędzi, usprawniających operacyjne funkcjonowanie Trade Marketingu. Korzyści dla uczestników Po warsztacie uczestnicy będą w stanie:-Zrozumieć złożoność kontekstu zewnętrznego (nabywcy, kanały sprzedaży i partnerzy handlowi), w którym funkcjonuje Trade Marketing.-Zrozumieć rolę i zależności, w których Trade Marketing funkcjonuje w samej firmie.- Skutecznie zaprojektować najbardziej optymalny sposób pracy oraz strukturę Trade Marketingu w swojej firmie.- Dostosować i wdrożyć praktyczne narzędzia, usprawniające pracę Trade Marketingu oraz jego współpracę z innymi działami firmy oraz partnerami handlowymi. Program szkolenia Szczegółowy program oraz jego zawartość zostaną doprecyzowane na podstawie wywiadów z uczestnikami oraz dopasowane do specyfiki ich zakresu pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności przeprowadzonych ćwiczeń, które będą miały za zadanie oddanie specyfiki pracy uczestników warsztatu. Definicja nowoczesnego Trade Marketingu Uczestnicy zostaną wprowadzeni w kluczowe i najnowsze informacje i trendy z dziedziny trade marketingu. Pozwoli to na wprowadzenie i zdefiniowanie kontekstu warsztatu. Sesja ta będzie także dobrym kontekstem do zapoznania się uczestników ze sobą oraz do pierwszej wymiany doświadczeń. Poruszane zagadnienia obejmują między innymi: Nabywca (shopper) – alter ego konsumenta? Badania zachowań nabywców. Typy nabywców i misje zakupowe. Wiedza kanałowa i kliencka. Jak zgrać interesy firmy, konsumenta i partnera handlowego? Budowanie wartości kategorii produktu a budowanie udziałów rynkowych.   Kluczowe obszary działania i narzędzia Trade Marketingu. Podczas tego modułu (który będzie zajmował większość czasu warsztatu), uczestnicy poznają "od kuchni" warsztat funkcjonowania nowoczesnego i efektywnego działu Trade Marketingu. Moduł ten jest przede wszystkim nastawiony na praktyczne poznanie, zrozumienie i przyswojenie narzędzi w kontekście działań trade marketingowych podejmowanych przez firmy uczestników. Uczestnicy wyjdą z tej sesji z "gotowymi" rozwiązaniami, które będą mogli od razu zastosować w swojej pracy. Poruszane zagadnienia obejmują między innymi: Misja i strategiczne cele Trade Marketingu w ramach realizacji strategicznych celów firmy Trade Marketing jako ambasador działu Sprzedaży w Marketingu i odwrotnie. Trade Marketing jako aktywny partner strategicznego planowania firmy. Strategie produktowe, kanałowe i promocyjne. Efektywne narzędzia pracy Trade Marketingu. Plany trade marketingowe – planowanie i egzekucja aktywności kanałowych i klienckich krok po kroku. Komunikacja z działem Marketingu i działem Sprzedaży. Wspieranie komunikacji w partnerami handlowymi. Merchandising i zarządzanie kategorią (Catman).   Organizacja pracy Trade Marketingu. Uczestnicy, na podstawie dotychczasowych doświadczeń (swoich oraz warsztatowych) będą mieli okazję zastanowić się nad optymalną organizacją funkcji Trade Marketingu w swojej firmie. Uczestnicy zdefiniują także optymalny sposób pracy działu Trade Marketingu, jak również kompetencje i doświadczenie osób, które Trade Marketingiem mogą/powinny się w firmie zajmować. Poruszane zagadnienia obejmują między innymi: Czy potrzebny jest osobny dział Trade Marketingu? Kompetencje marketingowe i sprzedażowe pracowników Trade Marketingu. Które podejście jest bardziej strategiczne: z perspektywy kanałów i partnerów handlowych czy z perspektywy marek i kategorii produktów? Struktura organizacyjna Trade Marketingu. Cykl pracy Trade Marketingu. Zarządzanie złożonością matrycy wielu kanałów i klientów oraz wielu marek i kategorii produktów.   Współpraca Trade Marketingu z innymi działami w firmie. Uczestnicy poznają zasady podnoszenia efektywności funkcjonowania samego działu Trade Marketingu, jak również jego współpracy z innymi działami w firmie. Ponownie, nacisk zostanie położony na wypracowanie – na podstawie rozwiązań modelowych oraz najlepszych praktyk – efektywnego sposobu funkcjonowania działów Trade Marketingu w firmach uczestników. Poruszane zagadnienia obejmują między innymi: Marketing i Sprzedaż jako klienci wewnętrzni Trade Marketingu. Aspekty finansowe działań Trade Marketingu. Aspekty logistyczne działań Trade Marketingu. Mapowanie i optymalizacja horyzontalnych procesów między działowych. Definiowanie ról i odpowiedzialności w ramach działań trade marketingowych.   Wybrane opinie uczestników na temat szkolenia:   "Szkolenie na bardzo wysokim poziomie. Przeprowadzone z należytą starannością i uwagą na szczegóły." "Było tak ciekawie, że dwa dni zbyt szybko minęły.Chętnie zostałabym jeszcze dłużej." "Rzetelnie, profesjonalnie, konkretnie i na temat." "Wciąga :-)" Szkolenie prowadzi: Marcin Rzucidło Praktyk marketingu z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w międzynarodowych firmach produkcyjno-handlowych. Zajmował się również zarządzaniem organizacją, zasobami ludzkimi oraz produkcją. Posiada umiejętność przekazywania wiedzy na najwyższym poziomie.SZKOLENIA