Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

Twórcze rozwiązywanie problemów. Warsztaty dla sektora publicznego

Twórcze rozwiązywanie problemów. Warsztaty dla sektora publicznego
Status
Miejsce Wielkopolskie Poznań
Data rozpoczęcia 2012-09-18
Data zakończenia 2012-09-19
www http://www.szkolenia.com/szkolenie/4653/tworcze-rozwiazywanie-problemow-warsztaty-dla-sektora-publicznego
Email
Kontakt
SGP Training and Consulting przy SGP Sp. z o.o.
Opis
Cele szkolenia:- otwarcie komunikacji w grupie uczestników szkolenia nakierowanej na doskonalenie metod pracy - zewidencjonowanie i przedyskutowanie typowych praktycznych problemów z rozwiązywaniem problemów w realiach jednostki zatrudniającej ,- poznanie kluczowych zasad efektywnego i twórczego rozwiązywania problemów oraz określenie warunków niezbędnych dla efektywności działania w tym zakresie,- poznanie i przećwiczenie wybranych technik pracy indywidualnej i zespołowej wspomagających efektywne i twórcze rozwiązywanie problemów- określenie własnych mocnych stron i obszarów rozwoju w zakresie tematyki szkolenia.Program szkolenia:1 . Grupowe twórcze myślenie – do diagnozy do rozwiązania - wprowadzenie - Cykl twórczego rozwiązywania problemów ( definiowanie problemu-diagnoza przyczyn-poszukiwanie rozwiązań-wybór rozwiązań-wdrożenie)- Synergia – potęga myślenia zespołowego- Blokady twórczego myślenia – indywidualne, grupowe, korporacyjne- Specyfika pracy w administracji a efektywne rozwiązywanie problemów – efektywność i kreatywność a prawo i proceduryMetodyka pracy : prezentacje trenerskie, dyskusja kierowana, ćwiczenie grupowe obrazujące zjawisko synergii, badania kwestionariuszowe określające indywidualne możliwości i blokady kreatywności 2. Efektywne rozwiązywanie problemów jako element pracy zespołowej - Kryteria efektywności i kreatywności zespołowej- Czy jesteśmy kreatywnymi członkami zespołu - tzw. preferowane role w pracy grupowej,- identyfikacji preferowanej roli uczestników szkolenia (Kwestionariusz M.Belbin),- wpływ ról zespołowych na proces rozwiązywania problemu – plusy i minusy każdej z ról, wpływ preferowanej roli kierującego zebraniem na jego przebieg,3 . Definiowanie i diagnozowanie przyczyn problemów - Właściwa definicja problemu – parametry problemu- Wybrane metody i podejścia do trafnego diagnozowania problemów- Diagram przyczyni skutków ("Rybie ości" , Ishikawa)jak narzędzie diagnostyczne analizy problemu- Warsztat wykorzystania diagramu przyczyn i skutkówMetodyka pracy : prezentacje trenerskie, studium przypadku i monitorowana praca własna uczestników – praktyczne ćwiczenia grupowe w zakresie stosowania wybranych metod diagnostycznych.4. Poszukiwanie rozwiązań – wybrane metody zespołowego rozwiązywania problemów: - Burza mózgów – prawdy i mity o metodzie- Burza mózgów – kiedy ma sens , jak ją prawidłowo przygotować i przeprowadzić ?- Burza mózgów – warsztat prowadzania krótkiego spotkania zespołowego nastawionego na diagnozę i poszukiwanie rozwiązanie problemu- Wariant burzy mózgów i inne przydatne metody postępowania twórczegoMetodyka pracy : prezentacje trenerskie, monitorowana praca własna uczestników – ćwiczenia praktyczne w zakresie stosowania wybranych metod zespołowego rozwiązywania problemów. 5. Wybór rozwiązań – przewidywanie skutków wdrożenia - Praca z wieloma możliwościami wyboru- Rankingi i głosowania – dokonywanie wyboru w grupie- Przewidywanie skutków przyjętego rozwiązania - metoda "Drzewo Konsekwencji" i jej zastosowanie.6. Efektywne prowadzenie zebrań - zarządzanie zebraniami: - stawianie celów – umiejętność określania rezultatów zebrania stosownie do jego celów ( agenda jako narzędzie efektywnego zarządzania zebraniami)- "gospodarz" zebrania i jego rola,- właściwy dobór uczestników zebrania,- właściwa struktura zebrania (otwarcie – tzw. "kontrakt z uczestnikami" jako narzędzie kontrolowania przebiegu zebrania – etapy zebrania – określanie konsekwencji zebrania).- komunikacja w warunkach zebrania – modele efektywnego przepływu informacji w grupie.- kontrolowanie grupy dyskusyjnej i reagowanie na zakłócenia7. Jak poprowadzić krótkie, intensywne zebranie zespołu podwładnych nakierowane na rozwiązywanie problemów?